حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رزولوشن نمایشگر مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی در جدیدترین نسخه بتا macOS Monterey فاش شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، سیستم عامل

هفتمین بتا macOS Monterey که اوایل این هفته منتشر شد، شامل یک جفت ورودی جدید در لیستی از وضوح نمایشگر برنامه System Information است که به‌طور بالقوه رزولوشن مدل‌های بعدی مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی M1X را نشان می‌دهد.

رزولوشن نمایشگر مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی

همانطور که بلاگر Steve Moser از MacRumors کشف کرده است، دو وضوح صفحه‌نمایش جدید با نام “2234×3456 Retina” و “1964×3024 Retina” ذکر شده که با وضوح نمایشگرهای داخلی در محصولات فعلی یا پیشین اپل مطابقت ندارد. بر اساس رزولوشن‌های ذکر شده و ارتباط آنها با یکدیگر، به‌نظر می‌رسد که این موارد به مک بوک پرو آینده اپل و به‌ترتیب به مدل ۱۶ و ۱۴ اینچی اختصاص داشته باشند.

وضوح صفحه‌نمایش مک بوک پرو 16 اینچی فعلی 1920×3072 است، درحالی‌که رزولوشن مک بوک پرو 13 اینچی، 1600×2560 می‌باشد که تراکم پیکسلی 226 تا 227 پیکسل در هر اینچ را به هر دو دستگاه می‌دهد.

رزولوشن نمایشگر مک بوک‌های آینده در جدیدترین نسخه بتا macOS Monterey

رزولوشن نمایشگر مک بوک‌های آینده در جدیدترین نسخه بتا macOS Monterey

اگر این رزولوشن‌های جدید در واقع برای مدل‌های بعدی MacBook Pro باشد، نشان دهنده افزایش تراکم پیکسل تا حدود 250 پیکسل در اینچ است که به‌طور خاص به 2x Retina به‌عنوان تنظیمات پیش‌فرض برای این دستگاه‌های جدید به‌منظور نمایش بیشترین وضوح تصویر ممکن، ختم می‌شود.

درحالی‌که کاربران چندین گزینه وضوح صفحه را برای انتخاب دارند، مدل‌های فعلی مک بوک پرو دارای وضوح پیش‌فرض مقیاس‌بندی شده هستند که بین وضوح صفحه‌نمایش اصلی و نمایشگر 2x Retina قرار می‌گیرند.

به‌عنوان مثال، مک بوک پرو 16 اینچی با رزولوشن 1920×3072 مطابق با نمایشگر 960×1536 با کیفیت 2x Retina است، اما محتویات چنین نمایشگری با ابعاد 16 اینچ برای اکثر کاربران بسیار ناخوشایند به‌نظر می‌رسد و بنابراین اپل، دستگاه‌ها را با وضوح پیش‌فرض مقیاس‌بندی شده که مشابه 1120×1792 می‌باشد، عرضه می‌کند.

رزولوشن نمایشگر مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی

رزولوشن نمایشگر مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی

با افزایش تراکم پیکسلی در میان مدل‌های بعدی مک بوک پرو، تنظیم واقعی 2x Retina برای اکثر کاربران به‌عنوان نقطه قوت درنظر گرفته خواهد شد، که در مدل ۱۶ اینچی مشابه با وضوح تصویر 1117×1728 و در نسخه ۱۴ اینچی نیز، مشابه وضوح 982×1512 می‌باشد.

همچنین شایعات حاکی از آنست که اپل مدل‌های جدید مک بوک پرو خود را تا پیش از پایان سال میلادی و احتمالا در رویداد مجازی مستقل، معرفی خواهد کرد.

نمایشگر Mini-LED مک بوک پرو طبق زمان‌بندی قبلی تامین خواهد شد

نظر شما راجع‌به رزولوشن احتمالی نمایشگر مک بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی آینده اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی