حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جدیدترین تکنولوژی ‌های طراحی سایت-2022

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

در حال حاضر تکنولوژی‌های مختلفی در حوزه طراحی و توسعه سایت وجود دارد که هر یک از آن‌ها ویژگی‌ها و کاربرد خاص خود را دارند. وجود این تکنولوژی‌ها سبب سهولت در فرایند طراحی انواع وبسایت‌ها شده برنامه نویسان با استفاده از آن‌ها می‌توانند با دقت و سرعت بیشتری پروژه‌های خود را پیش ببرند. اگر در حوزه طراحی و توسعه سایت فعالیت دارید یا می‌خواهید به تازگی در این زمینه فعالیت خودتان را آغاز کنید، باید با این سیستم‌ها و تکنولوژی‌ها آشنایی کافی داشته باشید. در این مطلب قصد داریم جدیدترین تکنولوژی‌های طراحی سایت را به صورت کامل به شما معرفی کنیم و ویژگی‌ها و کاربرد هر یک را ذکر خواهیم کرد.

تکنولوژی طراحی سایت HTML

یکی از اصلی‌ترین تکنولوژی‌های طراحی سایت html است که در بین برنامه نویسان وب محبوبیت زیادی داشته و به نوعی یک پیش نیاز اصلی در این حوزه محسوب می‌شود. زبان html پایه و اساس طراحی وب را تشکیل می‌دهد و برنامه نویسان با استفاده از آن اسکلت و ساختار کلی یک وب سایت را طراحی می‌کنند. این زبان علاوه بر کاربردی بودن، بسیار ساده و قابل فهم است و در دسته زبان‌های نشانه‌گذاری قرار می‌گیرد. در واقع تمام المان‌های موجود در هر صفحه از یک وب سایت با html طراحی و جایگذاری می‌شوند.

البته زبان دیگری با نام css وجود دارد که مکمل html بوده و با استفاده از آن می‌توانید المان‌های موجود در صفحات سایت را استایل دهی و شخصی‌سازی کنید. همچنین علاوه بر سایت، html برای توسعه اپلیکیشن‌های تحت وب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در صورتی که قصد داشته باشید جدیدترین تکنولوژی‌های طراحی سایت را یاد بگیرید، حتما باید تسلط کافی بر زبان html داشته باشید؛ چرا که برای استفاده از هر کدام از تکنولوژی‌های طراحی سایت موجود باید با این زبان کار کنید.  زبان html دارای 145 تگ و صفت است که هر یک برای شرایط و مواقع خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در سال ۲۰۱۱ نسخه HTML5 در دسترس عموم برنامه نویسان قرار گرفت که تغییرات نسبتا زیادی داشت و امکانات بیشتری به آن اضافه شد. در حال حاضر برنامه نویسان برای طراحی وب سایت طبق استاندارد‌های کلی HTML5 پیش ‌می‌روند.

برای استفاده از زبان html باید از کد ادیتور‌هایی مثل vs code و brackets استفاده کنید. برای یادگیری html به صورت اصولی و تخصصی می‌توانید در دوره جامع آموزش html آکادمی برنامه‌نویسی سبزلرن شرکت کنید. جالب است بدانید که این دوره آموزشی علاوه بر جامع بودن و سطح کیفی بالا، رایگان است و بدون پرداخت هزینه می‌توانید در آن ثبت نام کنید.

تکنولوژی طراحی سایت CSS

Css یکی دیگر از جدیدترین تکنولوژی طراحی است که به عنوان مکمل اصلی html مورد استفاده قرار می‌گیرد. جدید‌ترین نسخه این زبان برنامه‌نویسی css3 است. پس برای یادگیری آن حتما باید با html آشنایی کافی داشته باشید. با استفاده از زبان css می‌توان به صورت سفارشی و شخصی‌سازی شده تمام المان‌ها را در بخش‌های مختلف یک صفحه قرار دهید. فعالیت‌هایی از قبیل تغییر رنگ و شکل، اعمال انیمیشن و موشن افکت و… همگی جزو قابلیت‌هایی هستند که زبان css برای برنامه‌نویس فراهم می‌کند.

در واقع می‌توانیم بگوییم که css بخشی از زبان html بوده که در بخش طراحی رابط کاربری بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. برای یادگیری css نیز می‌توانید در دوره جامع آموزش css آکادمی سبزلرن شرکت کنید. این دوره آموزشی در ادامه دوره html آماده‌سازی شده در طول آن مدرس به صورت پروژه محور همراه با مثال‌های عملی تمام موارد را به شما آموزش می‌دهد.

تکنولوژی JavaScript

به عنوان تکنولوژی اصلی دیگر در زمینه طراحی سایت باید به جاوا اسکریپت اشاره کنیم که بعد از دو زبان قبلی اهمیت بسیار زیادی دارد و در واقع به واسطه آن می‌توان یک سایت را به صورت کامل طراحی کرد. در حال حاضر تنها گزینه مناسب برای حوزه طراحی سایت زبان جاوا اسکریپت است.

به منظور ساخت یک وب سایت کنشگرا و داینامیک باید از زبان جاوا اسکریپت استفاده کرد.

این زبان به عنوان یکی از تکنولوژی‌های طراحی سایت در دسته زبان‌های برنامه‌نویسی سخت و چند جانبه قرار نمی‌گیرد و با صرف کمی زمان و حوصله می‌توانید آن را یاد بگیرید. توجه داشته باشید که html و css در واقع پیش نیاز‌های یادگیری زبان جاوا اسکریپت هستند. در صورتی که به خوبی با این دو زبان آشنایی نداشته باشید، نمی‌توانید به صورت اصولی جاوا اسکریپت را فرا بگیرید و با چالش‌های زیادی روبرو خواهید شد.

بعد از یادگیری این سه تکنولوژی یا زبان برنامه‌نویسی، قادر خواهید بود که یک وب سایت را به صورت صفر تا صد طراحی کنید؛ اما در این مسیر برای پیش بردن پروژه‌های مختلف به صورت اصولی و سریع؛ به تکنولوژی‌های دیگری نیاز خواهید داشت که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

تکنولوژی طراحی سایت SASS

SASS از جدیدترین تکنولوژی‌های طراحی سایت است که برای استفاده بهتر از css کاربرد دارد. در واقع این تکنولوژی یک پردازشگر برای css است که با استفاده از آن می‌توانید در فرایند طراحی اختصاصی و استایل دهی صفحات سایت‌ها از آن استفاده کنید. در واقع شما می‌توانید sass را به یک فایل css کامپایل کرده در نهایت فایل نهایی را به صفحه html لینک کنید. شما به دو شیوه می‌توانید از این تکنولوژی استفاده کنید؛ استفاده تحت یک اپلیکیشن و استفاده با خط دستور. به طور کلی اجرای خط دستور برای استفاده از sass آسان‌تر است.

 

تکنولوژی react

React یکی از کتابخانه‌های اصلی جاوا اسکریپت است و جزو جدیدترین تکنولوژی‌های طراحی سایت به حساب می‌آید. با استفاده از این کتابخانه می‌توانید به صورت تخصصی انواع وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های تحت وب را طراحی کنید. کتابخانه ری اکت توسط فیسبوک ارائه شد و امروزه برای طراحی انواع رابط کاربری مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از ری اکت می‌توان صفحات وب سایت و اپلیکیشن را به صورت داینامیک و ریسپانسیو یا به عبارتی سازگار با دیوایس‌های دیگر طراحی کرد. ری اکت سبب افزایش سرعت برنامه نویسان در طراحی رابط کاربری شد و به همین واسطه امروزه محبوبیت بسیار زیادی دارد.

تکنولوژی طراحی سایت bootstrap

به عنوان آخرین مورد از جدیدترین تکنولوژی‌های طراحی سایت باید به بوت استرپ اشاره کنیم که یک پلتفرم جامع و کم نقص در زمینه طراحی سایت به حساب می‌آید. فریم ورک بوت استرپ اولین بار در سال ۲۰۱۱ به صورت متن بازه منتشر شد و تا به امروز توانسته به یکی از برترین فریم ورک‌های حوزه فرانت‌اند تبدیل شود. در سال ۲۰۲۰ نسخه Bootstrap 5 در دسترس عموم برنامه‌نویسان قرار گرفت و آپشن‌های کاربردی به آن اضافه شد.

 

حالا برای شروع یادگیری چیکار کنیم؟

در این مطلب با جدیدترین تکنولوژی‌های طراحی سایت آشنا شدید. همانطور که گفتیم برای فعالیت حرفه‌ای در حوزه طراحی سایت باید ابتدا زبان‌های html و css را به خوبی یاد بگیرید و بر آن‌ها مسلط شوید تا بتوانید با دیگر تکنولوژی‌های شاخص کار کنید.

برای آموزش html و css می‌توانید به صورت رایگان و بدون پرداخت هزینه در دوره‌های جامع آکادمی برنامه‌نویسی سبزلرن شرکت کنید. با وجود این دوره‌ها، به دوره‌های دیگری نیاز نخواهید داشت و می‌توانید تمام سرفصل‌ها و مباحث این زبان‌ها را به خوبی فرا بگیرید. همچنین دوره‌های آکادمی سبزلرن دارای پشتیبانی رایگان و دائمی هستند و در صورت بروز هرگونه مشکل یا وجود سوال می‌توانید با پشتیبانی و در شرایطی مدرس دوره ارتباط برقرار کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات