حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل تجربه FaceTime در هدست واقعیت ترکیبی خود را متکی‌بر Memoji و SharePlay می‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، واقعیت افزوده (AR)

به‌گفته مارک گورمن از بلومبرگ، دو قابلیت تعاملی Memojis و SharePlay می‌توانند در تجربه استفاده از FaceTime در هدست واقعیت ترکیبی اپل که مدت‌ها شایعه آن مطرح شده است، نقش اصلی را ایفا کنند.

تجربه FaceTime در هدست واقعیت ترکیبی اپل

گورمن که اغلب بینش‌های دقیقی از برنامه‌های اپل را بیان می‌کند، پیش‌تر گفته بود که هدست واقعیت ترکیبی اپل بر روی بازی، رسانه و ارتباطات تمرکز خواهد کرد. همچنین چندی پیش نیز شایعه شد که این هدست از “rOS” یا “realityOS” با کد داخلی “Oak” به‌عنوان سیستم‌عامل اصلی خود استفاده می‌کند.

در آخرین خبرنامه Power On، گورمن آنچه را که از FaceTime در realityOS انتظار دارد، توضیح داده و پیشنهاد می‌کند که این قابلیت، ممکن است حول دو تجربه موجود این شرکت باشد: Memojis و SharePlay.

 من یک نسخه واقعیت مجازی از FaceTime را تصور می‌کنم که در آن می‌توانید در یک اتاق کنفرانس با ده‌ها نفر ارتباط برقرار کنید. به‌جای دیدن چهره واقعی آن‌ها، نسخه‌های سه‌بعدی‌شان (مموجی‌ها) را خواهید دید. من فرض می‌کنم هدست اپل می‌تواند حالات چهره یک فرد را در زمان واقعی تعیین کند و تجربه‌ي کاملا اصیلی را ارائه دهد. من همچنین استفاده زیاد از SharePlay در realityOS را نیز درنظر دارم که به کاربران متعدد هدست اجازه می‌دهد موسیقی، فیلم و بازی را با هم تجربه کنند.

تجربه FaceTime در هدست واقعیت ترکیبی اپل

تجربه FaceTime در هدست واقعیت ترکیبی اپل

پیش از این شایعه شد که اپل کار بر روی realityOS را از سال 2017 آغاز کرده است، اما وجود این سیستم‌عامل سرانجام در هفته جاری تأیید شد، زمانی که ارجاعاتی به آن در گزارش‌های آپلود اپ استور و کد منبع باز اپل یافت شد.

اپل Memojis را در سال 2018 و با iOS 12 معرفی کرد، درحالی‌که SharePlay قابلیتی بسیار جدیدتر است که سال گذشته و با iOS 15.1 منتشر شد. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که بسیاری از ویژگی‌های جدیدی که اپل در سال‌های اخیر منتشر کرده است، مانند ARKit، مسیرهای پیاده‌روی AR در نقشه‌های اپل، صدای فضایی با ردیابی سر پویا و اسکنر LiDAR، برای هدست واقعیت ترکیبی این شرکت نیز در درازمدت طراحی شده است و بدین‌صورت اپل را قادر می‌سازد تا کاربران را با برخی از جنبه‌های هدست آشنا کند و مدت‌ها قبل از عرضه، این قابلیت‌ها را به‌طور عمومی تکرار کند. به‌نظر قابل‌قبول است که Memoji و SharePlay نیز می‌توانند بخشی از این استراتژی باشند.

باوجود اشتیاق نسبت به پروژه هدست اپل در سال جاری، گورمن اکنون معتقد است که مشکلات توسعه احتمالاً معرفی دستگاه را تا WWDC 2023 به تعویق می‌اندازد.

نظر شما کاربران ترنجی پیرامون نحوه تعامل و استفاده از FaceTime در هدست واقعیت ترکیبی اپل با تکیه بر دو ویژگی مموجی و شیرپلی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی