حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خودرو اپل با قیمت زیر 100 هزار دلار و بدون امکان رانندگی خودکار در سال 2026 معرفی خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، خودرو، شایعات

به‌گزارش بلومبرگ، اپل درنظر دارد تا سال 2026 خودرو شایعه‌شده خود را بدون امکان رانندگی خودکار با قیمتی کمتر از 100 هزار دلار عرضه کند تا طیف گسترده‌تری از مشتریان را به این محصول جذب کند.

قیمت و زمان عرضه خودرو اپل

اپل در ابتدا قصد داشت خودرویی را طراحی کند که ممکن است شبیه به خودروی Canoo باشد، وسیله‌ای که در آن مسافران می‌توانستند به سبک لیموزین بدون فرمان یا پدال روبروی یکدیگر بنشینند، اما این پروژه درنهایت متوقف شد و خودرو اپل اکنون طراحی سنتی‌تری با صندلی راننده، فرمان و پدال خواهد داشت و رانندگی کاملاً خودکار آن نیز در دسترس نخواهد بود، اما می‌تواند از حالت خودران در بزرگراه‌ها استفاده کند.

رقیب اصلی اپل احتمالاً تسلا خواهد بود، برندی که دارای خودروهای الکتریکی با برخی عملکردهای خودران است. قیمت خودروهای تسلا از حدود 47 هزار دلار شروع می‌شود، اما می‌تواند تا بیش از 100 هزار دلار افزایش یابد. اگر قیمت پایه Apple Car حدود 100 هزار دلار باشد، با مدل S رده‌بالاتر تسلا رقابت خواهد کرد.

برنامه اولیه این بود که اپل خودروی خود را بیش از 120 هزار دلار قیمت‌گذاری کند، اما این شرکت اکنون درحال برنامه‌ریزی برای قیمت پایین‌تری است که احتمالاً به‌دلیل عملکرد محدودتر رانندگی خودران خواهد بود که در نسخه اول این وسیله نقلیه ارائه می‌شود. اپل طرحی را برای خودروی خود نهایی نکرده است، اما درنظر دارد مجموعه‌ای از طراحی و لیستی از ویژگی‌ها را برای سال 2024 آماده کند. همچنین مراحل آزمایشی تولید این محصول در سال 2025 قبل از عرضه نهایی در سال 2026 برنامه‌ریزی شده است.

اپل همچنان به‌دنبال شریکی برای تولید خودروی خود است و تاکنون مذاکراتی با فولکس واگن داشته که مربوط به سال‌های پیش می‌شود.

قیمت و زمان عرضه خودرو اپل

قیمت و زمان عرضه خودرو اپل

این خودرو دارای یک پردازنده سفارشی طراحی‌شده توسط اپل برای تقویت عملکرد هوش مصنوعی، مشابه مک، آیفون و آیپد خواهد بود. این تراشه معادل چهار تراشه از بالاترین رده مک است و تقریباً آماده تولید می‌باشد. این شامل مجموعه‌ای سفارشی از حسگرهای lidar، حسگرهای radar و دوربین‌ها است که می‌توانند اطلاعات موقعیت‌یابی، داده‌های خط و جهت‌گیری خودرو را در مقایسه با افراد و اشیاء ارائه دهند.

اپل همچنین از فضای ابری برای برخی از پردازش‌های هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد و این شرکت درحال بررسی یک مرکز فرماندهی از راه دور است که می‌تواند به رانندگان کمک کند تا خودروها را از راه دور در مواقع اضطراری کنترل کنند. همچنین ممکن است اپل برنامه بیمه خود را به شرکت‌ها ارائه دهد. خودروی اپل مانند یک وسیله نقلیه معمولی دارای فرمان و پدال خواهد بود. این به مشتریان اجازه می‌دهد تا کارهایی مانند تماشای فیلم یا انجام چند کار را در هنگام رفتن به بزرگراه انجام دهند اما زمانی که لازم به تغییر کنترل‌های دستی برای خیابان‌های درون شهری یا در آب‌وهوای نامناسب است، هشدارهایی را ارائه می‌کند.

پروژه Apple Car از زمانی که اپل در سال 2014 شروع به کار کرد، چندین تغییر عمده در مراحل توسعه خود داشته است. تیم Apple Car‌ همچنین چندین تغییر رهبری را پشت سر گذاشته است و درحال‌حاضر، John Giannandrea، رئیس هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، پروژه Apple Car را رهبری می‌کند و Kevin Lynch نیز بر کار نظارت دارد.

دیدگاه شما پیرامون قیمت و زمان عرضه خودرو اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی