حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل احتمالا در حال طراحی و توسعه یک آیپد بزرگ تاشو برای معرفی در سال ۲۰۲۶ است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، شایعات

مدت زیادی از عرضه محصولات تاشو به بازار می‌گذرد اما اپل هنوز محصول تاشویی ارائه نداده است. چنین موضوعی به معنای عدم میل یا رغبت اپل به این محصولات نیست بلکه شایعات بسیاری درباره توسعه محصولات تاشو به گوش می‌رسد. در همین رابطه، اپل احتمالا در حال طراحی و توسعه یک آیپد بزرگ تاشو برای معرفی در سال ۲۰۲۶ است. با ترنجی همراه باشید.

برنامه اپل طراحی و توسعه یک آیپد بزرگ تاشو است

سال گذشته، حدود ۸ میلیون گوشی هوشمند تاشو فروخته شد و امسال، پیش‌بینی می‌شود که فروش این محصولات بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یابد. پس از سامسونگ، هواوی، موتورولا و تقریبا تمامی تولیدکنندگان بزرگ اندروید، گوگل نیز قرار است اواخر امسال به این گروه بپیوندد. گفته می‌شد که اپل نیز در حال توسعه چنین محصولی است و ثبت اسناد مربوط به اختراعات نیز گویای همین ماجرا بوده. اکنون به نظر می‌رسد که این شرکت در حال بررسی نوع دیگری از محصولات و دستگاه‌های تاشو است.

طرح مفهومی آیفون تاشو اپل به نام iPhone Air را تماشا کنید

مارک گورمن از بلومبرگ در آخرین نسخه خبرنامه هفتگی Power On خود، به شایعه قبلی راس یانگ که از مشاوران زنجیره تامین اپل است و تقریبا همیشه پیش‌بینی‌هایش را درست انجام می‌دهد، تاکید کرد و گفته است که به نظر می‌رسد شرکت اپل در حال کار بر روی یک آیپد یا مک بوک هیبریدی تاشو با صفحه نمایش ۲۰ اینچی است.

به نظر می‌رسد که این دستگاه شبیه لنوو ThinkPad X1 Fold خواهد بود، به این معنی که می‌توانید از آن مانند یک لپ‌تاپ تاشو استفاده کنید. همچنین این موضوع بدان معناست که به جای صفحه کلید فیزیکی و ترک پد، باید به یک صفحه کلید مجازی بسنده کنید.

اولین دستگاه تاشو اپل احتمالا یک لپ‌تاپ باشد

طراحی و توسعه یک آیپد بزرگ تاشو

گورمن می‌گوید اپل در چند سال گذشته روی یک آیپد یا مک بوک تاشو کار کرده است. یانگ پیش از این گفته بود که اپل قصد دارد این دستگاه را در حدود سال ۲۰۲۶ عرضه کند، زمانی که انتظار می‌رود این شرکت از عینک‌های واقعیت افزوده و خودروی خود که شایعات زیادی درباره آن شده است، رونمایی کند.

این موضوع که آیا آیفون تاشو از برنامه توسعه اپل خارج شده است یا خیر، هنوز در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد. از همان ابتدا، برنامه اپل چندان واضح نبوده است. اوایل سال گذشته، شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه اپل دستگاهی شبیه به سرفیس دوو مایکروسافت با دو نمایشگر مجزا و یک لولا عرضه خواهد کرد، اما این موضوع توسط مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور اپل در جولای ۲۰۲۱ مورد تردید قرار گرفت. زمانی که او ادعا کرد اپل ممکن است محصولی مانند گلکسی Z Fold سامسونگ را برای سال ۲۰۲۳ عرضه کند.

آیفون تاشو اپل تا سه سال آینده و زودتر از ۲۰۲۴ معرفی نخواهد شد

تقریبا در همان زمان، یک گزارش بلومبرگ اعلام کرد که اپل نمونه اولیه نمایشگرهای خم شونده را توسعه داده است و به سمت توسعه یک تلفن تاشو مشابه Galaxy Z Flip می‌رود. یک نشریه کره‌ای با ادعای اینکه اپل هنوز در مورد معرفی چنین محصولی تصمیم نگرفته است، بر سردرگمی کاربران افزود. این شایعه توسط یانگ در DSCC تکمیل شد و گفته شد که آیفون تاشو بعید است تا قبل از سال ۲۰۲۵ وارد بازار شود.

اپل بازار محصولات تاشو را از نزدیک زیر نظر دارد

طراحی و توسعه یک آیپد بزرگ تاشو

طبق اطلاعات یک افشاگر، اپل هنوز در مورد آینده تلفن‌های تاشو مطمئن نیست و همچنین نگران نقص و کاستی‌های آن‌ها است. به طور کلی، گوشی‌های تاشو حجیم، شکننده و بیشتر از سایر محصولات در معرض آسیب هستند. این محصولات خیلی کاربر پسند نیستند و علیرغم قیمت بالای آن‌ها، گوشی‌های تاشو معمولا دوربین با کیفیت بالایی را ارائه نمی‌دهند.

قابل ذکر است که این فناوری حالا بهتر شده است و تا زمانی که اولین محصول تاشو اپل به مرحله تولید برسد، این فناوری زمان بیشتری برای بهبود خواهد داشت. اپل در حال حاضر محبوب‌ترین تبلت‌ها را می‌سازد و یک آیپد تاشو به این شرکت کمک می‌کند تا تسلط خود را بر این بازار بیشتر کند. با توجه به اینکه سامسونگ نقشه بازی خود را با تبلت گلکسی Tab S8 Ultra به طرز فوق‌العاده‌ای ارتقا داده است.

آیفون تاشو اپل در یک حق اختراع دیگر دیده شد

به عقیده PhoneArena، عرضه یک محصول عالی توسط اپل بسیار مهم است. زیرا اولین تبلت اندرویدی اوپو که اخیرا رونمایی شده است نیز بسیار فوق‌العاده به نظر می‌رسد. اولین بار در سال ۲۰۱۹، زمانی که یک تحلیلگر گفت که اپل در حال کار بر روی یک تبلت تاشو است که از تراشه‌های سری A استفاده می‌کند، شایعات در مورد یک آیپد تاشو آغاز شد و این موضوع بعدها با شایعه‌ای پر رنگ در سال ۲۰۲۰ تأیید شد. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا اپل به زودی از تبلت تاشو خود رونمایی خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان