حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شایعات خودرو برقی اپل پس از استخدام مدیر سابق BMW قوت گرفته است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، خودرو، شایعات

جاه طلبی‌ اپل در زمینه‌های مختلف از محصولات الکترونیکی گرفته تا شایعات پیرامون کنسول بازی و خودرو این شرکت، تاکنون کاملاً مشهود بوده است. این شرکت برای توسعه خودرو خود که مدت‌هاست شایعه آن به گوش می‌رسد، کارمندان زیادی را استخدام کرده است. در سال 2019، Michael Schwekutsch، معاون مهندسی تسلا را استخدام کرد تا به تیم پروژه تایتان بپیوندد. اکنون اما، گزارش شده است که اپل Ulrich Kranz، مدیر سابق BMW و بنیانگذار استارت آپ EV Canoo را استخدام کرده است. گفته می‌شود که کرانز در حال کار زیر نظر Doug Field، مدیر سابق تسلا می‌باشد که درحال‌ حاضر پروژه خودرو برقی اپل را اداره می کند.

تسریع در روند توسعه خودرو برقی اپل پس از استخدام مدیر سابق BMW

آخرین شنیده‌ها حول خودرو اپل ناشی از گزارشی منتشر شده توسط بلومبرگ نشأت می‌گیرد. در گزارش این نشریه بیان می‌شود که Kranze، یکی از مدیران مسئول در عرضه خودرو اسپرت i3 هاچ بک کاملاً الکتریکی و i8 هیبریدی بوده است. اندکی بعد، کرانز به همراه مدیر اجرایی BMW، Stefan Krause، آنچه را که در نهایت تبدیل به Canoo شد، تشکیل دادند. در سال 2019، آنها یک وانت کاملا برقی را معرفی کردند که قصد داشتند فقط به صورت محدود آن را به‌فروش برسانند. وانت مذکور، یک وسیله نقلیه جمع و جور و مدولار بود و شامل بسته باتری، موتورهای الکتریکی و موارد دیگر نیز می‌شد که کانو امیدوار بود بتواند آن را بفروشد و یا به تولیدکنندگان دیگر مجوز تولید آن را بدهد.

کانسپت خودرو برقی اپل

کانسپت خودرو برقی اپل

The Verge نیز، همچنین گزارش داد که سطح پلتفرم Canoo’s EV به اندازه کافی جذاب بوده تا توجه اپل را به خود جلب کند. از این رو، غول فناوری در اوایل سال 2020 مذاکراتی را با این استارتاپ انجام داد. با این حال، از آنجا که کانو ترجیح داد تا بر روی برنامه‌های خود سرمایه گذاری کند، این مذاکرات در حالی که اپل به خرید آن علاقه داشت، به نتیجه‌ای نرسید. با استخدام کرانز توسط غول ساکن کوپرتینو، وی به عنوان عضو مهمی در زمینه توسعه خودرو برقی اپل، در حال فعالیت می‌‌باشد.

اپل از سال 2014، در حال کار بر روی ایده جاه‌طلبانه خودرو الکتریکی خود است. با این حال، گزارش شده است که این پروژه چندین بار تعلیق شده و مورد بازنگری مجدد قرار گرفته است.

تیم کوک از ایلان ماسک،‌ عینک واقعیت مجازی و خودرو اپل می گوید

نظر شما راجع به استخدام مدیر سابق BMW به منظور تسریع روند توسعه خودرو برقی اپل چیست؟ آیا بالاخره می‌توان در سالهای پیش رو، شاهد معرفی ایده اپل در زمینه خودروهای الکتریکی و حتی خودران باشیم؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی