حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل مدیر سابق نرم افزار راننده خودران تسلا را برای تقویت بخش خودرو خود استخدام کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، خودرو

همان‌طور که بلومبرگ اواخر روز جمعه گزارش داد، کمپانی اپل، کریستوفر مور مدیر سابق نرم‌افزار راننده خودران تسلا را برای تقویت حوزه خودرو خود استخدام کرده است. بلومبرگ بیان می‌کند که مور به استوارت باورز، یکی دیگر از کارمندان سابق تسلا گزارش کار خود را در اپل تحویل می‌دهد.

تقویت بخش خودرو اپل با استخدام مهندس تسلا

اپل بیش از پنج سال است که بی‌سروصدا روی یک پروژه خودروی الکتریکی خودران با اسم رمز تایتان کار می‌کند. این حوزه با گزارشاتی که ادعا می‌کنند اپل همچنان هدف خود را در مورد آنچه می‌خواهد بدست بیاورد، نهایی نکرده، شاهد تغییرات زیادی در رهبری این بخش بوده است.

دوران تصدی مور در تسلا تا حدودی بحث‌برانگیز بود، زیرا او اغلب ادعاهای مطرح‌شده توسط ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت در مورد عملکرد راننده خودران را رد می‌کرد. به‌عنوان‌مثال، مور به DMV گفت که ادعاهای مکرر ماسک مبنی‌بر اینکه تسلا می‌تواند ظرف چند سال به سطح 5 رانندگی خودران برسد، غیرواقعی است.

وضعیت فعلی حوزه نرم‌افزاری خودران اپل بسیار نامشخص است. اپل ناوگان آزمایشی کوچکی از نمونه اولیه خودروهای خودران را در کالیفرنیا اجرا می‌کند. اعتقاد بر این است که این سیستم برای تشخیص محیط اطراف به دوربین‌های ویدئویی و رادارهای LiDAR متکی می‌باشد.

تقویت بخش خودرو اپل با استخدام مهندس تسلا

تقویت بخش خودرو اپل با استخدام مهندس تسلا

برای مدتی، اپل تنها بر روی نرم‌افزار رانندگی خودکار تمرکز می‌کرد. با این حال، در حدود سال 2019، مشخص شد که اپل بار دیگر به ساخت یک وسیله نقلیه واقعی چشم دوخته است. اوایل سال جاری، این شرکت مدیران بلندپایه مختلفی را از دیگر خودروسازان، ازجمله معاون توسعه شاسی پورشه، استخدام کرد.

با این حال، پروژه تایتان در اوایل سال جاری با شکست بزرگی روبرو شد، زیرا داگ فیلد، رهبر سابق بخش خودرو اپل، این شرکت را به مقصد فورد ترک کرد. ظاهراً اپل قرار است با شریک مونتاژی که درواقع خودرو را بر اساس طراحی اپل تولید می‌کند، شریک شود. در ماه ژوئن، اپل به‌دنبال سازنده‌ای برای باتری‌های Apple Car بود.

مونتاژکننده اصلی آیفون، فاکسکان، نیز علاقه خود را برای تبدیل‌شدن به یک شرکت قراردادی خودرو نشان داده است، بنابراین گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد که اپل و فاکسکان نیز ممکن است در این خودرو با یکدیگر مشارکت کنند. در ابتدایی‌ترین حالت، نباید انتظار داشته باشید که تا سال 2025، تقریباً یک دهه از آغاز پروژه تایتان، یک خودرو اپل واقعی را مشاهده کنید. درنهایت، چه کسی می‌توانست حدس بزند که ساخت یک ماشین تا این اندازه زمان می‌برد!

همکاری اپل با پاناسونیک برای تأمین باتری خودرو اپل پس از توقف مذاکرات با تولیدکنندگان چینی

دیدگاه شما پیرامون استخدام مدیر سابق بخش نرم‌افزار خودران تسلا توسط اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی