حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کو: تیم توسعه خودرو اپل باید هرچه سریع‌تر سازماندهی شود تا به هدف تولید 2025 برسد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر اپل، امروز در توییتی اعلام کرد که تیم کارمندان اپل که بر روی خودروی الکتریکی این شرکت طی چند سال گذشته کار می‌کردند، “مدتی است که منحل شده است” و بایستی هر چه سریع‌تر سازماندهی شوند تا طبق زمان‌بندی قبلی، برنامه تولید انبوه این خودرو تا سال 2025 آغاز شود.

سازماندهی تیم خودرو اپل

طبق گزارش‌ها، برنامه‌های خودروی الکتریکی اپل از زمان تصویب این پروژه در سال 2014، با مشکلات متعددی روبرو شده است، ازجمله چندین تغییر در بخش سرپرستی این پروژه. بااین‌حال، در نوامبر 2021، مارک گورمن از بلومبرگ گزارش داد که اپل کار بر روی این پروژه را تسریع بخشیده است و به‌دنبال یک وسیله نقلیه الکتریکی با قابلیت‌های کامل خودران می‌باشد. گورمن در آن زمان اعلام کرد که اپل قصد دارد در سال 2025 خودرو خود را عرضه کند، اما این بازه زمانی ممکن است به‌دلیل چالش‌های توسعه به‌تعویق بیفتد.

بر اساس گزارش گورمن، Kevin Lynch، معاون فناوری اپل، سال گذشته رهبری پروژه خودروی الکتریکی این شرکت را برعهده گرفت. لینچ در طول سال‌ها نقش مهمی در توسعه اپل واچ و ویژگی‌های سلامتی مرتبط با آن داشته است و از سال 2013، در کمپانی مستقر در کوپرتینو درحال کار بوده و پیش از آن نیز، سمت مدیر اجرایی Adobe را برعهده داشت.

سازماندهی تیم خودرو اپل

سازماندهی تیم خودرو اپل

درحالی‌که خود لینچ تجربه‌ای در صنعت خودرو ندارد، بلومبرگ در گزارشی در سال گذشته ادعا کرد که اپل تعدادی از مدیران ارشد شماری از بزرگ‌ترین خودروسازان دنیا را به استخدام شرکت خود درآورده است؛ ازجمله مدیران سابق تسلا و BMW.

اپل قصد دارد خودروی خودران خود را در چهار سال آینده عرضه کند که سریع‌تر از جدول زمانی پنج تا هفت ساله‌ای است که برخی مهندسان برای اوایل امسال برنامه‌ریزی کرده بودند. اما این زمان‌بندی متغیر بوده و رسیدن به هدف 2025 به توانایی شرکت برای تکمیل سیستم خودران خود که یک پروژه بلندپروازانه شناخته می‌شود،‌ بستگی دارد.

هر از چندگاهی، شایعاتی پیرامون خودرو اپل به‌گوش می‌رسد، اما اگر تیم توسعه این پروژه بار دیگر با موفقیت سازماندهی شود، این وسیله نقلیه می‌تواند در زودترین زمان ممکن، تا سه سال آینده به بازار عرضه شود.

دیدگاه شما پیرامون نظر کو در مورد سازماندهی تیم خودرو اپل برای رسیدن به هدف تولید انبوه تا سال 2025 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی