حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین دستگاه تاشو اپل احتمالا در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، شایعات

مدت‌هاست که اخبار و شایعات ضعیفی درباره گوشی تاشو اپل می‌شنویم، فارغ از اینکه اپل چه نوع طرحی را برای این دستگاه در نظر گرفته است، وجود یا عدم وجود چنین دستگاهی هنوز اثبات نشده است. با این حال گویا اولین دستگاه تاشو اپل احتمالا در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

اولین دستگاه تاشو اپل احتمالا در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد

اپل یکی از شرکت‌هایی است که به دلیل غیبت در بخش محصولات تاشو صنعت گوشی های هوشمند، بسیار مورد توجه منتقدان است. پیش‌بینی‌های تحلیلگران در سراسر جهان همواره حاکی از این ماجرا است. مینگ چی کو، تحلیلگر موسسه TF International که معمولا اطلاعات وی قابل اعتماد است، می‌گوید احتمالا یک آیفون یا آیپد تاشو در سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد. البته وی بعدا پیش‌بینی خود را تغییر داد و گفت که اپل در حال آزمایش یک دستگاه تاشو ۹ اینچی برای عرضه تا قبل از سال ۲۰۲۵ است. همچنین گویا سامسونگ ممکن است منابع خبری بهتری در داخل اپل (نسبت به مینگ چی کو) داشته باشد.

با توجه به اینکه سامسونگ ۸۲ درصد از نمایشگرهای AMOLED مورد استفاده در سری آیفون ۱۴ و ۱۰۰ درصد پنل‌های به کار رفته در آیفون ۱۴ پرو مکس را برای اپل تامین می‌کند، ممکن است از همین روی، ارتباطات داخلی بیشتری نسبت به Kuo با اپل داشته باشد. وقتی صحبت از خط تولید آیفون ۱۴ به میان می‌آید، LG Display تنها مسئول تامین ۱۲ درصد از صفحه نمایش‌های مورد نیاز اپل است و ۶ درصد از پنل‌ها نیز از شرکت BOE چین تهیه می‌شود. بنابراین وقتی واحد تجاری تجربه موبایل سامسونگ می‌گوید که انتظار دارد اپل یک تبلت یا نوت بوک تاشو برای عرضه در سال ۲۰۲۴ تولید کند، باید به این اظهار نظر اهمیت دهیم.

اولین دستگاه تاشو اپل

البته باید توجه داشته باشید که سامسونگ می‌گوید انتظار دارد اپل تا سال ۲۰۲۴ یک تبلت تاشو تولید کند نه یک آیفون تاشو. به نظر می‌رسد این موضوع با اظهار نظر مینگ چی کو در مورد آزمایش دستگاه تاشو ۹ اینچی اپل سازگار باشد. با توجه به گفته سامسونگ برای عرضه این دستگاه در سال ۲۰۲۴ و اشاره Kuo به سال ۲۰۲۵، ممکن است این محصول در عرض دو تا سه سال برای عرضه عمومی آماده شود.

همه این‌ها، بخشی از اطلاعات جلسه‌ای بود که ماه گذشته بین سامسونگ و تامین کنندگانش در هفته سوم اکتبر برگزار شد. به گفته خبرگزاری The Elec، در confab، سامسونگ گفته است که بازار محصولات تاشو آنقدر پر ظرفیت است که نرخ رشد ترکیبی سالانه (CAGR) برای این دستگاه‌ها تا سال ۲۰۲۵ به ۸۰ درصد خواهد رسید. این آمار بیانگر رشدی بسیار قوی است و این شرکت همچنین اشاره کرده است که در کره جنوبی (جایی که سامسونگ در آن مستقر است)، کاربران آیفون در دهه ۲۰ و ۳۰ زندگی خود به یکی از گوشی‌های تاشو سامسونگ با نرخی سه تا چهار برابر بیشتر از قبل کوچ می‌کنند.

اولین دستگاه تاشو اپل

همچنین این موضوع برای سامسونگ نیز دلگرم کننده است که تا ۹۰ درصد از دارندگان گوشی‌های تاشو می‌گویند که قصد دارند برای خرید بعدی گوشی هوشمند خود، بازهم از گوشی تاشو استفاده کنند. از آنجایی که گوشی‌های تاشو تنها ۱ درصد از بازار فعلی گوشی‌های هوشمند را تشکیل می‌دهند، پتانسیل این بخش از بازار بسیار زیاد است. در حال حاضر، سامسونگ Galaxy Z Fold 4 و Galaxy Z Flip 4 را تولید می‌کند. زد فولد ۴ مانند یک کتاب باز می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد تا از صفحه نمایش ۶.۲ اینچی به صفحه نمایش ۷.۶ اینچی با اندازه مشابه تبلت سوییچ کنند. همچنین گویا سامسونگ مایل است این پیشرفت‌ها را از سوی تامین کنندگان خود ببیند.

گلکسی زد فلیپ ۴ یک گوشی تاشو است که تا زمانی که به خود گوشی هوشمند نیاز داشته باشید به آرامی و به صورت تا شده در جیب شما قرار می‌گیرد. وقتی کاربر دستگاه را باز کند، یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی نمایان می‌شود. تابستان سال گذشته صحبت‌هایی در مورد ساخت یک تبلت تاشو توسط سامسونگ مطرح شده بود که برخلاف دو دستگاه فعلی که از ابعادی کوچک شروع می‌شوند و برای نمایش یک صفحه بزرگ‌تر باز می‌شوند، گلکسی تب تاشو خود صفحه نمایش بزرگی دارد و حتی بزرگ‌تر از حالت عادی خواهد شد.

اولین دستگاه تاشو اپل

سامسونگ لیستی از پیشرفت‌هایی را تهیه کرده است که مایل است از سوی تامین کنندگان خود ببیند. شاید درخواست شماره یک سامسونگ این باشد که تامین کنندگانش راهی برای از بین بردن چین‌هایی که هنوز در محل تا شدن صفحه نمایش‌های محصولات تاشو ظاهر می‌شود، بیاندیشند. سامسونگ همچنین می‌خواهد این گوشی‌ها را با مواد جدیدی بسازد که به آن‌ها اجازه دهد باریک‌تر و سبک‌تر باشند و حتی دوربین‌ها آن‌ها را نیز بهبود ببخشد و قابلیت لمسی قوی‌تر و موارد دیگری را اضافه کند.

گلکسی زد فولد ۴ حدود ۲۶۳ گرم وزن دارد که وزن آن از آیفون ۱۴ پرو (۲۰۶ گرم) و آیفون ۱۴ پرو مکس (۲۴۰ گرم) سنگین‌تر است. مرز باریکی بین سنگین کردن گوشی به اندازه‌ای وجود دارد که احساس دوام داشته باشد و آن را بیش از حد سنگین نکند تا مانند یک آجر به نظر برسد. به همین دلیل است که سامسونگ مایل است تامین کنندگان خود مواد جدیدی را ارائه دهند که هم بادوام و هم سبک‌تر باشند. سامسونگ حتی می‌خواهد یک درگاه برای قرار دادن قلم S درون Galaxy Z Fold 5 بسازد.

گوشی های تاشو آینده سامسونگ با محفظه داخلی S Pen ارایه خواهند شد

به گفته PhoneArena، اینطور که به نظر می‌رسد، سامسونگ می‌خواهد یک پورت داخلی برای S Pen (مشابه آنچه که در Galaxy S22 Ultra موجود است) ارائه کند. در طرح اولیه سامسونگ، Galaxy Z Fold 4 یک جایگاه داخلی برای قلم S ارائه می‌داد، اما این ایده توسط سامسونگ حذف شد. همچنین به دلیل محدودیت‌های وزن و ضخامت، طرح استفاده از ماژول‌های دوربین بالاتر در آخرین مدل فولد از بین رفت.

هدف این شرکت این است که تاشوهای خود را به اندازه گوشی‌های پرچمدار خود قدرتمند کند. در این جلسه همچنین در مورد لزوم توسعه‌ دهندگان برای ایجاد نرم‌افزار بیشتر برای Galaxy Z Fold 4 بحث شد که با نسبت تصویر 21.6:18 نمایشگر مطابقت داشته باشد. برای مشاهده هرگونه پیشرفتی باید منتظر نیمه دوم سال آینده بود، زمانی که انتظار می‌رود گلکسی Z Fold 5 و Galaxy Z Flip 5 عرضه شوند. نظر شما درباره اولین دستگاه تاشو اپل چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان