حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ درحال کار بر روی هدست واقعیت افزوده برای ورود به حوزه متاورس است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات، واقعیت افزوده (AR)

متاورس (Metaverse) جدیدترین بخش در صنعت فناوری است. درحالی‌که درک عموم از این مفهوم ممکن است تاحدودی محدود باشد، شرکت‌های فناوری آن را مکانی برای حضور و فعالیت افراد در آینده نزدیک می‌دانند. پس از انتشار شایعات فراوان مبنی‌بر توسعه یک هدست واقعیت ترکیبی از سوی اپل، حال اخیرا مدیر ارشد سامسونگ نیز تایید کرده است که شرکتش درحال کار بر روی یک هدست واقعیت افزوده به‌منظور ورود جدی به حوزه متاورس می‌باشد.

هدست واقعیت افزوده سامسونگ

چند سالی می‌شود که ما انتظار معرفی یک هدست واقعیت مجازی جدید از سوی سامسونگ را می‌کشیم. این احتمال وجود دارد که این شرکت درنهایت به این صنعت آینده‌دار بازگردد و متاورس، کلید اصلی ورود غول کره‌ای به این حوزه است.

سامسونگ یکی از اولین شرکت‌هایی بود که از هدست واقعیت مجازی خود پرده برداشت. هدست‌های Gear VR به‌عنوان مشوق‌های پیش‌سفارش برای گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت در چند سال گذشته عرضه شدند. این هدست‌ها همچنین گزینه‌های ارزان‌قیمتی بودند زیرا تمام وظیفه پردازش توسط خود گوشی هوشمند انجام می‌شد.

سامسونگ تا پیش از آن‌که متاورس تا این حد بر سر زبان‌ها بیفتد، از توسعه نسل جدید هدست‌های Odyssey و Gear VR خود دست کشید. بسیاری از تحلیلگران اخیراً این سؤال را مطرح کرده‌اند که چرا سامسونگ در این صنعت روبه‌رشد، فضایی را به رقبای خود واگذار می‌کند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد این شرکت قصد ندارد این کار را برای مدت‌زمان طولانی‌تری انجام دهد.

هدست واقعیت افزوده سامسونگ

هدست واقعیت افزوده سامسونگ

Han Jong-hee، مدیرعامل سامسونگ الکترونیکس، به‌تازگی در نمایشگاه MWC 2022 اشاره‌ای به ساخت یک هدست واقعیت افزوده جدید که با پلتفرم‌های متاورس کار می‌کند، ارائه کرده است. هان در مصاحبه با خبرنگاران ابراز داشت: «دستگاه‌های مرتبط با Metaverse اکنون بحث عمده‌ای هستند، بنابراین ما برای کنار آمدن با این روند، وظیفه‌ای را برعهده گرفته‌ایم و خیلی طول نخواهید کشید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.»

او جزئیات بیشتری در مورد خود هدست ارائه نکرد. همچنین مشخص نیست که هدست واقعیت افزوده این شرکت چه ویژگی‌هایی ممکن است داشته باشد، آیا یک نمایشگر بر روی سر، یک جفت عینک هوشمند یا سایر فرم فاکتورهای دیگر. بااین‌حال، باتوجه به اظهارنظر مدیر سامسونگ، عرضه این دستگاه زیاد دور نیست.

سامسونگ درحال‌حاضر حضور خود را در متاورس حفظ کرده است. حتی رویداد معرفی پرچمداران سری Galaxy S22 را در متاورس مخصوص خود پخش کرد. بنابراین جای تعجب نیست که این شرکت اکنون علاقه عمیق‌تری به متاورس دارد.

نظر شما درباره توسعه یک هدست واقعیت افزوده توسط سامسونگ به‌منظور ورود به دنیای متاورس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی