حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل realityOS نام احتمالی سیستم‌عامل هدست واقعیت افزوده این شرکت خواهد بود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، واقعیت افزوده (AR)

در سال‌های گذشته، اپل هزاران مهندس نرم‌افزار و سخت‌افزار را به کمپانی خود جذب کرده است تا بر روی هدست‌های واقعیت افزوده/واقعیت مجازی این شرکت کار کنند. همچنین اعتقاد بر این است که اولین نسخه از هدست مستقل اپل دارای نمایشگری با وضوح بالا و عملکردی در حد تراشه M1 Pro می‌باشد و در سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد. حال به‌تازگی، ارجاعاتی به نام “realityOS” به‌عنوان سیستم‌عاملی که هدست اپل قرار است بر روی آن اجرا شود، در کد منبع اوپن سورس اپل به‌بیرون درز کرده که احتمال رونمایی از این دستگاه تا یک سال آینده را تقویت می‌کند.

سیستم‌عامل realityOS اپل

اجماع شایعات این بود که اپل قصد دارد امسال این هدست را به‌صورت رسمی در WWDC یا یک رویداد رسانه‌ای در پاییز معرفی کند. بااین‌حال، گزارش اخیر بلومبرگ تردیدهایی را در مورد این جدول زمانی ایجاد کرده است؛ زیرا ظاهراً سخت‌افزار مورداستفاده در این دستگاه با چالش‌های فنی مواجه شده و ممکن است رونمایی از آن تا سال 2023 به‌تعویق بیفتد.

انتظار می‌رود اولین هدست اپل ازنظر فنی، دستگاهی پیشرفته و البته تاحدودی ازنظر ارگونومیکی نامناسب و گران‌قیمت باشد. مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور اپل، پیش از این ادعا کرده بود که این کمپانی درحال‌حاضر کار بر روی نسل دوم هدستی را آغاز کرده است که سبک‌تر و ارزان‌تر از نسل اول خود می‌باشد. در اواخر دهه جاری میلادی، اپل امیدوار است هدست خود را به‌لحاظ ابعاد، کوچک‌تر کرده و عینک‌های سبک‌وزن را با هدف جایگزینی کامل آیفون عرضه کند.

سیستم‌عامل realityOS اپل

سیستم‌عامل realityOS اپل

ارجاعات به realityOS در منابع اوپن سورس dyld و همچنین در گزارش‌های مربوط به آپلود برنامه در اپ استور یافت شده است. شاید برای هیچ‌کس تعجب‌آور نباشد، اما این موضوع نشان می‌دهد که این هدست احتمالا دارای یک فروشگاه برنامه اختصاصی برای توسعه‌دهندگان شخص‌ثالث خواهد بود تا آنان تجربیات اپلیکیشن واقعیت افزوده و واقعیت مجازی خود را در آن منتشر کنند. Steve Troughton-Smith اشاره‌هایی به شبیه‌ساز realitOS را به‌نمایش گذاشته است که بدون شک برای توسعه‌دهندگان مفید خواهد بود تا برنامه‌های AR/VR را پیش از آنکه سخت‌افزار واقعی هدست به‌طور گسترده در دسترس قرار گیرد، آزمایش کنند.

منابع سخت‌افزار AR/VR مرتبط  پیش‌تر نیز یافت شده‌اند، مانند نسخه‌های پیش از انتشار iOS 13. همچنین وجود «rOS» برای اولین بار توسط بلومبرگ در سال 2017 گزارش شده بود.

دیدگاه شما درباره نام احتمالی realityOS به‌عنوان سیستم‌عامل هدست واقعیت ترکیبی آینده اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی