حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی ١٢ جزوی از گوشی‌های مجهز به Snapdragon 8 Gen 1 خواهد بود

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، شیائومی

شیائومی به زودی از سری جدید پرچمداران خود پرده برداری می‌کند. این کمپانی چینی، قصد دارد تا سری Xiaomi 12 خود را به زودی روانه بازار کند. در همین حین که شایعات سری Xiaomi 12 بیشتر و بیشتر می‌شوند، شیائومی رسماً تأیید کرد که گوشی شیائومی ١٢، از جدیدترین تراشه کوالکام استفاده می‌کند.

تراشه Snapdragon 8 Gen 1 در شیائومی ١٢

شیائومی ممکن است از Xiaomi 12 در تاریخ ٢۵ آذر رونمایی کند.

 

تاریخ معرفی شیائومی ۱۲ احتمالا بیست و پنجم آذر ماه خواهد بود

 

به گزارش Gizmochina، کوالکام امروز رسماً نسل جدید تراشه‌های پرچمدار خود را معرفی کرد. این تراشه که Snapdragon 8 Gen 1 نام دارد، اولین تراشه‌ای است که کوالکام با طرح نام گذاری جدید خود روانه بازار می‌کند. همچنین تأیید شده است که گوشی‌های مجهز به این تراشه، از همین ماه معرفی خواهند شد.

اکنون کمپانی چینی شیائومی نیز به شایعات پایان داده است و رسماً در حساب توئیتری خود تأیید کرده است که گوشی Xiaomi قرار است با Snapdragon 8 Gen 1 روانه بازار شود.

شیائومی ١٢

در پوسترهای تبلیغاتی منتشر شده، شیائومی ادعا می‌کند که گوشی Xiaomi 12 این کمپانی، اولین دستگاه دارای Snapdragon 8 Gen 1 خواهد بود. اما همچنان تاریخ رونمایی این گوشی مشخص نشده است. به همین ترتیب، موتورولا قبلاً تأیید کرده بود که گوشی Moto Edge X30 این عنوان را تصاحب خواهد کرد. این گوشی، در تاریخ ١٨ آذر معرفی خواهد شد.

در یک پست توئیتری دیگر، شیائومی با انتشار یک ویدئوی رسمی، از تولید انبوه Xiaomi 12 و فرآیند تولید گسترده این گوشی پرچمدار خبر داده است. کوالکام نیز لیستی از مشتریان تراشه Snapdragon 8 Gen 1 منتشر کرده است. در این لیست، نام برندهای موتورولا، شیائومی، اوپو، نوبیا، بلک شارک، ردمی، ویوو، iQOO، شارپ، سونی، آنر، وان پلاس و ریلمی و ZTE دیده می‌شود.

جالب اینجاست که بر اساس بسیاری از شایعات، سری Galaxy S22 یک نسخه Snapdragon 8 Gen 1 نیز دارد. اما در این لیست، نام کره‌ای‌ها به چشم نمی‌خورد و این یک غیبت بزرگ است. تراشه Snapdragon 8 Gen 1، از لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ استفاده می‌کند.

این تراشه، از معماری ARMv9 بهره می‌برد. در پردازنده مرکزی این تراشه پرچمدار، کلاستر اصلی با تک هسته Cortex-X2 و فرکانس کاری ٣ گیگاهرتزی وجود دارد. پس از آن، کلاستر سه هسته‌ای Cortex-A710 با فرکانس ٢.۵ گیگاهرتز و کلاستر چهار هسته‌ای Cortex-A510 با فرکانس ١.٨ گیگاهرتزی قرار می‌گیرند. کوالکام ادعا می‌کند که قدرت این محصول، ٢٠ درصد بهتر است. همچنین بهینگی مصرف Snapdragon 8 Gen 1 نسبت به نسل قبل، ٣٠ درصد بهتر است. همچنین کوالکام وعده مشابهی را در بخش پردازنده گرافیکی داده است.

نظر شما در مورد شیائومی ١٢ و استفاده از Snapdragon 8 Gen 1 چیست؟ شما بیشتر منتظر کدام گوشی با این تراشه هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mr.veyani

یه مشتری هم هست که فراموش شده
جی پلاس

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️