حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل خودرو برقی کاملا خودران خود با تراشه سفارشی را در سال ۲۰۲۵ روانه بازار می‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، خودرو، شایعات

به گزارش بلومبرگ، اپل کار بر روی طراحی خودرو الکتریکی خود را آغاز کرده است و قصد دارد یک وسیله‌نقلیه کاملاً خودران را توسعه دهد. کمپانی مستقر در کوپرتینو، درحال “تمركز مجدد” پروژه تایتان خود بر روي خودروهاي خودران كامل می‌باشد؛ هدفي كه ساير خودروسازان تاکنون نتوانسته‌اند به آن دست يابند.

خودرو برقی خودران اپل

کار بر روی یک خودرو از سوی اپل در سال 2014 آغاز شد و از آن زمان تاکنون، این پروژه تغییرات متعددی را پشت‌سر گذاشته است. در یک مقطع، شایعات حاکی از آن بود که اپل برنامه‌های خود را برای یک خودروی کامل کنار گذاشته و به‌جای آن، بر روی نرم‌افزار خودرو تمرکز خواهد کرد، اما شایعات پیرامون این پروژه، بار دیگر و در سال 2020 افزایش یافت. اکنون، مشخص شده است که اپل قصد دارد خودروی خود را به‌صورت کاملا خودران در سال ۲۰۲۵ عرضه کند.

همان‌طور که در گزارش بلومبرگ آمده، اپل بر روی دو مسیر متفاوت در پروژه خودرو خود کار کرده است؛ یکی با قابلیت‌های خودران محدود و دیگری با عملکرد کامل خودران که نیازی به دخالت انسان ندارد و این شرکت اکنون، مسیر دوم را تحت رهبری کوین لینچ دنبال خواهد کرد که اوایل امسال به سرپرستی این پروژه مصنوب شد. اپل در توسعه سیستم خودروهای خودران به “نقطه عطفی” دست یافته و کار اصلی خود بر روی تراشه‌ای که در این خودرو هوشمند مورداستفاده قرار می‌گیرد را نیز، به پایان رسانده است.

تراشه خودرو اپل پیشرفته‌ترین مؤلفه‌ای است که اپل در داخل شرکت خود توسعه داده و عمدتاً از پردازنده‌های عصبی تشکیل شده است که می‌توانند هوش‌مصنوعی موردنیاز برای رانندگی خودکار را مدیریت کنند. قابلیت‌های این تراشه به این معنی است که گرما تولید کرده و احتمالاً نیاز به توسعه یک سیستم خنک‌کننده پیچیده دارد.

 امید به توسعه وسیله نقلیه‌ای می‌رود که بتواند مشتریان را از خستگی رانندگی در هنگام سفرهای طولانی دور نگه دارد. اما ساخت یک خودرو واقعی برای یک شرکت خارجی مانند اپل، نیاز به مشارکت دارد. این شرکت قراردادهایی را با تولیدکنندگان متعددی مطرح کرده و به‌طور بالقوه ساخت این وسیله نقلیه را در ایالات‌متحده در نظر گرفته است.”

کانسپت خودرو برقی کاملا خودران اپل

کانسپت خودرو برقی کاملا خودران اپل

اپل می‌خواهد خودرویی طراحی کند که فاقد فرمان یا پدال بوده و فضای داخلی آن، به‌هدف رانندگی بدون دخالت انسان باشد. بلومبرگ ادعا می‌کند که اپل طرحی شبیه به Lifestyle Vehicle از Canoo درنظر گرفته است که در آن مسافران در کناره‌های وسیله نقلیه و روبه‌روی یکدیگر می‌نشینند.

البته اپل در مورد استفاده از فرمان به‌صورت دستی، در تردید بوده و هنوز درحال بحث پیرامون آن می‌باشد و ممکن است درنهایت لازم باشد تا افراد بتوانند در مواقع اضطراری کنترل را به‌دست گیرند.

اپل می‌خواهد خودروی خود نسبت به خودروهای تولیدشده توسط Waymo و Tesla، ایمن‌تر باشد و از خرابی‌های احتمالی نیز جلوگیری کند. این خودرو، یک وسیله‌نقلیه الکتریکی خواهد بود و اپل در مورد شارژی که با سیستم شارژ ترکیبی سازگار است، بحث می‌کند تا دارندگان خودروهای اپل بتوانند از شبکه جهانی شارژرها استفاده کنند.

اپل تاکنون، با استفاده از خودروهای شاسی‌بلند Lexus مجهز به اسکنرهای LiDAR و سایر تجهیزات، سیستم خودران خود را در سطح شهر آزمایش کرده است. بلومبرگ بیان می‌کند که اپل پردازنده جدیدی را که در آن خودروها توسعه داده است، به‌همراه سنسورهای جدید خودران آزمایش خواهد کرد.

همچنین گفته می‌شود که اپل قصد دارد خودروی خودران خود را در چهار سال آینده عرضه کند که تقریباً معادل سال 2025 می‌باشد. اگر اپل نتواند به اهداف خود دست یابد، می‌تواند معرفی خودرو خود را به‌تأخیر انداخته و یا خودرویی را بفروشد که ازنظر فناوری، کاستی‌هایی دارد. جدول زمانی برای اپل، حیاتی بوده و این شرکت برای رعایت ضرب‌الاجل‌ها، استخدام مهندسان متخصص را در چند سال گذشته افزایش داده است.

اپل برنامه توسعه خودرو خود را برای جلوگیری از تاخیرهای بیشتر به‌تنهایی پیش می‌برد

دیدگاه شما درباره احتمال معرفی خودرو تماما خودران از سوی اپل طی چهار سال آینده چیست؟ به‌نظر شما، ایده یک وسیله‌نقلیه بدون دخالت انسان، تا چه حد می‌تواند به‌موفقیت دست یابد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی