حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین آیپد و آیفون تاشو اپل به این زودی عرضه نخواهند شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، شایعات

محصولات تاشو اگرچه هنوز نوظهور و تکامل نیافته هستن اما بازهم جذابیت‌های خود را دارند. این موضوع باعث شد تا بسیاری درباره محصولات تاشو کوپرتینویی‌ها کنجکاو باشند. اما گویا اولین آیپد و آیفون تاشو اپل به این زودی عرضه نخواهند شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

اولین آیپد و آیفون تاشو اپل چه زمانی معرفی خواهند شد؟

شگفت‌انگیز است که بگوییم حدود سه سال طول کشیده است تا سامسونگ از تلاش برای عرضه یک دستگاه تاشو کاربردی، به فروشی بیشتری از سری گلکسی زد فلیپ ۳ برسد تا این گوشی بتواند از آیفون ۱۳ نیز پیشی بگیرد و در آخرین نمودار محبوبیت در کره پیشتاز شود. البته Z Flip 3 و Z Fold 3 در چند ماه گذشته در سراسر جهان بسیار موفق بوده‌اند و سهم مهمی در رشد جهانی ۳۰۹ درصدی بخش بازار محصولات تاشو در پایان سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل داشته‌اند.

در حالی که سامسونگ در حال حاضر گوشی‌های تاشو را آنقدر جدی می‌گیرد که سری گلکسی نوت اساسا برای توزیع و تبلیغ بهتر Z Fold 3 و Z Flip 3، حذف شد و جای خود را به محصولات تاشو داد، اما اپل همچنان به بازی طولانی مدت خود ادامه می‌دهد و منتظر زمان مناسبی برای رقابت با این محصولات است. همانطور که به نظر می‌رسد، کلاس محصولات مد روز (گوشی‌های تاشو) به جای عجله و کپی برداری از رقیبان اصلی خود، به سمت توسعه نوآوری در شرکت‌های دیگر می‌رود.

احتمالا ال‌جی بتواند در تولید یک آیپد تاشو سهیم باشد

اگرچه سامسونگ از زمان آغاز به کار گوشی‌های iOS که اکنون بسیار محبوب است، یک شریک قابل اعتماد برای اپل و تامین‌ کننده کلیدی صفحه‌ نمایش محصولات آیفون بوده است، اما ال‌جی احتمالا وارد عمل خواهد شد و جای رقیب داخلی خود را برای اولین پروژه محصولات تاشو کوپرتینویی‌ها خواهد گرفت. این همکاری پرمخاطب قبلا چندین بار شایعه شده است، از جمله پاییز گذشته و کمتر از چند ماه پیش، اما نشریه کره‌ای TheElec امروز اعتبار بیشتری به این حدس و گمان می‌دهد و جزئیات به همان اندازه که شما از آن انتظار دارید، کم و ناچیز است؛ چیزی که بعید است به این زودی‌ها از نظر تجاری محقق شود.

آیفون تاشو

به طور خلاصه، تنها چیزی که در حال حاضر می‌دانیم این است که ال‌جی در حال همکاری نزدیک با اپل برای توسعه یک پنل OLED تاشو است که برای تبلت‌ها و نوت بوک‌ها با شیشه بسیار نازک (به عنوان پوششی به جای پوشش پلی آمید) طراحی شده است. بر اساس این توضیحات مبهم، غیرممکن است که بگوییم اپل قصد دارد ابتدا از پنل ال‌جی برای آیپد یا مک‌ بوک تاشو خود استفاده کند یا خیر.

اما خوشبختانه، مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، با پیش‌بینی جالبی حدسو گمان‌ها را بیشتر کرده است. وی می‌گوید که یک محصول تاشو با صفحه نمایش کوچک، قبل از یک محصول تاشو بزرگ معرفی می‌شود که به نظر اندازه “کوچک” در اولویت توسعه محصول تاشو اپل باشد. به عبارت دیگر، احتمالا ابتدا یک آیپد تاشو معرفی می‌شود، پس از آن یک مک‌ بوک تاشو و در نهایت یک آیفون تاشو در خط تولید اپل قرار می‌گیرد.

حداکثر تا سال ۲۰۲۵ خبری از محصولات تاشو اپل نیست

زمانی انتظار دیدن اولین آیفون تاشو اپل را در اوایل سال ۲۰۲۳ داشتیم؟ متاسفانه مطمئنا این اتفاق به این زودی‌ها نخواهد افتاد و حتی پیش‌بینی قبلی Kuo از عرضه این محصول در سال ۲۰۲۴ نیز یک سال به عقب انداخته شده و یک آیپد تاشو یا نوعی دستگاه هیبریدی تاشو بین آیفون و آیپد (به جای یک آیپد) در دستور کار قرار گرفت. بدتر از این، ظاهرا سال ۲۰۲۵ بهترین سناریوی جدید برای تحقق یکی از این محصولات است، به این معنی که ممکن است برای اولین مک بوک تاشو و آیفون تاشو به ترتیب تا سال ۲۰۲۶ و ۲۰۲۷ منتظر بمانیم.

به گفته وب سایت خبری PhoneArena، خانواده گلکسی زد فولد شامل دستگاه‌هایی می‌شود که احتمالا می‌توان آن‌ها را به‌عنوان تلاقی بین یک تلفن معمولی و یک تبلت توصیف کرد، بنابراین اگر اپل موفق شود چنین محصولی را در سال ۲۰۲۵ وارد بازار کند، شاید برای رقابت با سامسونگ دیر نباشد.

در حال حاضر، گفته می‌شود که اپل به طور فعال در حال آزمایش یک صفحه نمایش OLED تاشو با اندازه ۹ اینچ و با تراکم PPI (پیکسل در هر اینچ) بین آیفون و آیپد است، اما واضح است که خیلی زود است تا این جزئیات را بدیهی بدانیم، بنابراین اگر شما در مورد چشم انداز چنین دستگاه هیبریدی بین گوشی و تبلت تاشو هیجان زده نیستید، هنوز زمان زیادی برای تغییر در این محصول وجود دارد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان