حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هدست واقعیت افزوده اپل از آداپتور شارژ ۹۶ واتی مشابه مک بوک پرو استفاده می‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، واقعیت افزوده (AR)

پیش از این گزارش شده بود که هدست AR اپل عملکرد محاسباتی مشابهی با مک بوک پرو پایه با تراشه M1 این شرکت دارد. با این حال، این قدرت بی‌شک نیازمند یک منبع انتقال انرژی مناسب به دستگاه است و به‌گفته‌ی مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور اپل، این شرکت از همان آداپتور شارژ 96 واتی مشابه با مک بوک پرو ۱۴ اینچی جدید در هدست آینده خود استفاده خواهد کرد.

شارژ هدست واقعیت افزوده اپل

قابلیت‌های هدست واقعیت افزوده اپل به این معنی است که نیازهای CPU و GPU این دستگاه زیاد بوده و مصرف انرژی آن نیز بالاست. درواقع، کو می‌گوید اپل این هدست را با یک شارژر 96 واتی عرضه می‌کند، همان شارژی که درحال‌حاضر با مک‌بوک پرو 14 اینچی همراه شده است.

این مورد با گزارش‌های قبلی کو مطابقت دارد که پیش‌بینی می‌کرد این هدست دارای عملکردی در حد مک خواهد بود. اگرچه شاید ارتباط چندانی نداشته باشد، اما مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی که با شارژر ۹۶ واتی عرضه می‌شود، دارای یک تراشه M1 Pro شامل ۱۰ هسته پردازشی و ۱۶ هسته گرافیکی است. بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید که هدست این شرکت نیز قدرتی در حد این نسخه از نوت‌بوک‌های اپل داشته باشد؛ اما احتمالاً با پردازش عصبی قوی‌تر برای تجزیه‌وتحلیل سریع‌تر تصاویر.

ناگفته نماند که این مشخصات به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از آن چیزی است که می‌توانید در یک آیفون یا حتی یک آیپد پیدا کنید. باتری این هدست باید بزرگ باشد که درنتیجه باعث افزایش وزن هدست نیز می‌شود. همچنین شواهد بیشتری نشان می‌دهد که این محصول تنها چند ساعت عمر باتری خواهد داشت. بلومبرگ پیش‌تر گزارش داده بود که اپل قصد ندارد این محصول را به‌عنوان یک دستگاه برای استفاده در تمام طول روز معرفی کند.

شارژ هدست واقعیت افزوده اپل

شارژ هدست واقعیت افزوده اپل

انتظار می‌رود اولین نسخه از هدست اپل مشخصات بالایی داشته، اما قیمت آن نیز بسیار بالا خواهد بود، به‌طوری‌که اکثر گزارش‌ها این دستگاه را در محدوده قیمت ۱۰۰۰ تا حتی ۳۰۰۰ دلاری تصور می‌کنند. برخی پیشنهاد کرده‌اند که هدست نسل اول همچنین بیشتر به‌عنوان یک کیت توسعه‌دهنده به بازار عرضه می‌شوند.

به گزارش 9to5mac، کو انتظار دارد عرضه سالانه این هدست از سوی اپل در محدوده 3 میلیون دستگاه برای سال 2023، به حدود 15 میلیون تا سال 2025 افزایش یابد. کو همچنین انتظار دارد نسل دوم هدست در بازه زمانی 2024 وارد بازار شود، که هم سبک‌تر و هم ارزان‌تر از سری اول خود خواهد بود. در درازمدت اما، گفته می‌شود که اپل قصد دارد یک جفت عینک AR قابل پوشیدن، ارگونومیک، مقرون‌به‌صرفه و قابل‌استفاده تولید کند؛ اما به‌دلیل محدودیت‌های تکنولوژیکی، هنوز مراحل توسعه این دستگاه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

هنوز چند ماه فرصت داریم تا شاهد رونمایی رسمی اپل از این دسته محصول جدید خود باشیم. اکثر تحلیلگران انتظار دارند که شرکت مستقر در کوپرتینو پیش‌نمایش اولین هدست خود را در WWDC در خردادماه و یا یک رویداد رسانه‌ای ویژه در پاییز معرفی کرده و عرضه آن نیز در اواخر سال 2022 یا اوایل سال 2023 آغاز شود.

نظر شما درباره استفاده از آداپتور ۹۶ واتی مشابه با مک بوک پرو ۱۴ اینچی اپل برای شارژ هدست واقعیت افزوده این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی