حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش فروش مک بوک های اپل در نیمه دوم امسال همزمان با کاهش تقاضا در بازار لپ‌تاپ

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، تجاری، تحلیل بازار

کامپیوترهای سری مک اپل همیشه محصولاتی محبوب و پر فروش بوده‌اند. حتی در بازه‌های زمانی که اوضاع بازار چندان مساعد نبوده است، فروش این محصولات ثابت و متعادل بوده است. بنابر اخبار دریافتی، گویا باید منتظر افزایش فروش مک بوک های اپل در نیمه دوم امسال همزمان با کاهش تقاضا در بازار لپ‌تاپ‌ها باشیم. با ترنجی همراه شوید.

افزایش فروش مک بوک های اپل در نیمه دوم امسال همزمان با کاهش تقاضا در بازار لپ‌تاپ

با توجه به کاهش عمومی بازار که در نیمه دوم سال جاری پیش‌بینی می‌شود، فروش مک بوک احتمالا رشد خواهد کرد. به گزارش دیجی تایمز (Digitimes) و به نقل از منابع صنعتی، تامین کنندگان قطعات و مونتاژ کنندگان قراردادی، در انتظار افزایش قابل توجه تقاضا برای دستگاه‌های اپل در سه ماهه سوم امسال هستند. در سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۲، فروش مک‌های اپل با ۳.۴۵ درصد نسبت به فصل قبل و ۱۰.۳۵ درصد نسبت به سال قبل، حالا به ۷.۳۸۲ میلیارد دلار رسیده است.

طبق آخرین گزارش مالی اپل، تیم کوک به محدودیت‌های بهداشتی حول ویروس کرونا در چین به دلیل شیوع COVID-19 اشاره کرد. اما تاکید کرد که اپل قصد دارد تا آغاز سال تولیدی جدید، خطوط تولید بسیار توانمندتری را ارائه کند. بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که فروش مک بوک‌های اپل در نیمه دوم سال ۲۰۲۲، از سایر تولیدکنندگان نیز پیشی خواهد گرفت.

افزایش فروش مک بوک های اپل

بزرگترین مونتاژکننده مک‌های اپل، یعنی Quanta Computer، که حدود ۶۰ درصد از مونتاژ تولیدات مک اپل را به خود اختصاص داده است، در طی محدودیت‌های بهداشتی ماه آوریل و می، مجبور به تعلیق فعالیت در تنها کارخانه مونتاژ رایانه اپل خود در شانگهای شد که باعث شد عرضه کامپیوترهای مک در مقایسه با فصل قبلی ۱۶.۵ درصد کاهش یابد. بر اساس تحقیقات Digitimes، این یک رکورد کاهش بسیار قابل توجه در میان شش فروشنده برتر نوت بوک‌های بازار  است.

در همان زمان، کارشناسان پیش بینی می‌کردند که در سه ماهه سوم امسال، حجم عرضه کامپیوترهای مک تا ۴۵.۸ درصد نسبت به فصل قبلی رشد پیدا کند. این موضوع در نتیجه تاخیر در تولید سفارشات اپل به دلیل شیوع مجدد یروس کرونا و شروع فروش مک بوک ایر جدید با چیپست‌های M2 که از تیرماه آغاز شد، رخ داد. Quanta ابراز خوش‌بینی کرده است و نشان داده که تقاضا برای کامپیوترهای پیشرفته در سه ماهه سوم همچنان افزایش خواهد یافت و با رشدی بالاتر از میانگین جاری در این صنعت همراه خواهد شد.

افزایش فروش مک بوک های اپل

به گزارش GizChina، مونتاژکننده دیگری که برای اپل کار می‌کند، یعنی Foxconn Technology که حدود ۴۰ درصد از تولیدات مک را به خود اختصاص داده است نیز به چشم انداز فروش در سه ماهه سوم خوش بین است و معتقد است که تورم تاثیر کمتری بر بازار لپ‌تاپ‌های میان رده و پرچمدار خواهد داشت. فروش لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه‌تر نیز رشد خوبی تجربه خواهد کرد.

تعداد زیادی از فروشندگان رایانه‌ها از ماه می، حداقل ۶۰ درصد تولید و عرضه خود را کاهش داده‌اند. با توجه به منابع Digitimes در زنجیره‌های تامین و آمار عملکرد، وضعیت سه ماهه سوم برای مشاغلی که سفارشات خود را انجام می‌دهند بسیار ضعیف خواهد بود. طبق همین منابع، تامین کنندگان اپل مشمول این اثر نمی‌شوند و تولیدات مک در ماه جولای تا آگوست نسبت به ژوئن افزایش می‌یابد. پس از آن رشد این وضعیت در سپتامبر ادامه خواهد یافت و محموله‌های آن‌ها به اپل در سه ماهه سوم با نرخ درصدی دو رقمی رشد خواهد کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان