حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۴ و هدست واقعیت ترکیبی اپل از فناوری Wi-Fi 6E استفاده خواهند کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

به گفته تحلیلگر معتبر اپل، مینگ چی کو، آیفون ۱۴ اپل و هدست واقعیت ترکیبی این شرکت، در آینده از فناوری اتصال پیشرفته Wi-Fi 6E برخوردار خواهند بود.

فناوری Wi-Fi 6E در آیفون ۱۴ و هدست واقعیت ترکیبی اپل

مینگ-چی کو، تحلیلگر TF Securities، در جدیدترین یادداشت خود بیان می‌کند که محصولات جدید اپل ازجمله آیفون ۱۴ و هدست واقعیت ترکیبی، ارتقا قابل‌توجهی به فناوری Wi-Fi 6E خواهند داشت. با انگیزه پذیرش Wi-Fi 6E در این دو دستگاه، رقبای اپل نیز تشویق خواهند شد تا همین رویه را به‌صورت گسترده دنبال کنند.

سایر هدست‌های موجود برای تجربه واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) مانند Meta نیز، Wi-Fi 6E را ارائه می‌کنند. Kuo توضیح داد که Wi-Fi 6E برای ارائه انتقال‌های بی‌سیم پرسرعت لازم برای تجربیات AR و VR کلیدی خواهد بود.

کو در ادامه بیان می‌کند که هدست‌های واقعیت مجازی/افزوده، در سال‌های 2022، 2023 و 2024 به‌ترتیب Wi-Fi 6/6E ،Wi-Fi 6E/7 و Wi-Fi 7 را ارائه خواهند کرد، اما مشخص نیست که آیا این اطلاعات به‌طورخاص مربوط به نقشه راه محصولات اپل می‌شود یا خیر.

فناوری Wi-Fi 6E در آیفون ۱۴ و هدست واقعیت ترکیبی اپل

فناوری Wi-Fi 6E در آیفون ۱۴ و هدست واقعیت ترکیبی اپل

کو پیش‌تر نیز اشاره کرده بود که انتظار می‌رود هدست اپل دارای Wi-Fi 6E باشد، اما این مورد، اولین ذکر صریح از مشخصات ارتقایافته برای آیفون 14 است. همچنین برخی گزارشات پیشین ادعا می‌کردند که سری آیفون ۱۳ نیز از Wi-Fi 6E بهره می‌برد که درنهایت، این شایعه نیز به حقیقت نپیوست.

Wi-Fi 6E ویژگی‌ها و قابلیت‌های Wi-Fi 6 را ارائه می‌دهد، ازجمله عملکرد بالاتر، تأخیر کمتر و سرعت انتقال داده‌های سریع‌تر به باند 6 گیگاهرتز. همچنین طیف اضافی فضای هوایی بیشتری را فراتر از وای‌فای موجود 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز فراهم می‌کند که منجر به افزایش پهنای باند و تداخل کمتر می‌شود.

سال گذشته، FCC قوانینی را تصویب کرد که 1200 مگاهرتز طیف در باند 6 گیگاهرتز را برای استفاده بدون مجوز در ایالات‌متحده در دسترس قرار می‌داد که درنتیجه راه را برای معرفی دستگاه‌های جدید با پشتیبانی از Wi-Fi 6E هموار می‌کند.

دیدگاه شما راجع‌به بهره‌مندی گوشی‌های سری آیفون ۱۴ و هدست واقعیت ترکیبی اپل از فناوری Wi-Fi 6E چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی