حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر مک بوک پرو M1X از نوع Mini-LED و با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز خواهد بود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، لپ‌تاپ

اپل دیروز رسما تأیید کرد که یک رویداد ویژه در ۲۶ مهر (18 اکتبر) برگزار خواهد کرد که انتظار داریم در آن شاهد رونمایی از سری جدید مک بوک پرو اپل در دو سایز ۱۴ و ۱۶ اینچی به‌عنوان ستاره اصلی این کنفرانس باشیم. درحالی‌که چندین گزارش در ماه‌های اخیر بیان می‌کردند که MacBook Pro جدید دارای فناوری نمایشگر mini-LED است، شایعه‌ی منتشر شده امروز اضافه می‌کند که صفحه‌نمایش مک بوک پرو های M1X جدید، همچنین برای اولین بار از رفرش ریت 120 هرتز نیز برخوردار خواهد بود.

نمایشگر مک بوک پرو M1X

این گزارش توسط رأس یانگ، تحلیلگر مشاوران زنجیره تأمین صفحه‌نمایش، ارائه شده است. یانگ پیش‌تر جزئیاتی در مورد فناوری صفحه‌نمایش محصولات آینده اپل، ازجمله اندازه دقیق نمایشگر آیپد مینی 6 را گزارش کرده بود.

پس از اعلام برگزاری رویداد آینده اپل، یانگ در توییتر اعلام کرد که مدل‌های جدید 14 و 16 اینچی مک بوک پرو دارای فناوری صفحه‌نمایش mini-LED و همچنین پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتز می‌باشند. به گفته یانگ، اساساً انتظار می‌رود که نمایشگرهای جدید مک بوک پرو، توسط همان تولیدکنندگان نمایشگر mini-LED آیپد پرو M1 یعنی ال‌جی و شارپ، تأمین شود.

یانگ در توییت بعدی خود اضافه می‌کند که نمایشگر mini-LED به‌صورت قطعی تأیید شده است؛ اما به‌نظر می‌رسد که باید کمی درمورد رفرش ریت ۱۲۰ هرتز محتاط باشیم.

نمایشگر مک بوک پرو M1X

نمایشگر مک بوک پرو M1X

درحالی‌که iPad Pro چندین سال می‌شود که از فناوری نمایشگر 120Hz ProMotion برخوردار است؛ آیفون‌های پرو اپل سرنجام در سال جاری به این تکنولوژي مجهز شدند. همچنین این اولین بار خواهد بود که اپل، مک بوک خود را به‌همراه نمایشگری با رفرش ریت بالا عرضه می‌کند.

جزئیات بیشتر در مورد نمایشگر 120 هرتز مورداستفاده در MacBook Pro جدید مبهم است. به‌عنوان مثال، مشخص نیست که آیا از فناوری LTPO ProMotion برای کاهش نرخ نوسازی تا 10Hz به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی استفاده می‌کند یا خیر.

رویداد 18 اکتبر اپل ساعت 10 صبح به‌وقت محلی برگزار خواهد شد. همچنین احتمال دارد که اپل نسل سوم ایرپادز خود را نیز در این رویداد معرفی کند.

استقبال عمومی از نمایشگر Mini-LED به‌لطف فروش بالای مک بوک پرو اپل میسر می‌شود

نظر شما چیست؟ آیا از بهره‌مندی مک بوک پرو M1X از نمایشگر mini-LED به‌همراه رفرش ریت ۱۲۰ هرتز استقبال می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی