حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با نهایی شدن طراحی هدست واقعیت افزوده اپل، تولید انبوه آن از تابستان آغاز خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، واقعیت افزوده (AR)

به گزارش DigiTimes، اپل تست‌های کلیدی تولید هدست واقعیت افزوده (AR)/واقعیت مجازی (VR) خود را که مدت‌ها شایعه آن مطرح شده بود، تکمیل کرده و با نهایی کردن طراحی آن، انتظار می‌رود تولید انبوه این دستگاه را در مرداد و یا شهریورماه سال جاری آغاز کند.

نهایی شدن طراحی هدست واقعیت افزوده اپل

با استناد به اطلاعات ارائه‌شده توسط تأمین‌کنندگان قطعات هدست اپل، این دستگاه آزمایش‌های اعتبارسنجی مهندسی فاز دوم (EVT 2) خود را تکمیل کرده است تا اطمینان حاصل شود که واحدهای نمونه اولیه با اهداف و مشخصات طراحی اپل مطابقت دارند. DigiTimes در گزارش خود بیان می‌کند که انتظار می‌رود این هدست تا پایان سال 2022 معرفی شود.

به‌گفته‌ی منابع نزدیک به اپل، انتظار می‌رود اولین هدست AR این شرکت که عمدتاً برنامه‌های کاربردی بازار حرفه‌ای را هدف قرار می‌دهد، به‌زودی به مرحله EVT3 خود وارد شده و در ماه‌های آگوست تا سپتامبر تولید انبوه آن آغاز شود و تا پایان سال نیز به بازار عرضه گردد.

درحالی‌که تصور می‌شد هدست اپل قرار است در سال جاری عرضه شود، گزارش اخیر مارک گورمن از بلومبرگ اشاره داشت که به‌دلیل مشکلات توسعه، احتمال عرضه این دستگاه در سال جاری موردتردید قرار گرفته است و برنامه ارائه آن به سال آینده موکول خواهد شد.

نهایی شدن طراحی هدست واقعیت افزوده اپل

نهایی شدن طراحی هدست واقعیت افزوده اپل

بااین‌وجود، گفته می‌شود که پروژه هدست اپل درحال «نزدیک شدن به مراحل نهایی خود» بوده و این دستگاه همچنین منعکس‌کننده جدول زمانی توسعه اپل واچ در دوره قبل از عرضه آن می‌باشد. کار اپل بر روی سیستم‌عامل این هدست، realityOS، از سال 2017 شایعه شده بود، اما وجود این سیستم‌عامل اخیراً زمانی تأیید شد که ارجاعاتی به آن در گزارش‌های آپلود اپ استور و کد منبع باز اپل یافت شد. آخرین گزارش دیجی‌تایمز نشانه دیگری‌ست مبنی‌بر اینکه هدست اپل درحال نزدیک‌تر شدن به مرحله‌ی تولید انبوه می‌باشد، حتی اگر به‌نظر می‌رسد بازه زمانی معرفی دستگاه به‌طور مبهم در سال‌های 2022 یا 2023 خواهد بود.

شایعه شده است که این هدست دارای طراحی سبک‌وزن، دو نمایشگر micro-LED، دو پردازنده اصلی، اتصال Wi-Fi 6E، ردیابی چشم، حالت شفافیت AR، ردیابی اشیا، کنترل‌های حرکت دست و موارد دیگر است. قیمت دقیق این دستگاه هنوز مشخص نیست، اما برخی گزارش‌ها نشان می‌دهند که ممکن است حدود 3000 دلار برای مشتریان هزینه داشته باشد.

نظر شما درباره نهایی شدن طراحی هدست واقعیت افزوده اپل و آغاز احتمالی تولید انبوه آن از تابستان سال جاری چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی