حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل برنامه توسعه خودرو خود را برای جلوگیری از تاخیرهای بیشتر به‌تنهایی پیش می‌برد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، خودرو، شایعات

به‌گفته منابع آگاه از برنامه‌های اپل در گفتگو با نشریه کره‌ای Maeil، اپل درحال توسعه خودرو برقی خود به‌طور مستقل و بدون کمک خودروساز دیگری است و درحال‌حاضر، این شرکت تامین‌کنندگان نهایی قطعات خودرو را انتخاب می‌کند.

برنامه توسعه خودرو اپل به‌طور مستقل

در راستای اخبار پیشین منتشر شده توسط رویترز، این گزارش توضیح می‌دهد که اپل از سال 2014 واحد تحقیق و توسعه سخت‌افزار خودرو خود را در اختیار داشته، اما به‌دلیل چالش‌های توسعه، با BMW، هیوندای، نیسان و تویوتا درارتباط بوده است تا توسعه و قرارداد مشترک برنامه خودرو خود را بررسی کند.

در این دوره، این‌گونه تصور می‌شد که اپل، فعالیت بخش تحقیق و توسعه سخت‌افزار خودرو را در سال 2016 تقریباً متوقف کرده و به‌طور جداگانه، تحقیقات نرم‌افزاری در مورد رانندگی خودران را ادامه می‌دهد.

ظاهراً مذاکرات با خودروسازان به‌دلیل تاخیرهای مکرر و تغییر شکل گسترده صنعت مذکور به‌سمت خودروهای برقی که پیشرفت هرگونه توافق مشترک توسعه و تولید را کند می‌کند، به‌هم خورده است. همچنین اکراه برخی از خودروسازان بزرگ در مورد تبدیل شدن به یک پیمانکار فرعی تولیدی برای اپل نیز، از دیگر دلایل عدم همکاری آنها با این شرکت به‌شمار می‌رفت. اعتقاد بر این است که اپل تصمیم گرفته تا خود، به‌صورت مستقل در حوزه جدید تمرکز کند چراکه دیگر نمی‌تواند عرضه خودرو خود را بیش از این به‌تاخیر بیندازد.

برنامه توسعه خودرو اپل

برنامه توسعه خودرو اپل

با متوقف شدن این مذاکرات، اپل بار دیگر به توسعه خودرو روی آورده و عملکرد کامل واحد تحقیقاتی خود را بازیابی کرده است. اگرچه Doug Field، نایب رئیس پروژه‌های ویژه اپل، اخیراً پروژه را ترک کرده و به فورد پیوسته است، اما هنوز تصور می‌شود که صدها مهندس در این حوزه برای اپل مشغول به‌کار هستند.

اپل درحال‌حاضر مراحل ارسال درخواست اطلاعات (RFI)، درخواست پیشنهاد (RFP) و درخواست نقل‌قول (RFQ) به تولیدکنندگان قطعات خودرو در جهان را طی کرده است که به‌عنوان سیگنالی برای تامین‌کنندگان نهایی قطعات خودروی اپل برای تولید آن به‌شمار می‌رود.

گزارش جدید منتشر شده، بازتاب اطلاعات پیشین درز کرده توسط تحلیلگر مشهور مینگ چی کو، می‌باشد که به عرضه خودرو اپل در جایی میان سال‌های 2025 تا 2027 اشاره داشت.

اپل در پی توسعه خودرو Apple Car تیمی را به کره جنوبی اعزام کرده است

نظر شما راجع‌به برنامه اپل برای توسعه Apple Car به‌صورت کاملا مستقل و بدون نیاز به تولیدکننده شخص ثالث به‌منظور جلوگیری از وقوع تاخیرهای مجدد و مکرر در این برنامه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی