حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هدست واقعیت ترکیبی اپل با تشخیص پیشرفته حرکات دست و ردیابی اشیا معرفی می‌شود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، واقعیت افزوده (AR)

به‌گفته مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر اپل، که گزارش آن در یادداشتی توسط MacRumors بدست آمده است، پیش‌بینی می‌شود هدست واقعیت ترکیبی اپل شامل چندین ماژول حسگر سه‌بعدی بسیار حساس به‌منظور ارائه یک رابط‌کاربری مبتکرانه براساس حرکات دست و تشخیص اشیا باشد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل

در گزارش منتشرشده توسط Kuo آمده است:

“ما پیش‌بینی می‌کنیم که حسگر ساختاریافته هدست AR/VR اپل نه‌تنها می‌تواند تغییر موقعیت کاربر یا دست و شیء دیگران را در مقابل چشمان کاربر تشخیص داده، بلکه تغییر جزئیات دست وی را نیز به‌صورت پویا ردیابی کند (درست مانند Face ID آیفون). حسگر جدید عملکردی مشابه ویژگی انیموجی گوشی‌های آیفون داشته که تغییر بیان کاربر را به‌صورت پویا تشخیص می‌دهد و ثبت جزئیات حرکت دست می‌تواند رابط‌کاربری بسیار پویاتر و واضح‌تری را ارائه دهد (به‌عنوان‌مثال، تشخیص دست کاربر از مشت گره‌خورده تا بازشدن دست و حرکت دادن آن).”

Kuo توانایی هدست را برای تشخیص حرکات دست بسیار جالب توصیف کرده تا تجربه‌ای همه‌جانبه را برای کاربران فراهم کند که در آن کاربر می‌تواند دست خود را برای انجام کارهای مختلف به حرکت درآورد.

به‌منظور انجام این موفقیت چشمگیر، انتظار می‌رود اپل چهار مجموعه از سنسورهای سه‌بعدی را با کیفیت و مشخصات بالاتری نسبت به آیفون‌های فعلی ترکیب کند. Kuo کیفیت این رابط‌کاربری را کلید موفقیت هدست واقعیت ترکیبی آینده اپل می‌داند. به گفته کو، این توانایی‌های رابط شامل کنترل ژست، تشخیص اشیا، ردیابی چشم و تشخیص عنبیه، کنترل صدا، تشخیص پوست، تشخیص بیان و تشخیص محیط فضایی است.

هدست واقعیت ترکیبی اپل

هدست واقعیت ترکیبی اپل

در اوایل سال جاری، Patently Apple به یک درخواست ثبت اختراع از طرف اپل با عنوان «دستگاه‌ها، روش‌ها و رابط‌های گرافیکی کاربر برای تعامل با محیط‌های سه‌بعدی» اشاره کرد که به جزئیات همین مفهوم می‌پردازد.

“برای تعیین عملیاتی که در محیط سه‌بعدی انجام می‌شود، از حرکات و مکان‌های مختلف میکروژست‌ها و پارامترهای حرکتی مختلف استفاده می‌شود. استفاده از دوربین‌ها برای گرفتن ژست‌های میکرو برای تعامل با محیط سه‌بعدی به کاربر این امکان را می‌دهد که آزادانه در محیط فیزیکی حرکت کند، بدون اینکه توسط تجهیزات ورودی فیزیکی تحت‌فشار قرار گیرد که همین مورد، امکان کشف محیط سه‌بعدی را به‌طور طبیعی و کارآمدتر مهیا می‌کند.”

انتظار می‌رود اپل نسل اول دستگاه مبتنی‌بر واقعیت افزوده و مجازی خود را در اواخر سال 2022 عرضه کند.

دیدگاه شما پیرامون قابلیت های تشخیص حرکات و ردیابی اجسام هدست آینده اپل چیست؟ شما چه کاربردهای دیگری را برای این ویژگی پیشرفته متصور می‌شوید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی