حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کانسپت خودرو اپل بر اساس پتنت‌های این شرکت شباهت بسیاری به سایبر تراک تسلا دارد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، خودرو، کانسپت

هر چند وقت یکبار، اپل یک پتنت جدید ثبت می‌کند که به‌نظر می‌رسد آنچه را که در آینده ممکن است به‌وقوع بپیوندد، به ما نشان می‌دهد. با این حال، باید توجه داشته باشیم که این شرکت درحال ثبت پتنت‌های زیادی نیز می‌باشد. همچنین گاهی اوقات، اپل خطوط نوآوری را ترسیم کرده و گاهی اوقات نیز تنها فناوری دراختیار خود را ایمن می‌کند. Apple Car برای مدت طولانی در رأس شایعات و پتنت‌های این شرکت بوده است و هنوز هیچ جزئیات دقیقی از عرضه آن در دسترس نیست. اکنون یک شرکت طراح، کانسپت خودرو اپل را طراحی کرده است که بر اساس اطلاعات موجود در پتنت‌های کمپانی مستقر در کوپرتینو می‌باشد.

کانسپت خودرو اپل

خودرو اپل در مرحله کنونی به‌صورت یک محصول پر رمز و راز باقی‌مانده است و این شرکت هنوز رسماً نمی‌پذیرد که درواقع بر روی یک وسیله نقلیه الکتریکی کار می‌کند. با این گفته، یک شرکت لیزینگ خودرو مستقر در بریتانیا به نام Vanarama، با استفاده از پتنت‌های ثبت‌شده توسط اپل، رندرهایی از Apple Car را طراحی کرده است. برای جزئیات بیشتر در مورد این سناریو، تصاویر مفهومی Apple Car را در زیر بررسی کنید.

کانسپت خودرو اپل

کانسپت خودرو اپل

در بیرون، می‌توانیم ببینیم که جلوپنجره مشبک شبیه سوراخ‌های دایره‌ای مک پرو است. علاوه‌بر این، لوگوی درخشان اپل ما را به یاد مدل‌های مک بوک پرو می‌اندازد. به‌غیر از جنبه‌هایی که مشابه محصولات اپل هستند، این کانسپت همچنین نشان می‌دهد که چگونه خودروی برقی اپل شبیه به Cybertruck تسلا می‌باشد.

درون کابین این خودرو جایی است که همه چیز هیجان‌انگیزتر می‌شود. داشبورد قابل تنظیم با نمایشگر بدون درز که در سراسر کنسول وسط قرار دارد. با چنین صفحه‌نمایش بزرگی، گزینه‌ای در دسترس خواهید داشت که کنترل‌ها و موقعیت آن‌ها را بر اساس نیاز خود سفارشی‌سازی کنید. اپل همچنین سیری ارتقایافته خود را به ثبت رسانده که به‌طور بالقوه می‌تواند بخشی از Apple Car به‌عنوان دستیار هوش‌مصنوعی باشد. سیری می‌تواند وضعیت جاده و همچنین شرایط کابین خودرو را کنترل کند.

کانسپت خودرو اپل

کانسپت خودرو اپل

درحالی‌که کانسپت Apple Car به‌خوبی طراحی شده است، باید توجه داشته باشیم که این تصاویر در این مرحله، تنها حدس و گمان هستند. علاوه‌بر این، ما همچنین مطمئن نیستیم که اپل چه زمانی ممکن است خودرو خود را به‌صورت عمومی معرفی کند. تاکنون، اپل برای یافتن شریکی از میان شرکت‌های تولیدکننده خودرو برای ساخت باتری محصول خود، سراغ کمپانی‌های مطرح زیادی در سرتاسر دنیا رفته که هر بار و به دلایلی، همکاری آنها لغو شده است.

همچنین چندی پیش نیز بیان کردیم که این شرکت درنظر دارد تا برنامه توسعه خودرو خود را برای جلوگیری از تأخیرهای بیشتر، به‌تنهایی پیش ببرد. درنهایت، اپل در صورت صلاحدید، حتی می‌تواند پروژه خود را به‌صورت کامل لغو کند.

دیدگاه شما پیرامون کانسپت مفهومی خودرو اپل که منبع آن پتنت‌های ثبت‌شده این شرکت می‌باشد، چیست؟ آیا از طراحی بدنه خارجی و کابین داخلی این خودرو رضایت دارید؟ شباهت آن به سایبر تراک تسلا را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی