حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لیست کامل شرکت‌هایی که تاکنون عرضه گوشی جدید با تراشه Snapdragon 8 Gen 1 را تأیید کرده‌اند

کوالکام صبح امروز از تراشه پرچمدار جدید موبایلی خود با نام Snapdragon 8 Gen 1 رونمایی کرد. چیپست جدید مبتنی‌بر معماری 4 نانومتری سامسونگ بوده و با طراحی سه هسته‌ای شامل یک هسته اصلی Cortex-X2 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز به‌همراه سه هسته عملکردی Cortex-A710 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته کارآمدی با فرکانس 1.8 گیگاهرتز عرضه می‌شود. کوالکام همچنین ادعا کرده است که تراشه اسنپدراگون جدید با 20 درصد عملکرد پردازشی بهتر و 30 درصد گرافیک سریعتر ارائه می‌شود درحالی‌که تا 30 درصد مصرف انرژی کمتری نیز دارد. پس از معرفی رسمی، حال چندین شرکت اندرویدی عرضه گوشی های هوشمند با تراشه Snapdragon 8 Gen 1 را تایید کرده‌اند. در اینجا لیستی از تمام شرکت‌هایی که تاکنون ارائه پرچمدار با چیپست جدید کوالکام را به‌صورت رسمی بیان کرده‌اند، با هم مرور می‌کنیم.

شرکت‌های عرضه‌کننده گوشی با تراشه Snapdragon 8 Gen 1

کوالکام در بیانیه مطبوعاتی خود پیرامون تراشه جدید، تأیید کرده است که چندین برند درحال همکاری با سازنده تراشه برای عرضه گوشی‌های هوشمند با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 هستند. این برندها شامل بلک شارک، آنر، iQOO، موتورولا، نوبیا، وان پلاس، اوپو، ریلمی، ردمی، شارپ، سونی، ویوو، شیائومی و ZTE می‌باشند.

موتورولا

موتورولا یکی از اولین شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند اندرویدی است که دستگاهی با تراشه جانشین سری Snapdragon 888 را روانه بازار می‌کند. درحقیقت، این شرکت رسما تأیید کرده است که Moto Edge X30 را در تاریخ ۱۸ آذر در چین معرفی خواهد کرد که مشخصات احتمالی آن را نیز پیش از این با هم مرور کرده‌ایم. همچنین انتظار می‌رود این گوشی با نام Moto Edge 30 Ultra در بازارهای جهانی عرضه شود.

گوشی Moto Edge X30 با Snapdragon 8 Gen 1

گوشی Moto Edge X30 با Snapdragon 8 Gen 1

شیائومی

شیائومی هرساله معمولاً درمیان اولین برندهایی است که گوشی‌های پرچمدار خود را با جدیدترین چیپست کوالکام عرضه می‌کند. حال، این شرکت به‌صورت رسمی تأیید کرده است که Xiaomi 12 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 عرضه خواهد شد. شیائومی تاریخ دقیقی را برای معرفی گوشی‌های جدید خود اعلام نکرده و تنها به بیان معرفی رسمی در ماه دسامبر سال جاری (طبق شایعات ۷ دی‌ماه) بسنده کرده است. همچنین شرکت ردمی به‌عنوان برند زیرمجموعه شیائومی نیز، عرضه جداگانه گوشی هوشمندی با تراشه جدید کوالکام را تأیید کرده است که البته زمان معرفی آن در اوایل سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

عرضه گوشی شیائومی ۱۲ با Snapdragon 8 Gen 1

عرضه گوشی شیائومی ۱۲ با Snapdragon 8 Gen 1

ریلمی

ریلمی نیز تأیید کرده است که GT 2 Pro به‌عنوان پریمیوم‌ترین گوشی هوشمند این شرکت، با اسنپدراگون 8 نسل 1 عرضه خواهد شد. Realme همچنین تأیید کرده است که این دستگاه در ماه دسامبر معرفی می‌شود. با این حال، مشخص نیست که آیا این گوشی در همین ماه نیز عرضه شده و آیا می‌تواند زودتر از شیائومی، گوشی پرچمدار خود را روانه بازار کند.

گوشی Realme GT 2 Pro با Snapdragon 8 Gen 1

گوشی Realme GT 2 Pro با Snapdragon 8 Gen 1

وان پلاس

وان پلاس از آن دسته از شرکت‌هاییست که همکاری نزدیکی با کوالکام داشته و هرساله، گوشی‌های پرچمدار خود را با بهترین تراشه سازنده عرضه می‌کند. سری OnePlus 10 نیز، از این قاعده مستثنی نبوده و با تراشه موبایل پرچمدار جدید اسنپدراگون عرضه خواهد شد. شایعات حاکی از آنست که این دستگاه‌ها در ماه بهمن یا اسفند در چین معرفی شده و پس از آن در بهار ۱۴۰۱ به‌صورت جهانی عرضه می‌شوند.

اوپو

اوپو همچنین ازجمله شرکت‌هایی است که عرضه سری جدید پرچمداران خود با نام Oppo Find X4 را با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 تأیید کرده است. انتظار می‌رود سری جدید Find X4 در اوایل سال آینده با طراحی بهبودیافته و دوربین قدرتمند عرضه شود.

ZTE

کمپانی ZTE با وجود تحریم‌های ایالات‌متحده علیه این شرکت، تفاوت عمده‌ای با هواوی در این زمینه داشته و آن اینست که مجوز استفاده از تراشه پرچمدار کوالکام به‌همراه شبکه 5G را داراست. بنابراین، مانند سال گذشته، انتظار می‌رود این شرکت چینی گوشی هوشمند جدید و نوآورانه‌ای را با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام عرضه کند که این مورد، اخیرا به‌صورت رسمی توسط آن‌ها تأیید شده است.

برندهای گیمینگ موبایل شامل رد مجیک و iQOO

امکان ندارد گوشی هوشمند گیمینگی عرضه شده و تراشه مورداستفاده در آن، از نوع پرچمدار و قوی‌ترین نمونه در زمان خود نباشد. دو شرکت رد مجیک و iQOO که به‌ترتیب به زیرمجموعه‌های گیمینگ ZTE و Vivo تعلق دارند، هر کدام به‌صورت جداگانه و طی انتشار پوستری رسمی، عرضه گوشی گیمینگ اندرویدی در آینده نزدیک با تراشه جدید کوالکام را رسما تأیید کرده‌اند.

سایر شرکت‌ها

برندهایی که تلویحاً عرضه پرچمدار جدید در سال آینده با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را تأیید کرده، اما تاکنون پوستری از آن را به‌نمایش نگذاشته‌اند، شامل سونی، بلک شارک، شارپ، نوبیا، راگ فون ایسوس و کمپانی تازه مستقل‌شده آنر، می‌باشند که انتظار می‌رود در آینده نزدیک، جزئيات بیشتری از گوشی‌های خود را به‌صورت رسمی منتشر کنند.

درنهایت، دیدگاه شما پیرامون لیست کامل برندهایی که تاکنون رسما عرضه گوشی پرچمدار با تراشه Snapdragon 8 Gen 1 کوالکام را تأیید کرده‌اند، چیست؟ به‌نظر شما، کدام شرکت زودتر از همه دست‌به‌کار شده و گوی سبقت را از سایر رقبا می‌رباید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی