حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هنوز زمان زیادی تا معرفی آیفون و آیپد تاشو اپل مانده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

پس از سه سال تلاش متوالی در حوزه تولید گوشی های هوشمند تاشو، سرانجام سامسونگ Galaxy Z Flip 3 را عرضه کرد. این دستگاه بسیار پرفروش شد و بسیاری از کاربران را به خرید یک تلفن هوشمند تاشو مجاب کرد. زد فلیپ و زد فولد ۳ در بسیاری از بازار ها موفق بوده اند و فروش خوبی را تجربه کردند. با وجود این موفقیت اما اپل همچنان وارد این بازار نشده و گفته می‌شود زمان زیادی تا معرفی اولین آیفون و آیپد تاشو مانده است.

حداقل تا سال ۲۰۲۵ خبری از آیفون تاشو اپل نخواهد بود

سامسونگ آنقدر به بازار گوشی های تاشو جدی نگاه می‌کند، که برای فروش بیشتر این تلفن ها، حاضر شد سری پرطرفدار گلکسی نوت را برای همیشه کنار بگذارد. با این وجود اپل همچنان منتظر یک فرصت مناسب برای ورود به این بازار است. این شرکت آمریکایی چندان عجله ای برای شروع رقابت در بازار گوشی های تاشو ندارد.

کانسپت آیفون تاشو

 

همگی می‌دانیم که سامسونگ علیرغم رقابت شدیدی که با اپل دارد، به طور همزمان یکی از شرکای اصلی ابن شرکت در زنجیره تامین قطعات است. سامسونگ یکی از تأمین کنندگان کلیدی صفحه های نمایش آیفون است. با این وجود اما گزارش اخیر وب‌سایت PhoneArena ادعا می‌کند که ال جی وظیفه تأمین نمایشگر اولین پروژه تاشو کوپرتینویی ها را بر عهده خواهد داشت. 

ادعای این همکاری در گذشته نیز مطرح شده بود، در حال حاضر اما علاوه بر منبع مذکور، نشریه کره ای TheElec نیز این شایعه را تأیید می‌کند. متاسفانه هیچ جزییاتی درباره این همکاری بزرگ در دست نیست. به طور خلاصه، تنها چیزی که در حال حاضر می‌دانیم این است که ال جی همکاری نزدیکی با اپل برای توسعه یک پنل OLED تاشو دارد. در این پروژه مشترک تلاش می‌شود که یک پوشش شیشه ای بسیار نازک، جایگزین پلی آمید شود.

کانسپت آیپد تاشو

بر اساس این توضیحات مبهم، غیرممکن است که بگوییم اپل قصد دارد ابتدا از پنل ال‌جی برای آی‌پد تاشو استفاده کند و یا مک بوک تاشو. اما خوشبختانه مینگ-چی کو اطلاعات خوبی را در اختیار ما قرار می‌دهد. وی ادعا می‌کند که اولین محصول تاشو اپل، اندازه متوسطی خواهد داشت. به عبارت دیگر، احتمالاً ابتدا یک آیپد تاشو معرفی می‌شود، پس از آن یک مک‌بوک تاشو و در نهایت یک آیفون تاشو در خط تولید قرار خواهند گرفت.

در ابتدا انتظار می‌رفت که اولین آیفون تاشو در سال ۲۰۲۳ معرفی شود. می‌دانیم که قطعا این اتفاق نخواهد افتاد! اما خبر بد آن است که بر خلاف پیش بینی های گذشته این اتفاق حتی در سال ۲۰۲۴ نیز رخ نخواهد داد و این پروژه در سال ۲۰۲۵ به ثمر خواهد رسید. باید بگوییم که تاریخ مذکور، بهترین گمانه زنی و در خوشبینانه ترین حالت ممکن است! حتی ممکن است اولین مک بوک تاشو و آیفون تاشو به ترتیب در سال ۲۰۲۶ و ۲۰۲۷ عرضه شوند.

کانسپت رندر گوشی تاشو اپل با نام آیفون فلیپ را ببینید!

خانواده گلکسی زد فولد به اندازه ای کمتر از تبلت ها و بیشتر از گوشی های هوشمند دارند. بنابراین اگر اپل بتواند تا سال ۲۰۲۵ رقیبی را برای این خانواده عرضه کند، احتمالا سامسونگ را به چالش خواهد کشید. ادعا می‌‌شود که اپل در حال آزمایش یک صفحه نمایش ۹ اینچی اولد است. متاسفانه اما جزئیات زیادی از این پروژه در دست نیست و خیلی زود است که درباره جزئیات آن بدانیم.

نظر شما درباره اولین آیفون و آیپد تاشو اپل چیست؟ این غول فناوری آمریکایی‌ سرانجام در چه زمانی خواهد توانست اولین گوشی تاشو خود را به بازار عرضه کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی