حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هدست واقعیت افزوده اپل ممکن است به اشتراک ماهانه برای استفاده نیاز داشته باشد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، واقعیت افزوده (AR)

طبق گزارشی منتشرشده از TrendForce، هدست واقعیت افزوده (AR)/واقعیت مجازی (VR) اپل که مدت‌ها شایعه آن مطرح شده است، می‌تواند با یک سرویس اشتراک ماهانه برای استفاده عرضه شود.

اشتراک ماهانه هدست واقعیت افزوده اپل

TrendForce در گزارشی که فروش رو به رشد دستگاه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را از شرکت‌های بزرگ فناوری در سال 2022 پیش‌بینی می‌کند، ادعا کرده است که هدست اپل احتمالاً با قیمتی مشابه هولولنز مایکروسافت، که از 3500 دلار شروع می‌شود، شامل یک سرویس مشتری محور خواهد بود. TrendForce اشاره می‌کند که اپل می‌تواند هدست خود را با اشتراک ماهانه برای یک سرویس نرم‌افزاری ارائه دهد. در این گزارش آمده است:

عرضه قوی محصولات Oculus و Microsoft احتمالاً اپل را مجبور می‌کند تا محصولات مربوطه را برای پیوستن به این رقابت در سال جاری عرضه کند. بااین‌حال، با توجه به الزامات عملکرد سخت‌افزار و حاشیه سود ناخالص، اپل احتمالاً بازار تجاری را هدف قرار داده و همان استراتژی قیمت‌گذاری هولولنز را اتخاذ خواهد کرد، سخت‌افزاری با قیمت هزاران دلار و یک راه‌حل نرم‌افزاری مبتنی‌بر اشتراک ماهانه. به‌طورکلی، TrendForce معتقد است که عرضه محصولات جدید امسال توسط اپل، متا و سونی ممکن است به‌تعویق بیفتد و درحال‌حاضر رشد قابل‌توجهی را به بازار کلی AR/VR اضافه نخواهد کرد.

اشتراک ماهانه هدست واقعیت افزوده اپل

اشتراک ماهانه هدست واقعیت افزوده اپل

این اولین باری است که صراحتاً شایعه شده است که هدست اپل با یک سرویس اشتراک همراه خواهد بود؛ اما به‌نظر می‌رسد این دستگاه حداقل با برخی از سرویس‌های موجود در بسته‌های Apple One مانند Apple Music یکپارچه شود.

با توجه به اینکه سه ویژگی کلیدی شایعه‌شده هدست اپل شامل بازی، رسانه و ارتباطات، پیش‌تر توسط اشتراکات ماهانه‌ای مانند Apple Arcade، Apple TV+ ،Apple Music و FaceTime ارائه شده است؛ مشخص نیست که یک سرویس نرم‌افزاری مخصوص هدست چه چیز جدیدی را می‌تواند ارائه دهد.

سیستم‌عاملی که هدست اپل اجرا می‌کند منبع بحث‌های زیادی بوده است، ازجمله اینکه چگونه FaceTime انتظار می‌رود به Memojis و SharePlay تکیه کند و مرتبط بودن پتنت‌های هوشمندانه این شرکت. شایعه شده است که این هدست از “rOS” یا “realityOS” با کد داخلی “Oak” استفاده می‌کند. پیش از این شایعه شده بود که کار اپل بر روی realityOS از سال 2017 آغاز شده است، اما وجود این سیستم‌عامل اخیراً زمانی تأیید شد که ارجاعاتی به آن در گزارش‌های آپلود اپ استور و کد منبع باز اپل یافت شد.

با وجود انتظار همگان از معرفی هدست واقعیت افزوده اپل در سال جاری، مارک گورمن از بلومبرگ معتقد است که عرضه هدست احتمالاً تا سال 2023 به‌تعویق خواهد افتاد.

نظر شما درباره اشتراک ماهانه هدست واقعیت افزوده اپل چیست؟ آیا با این تصمیم احتمالی موافقید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی