حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویدئو کالبدشکافی مک بوک پرو ۱۴ اینچی با تراشه اپل M3 و M3 Pro را تماشا کنید

نوشته

5 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، تماشا کنید

مدتی هستند که نسل جدید مک‌بوک پرو با تراشه‌های اپل M3 و M3 Pro ارائه شدند. همواره سوال‌های بی‌پاسخی برای افراد کنجکاو وجود دارد. مثلا این‌که داخل آن‌ها چه خبر است یا چه تفاوت‌هایی دارند. بیاید با هم ویدئو کالبدشکافی مک بوک پرو ۱۴ اینچی با تراشه اپل M3 و M3 Pro را تماشا کنیم.

کالبدشکافی مک بوک پرو ۱۴ اینچی

یکی از مهم ترین تفاوت‌های بین مک‌بوک پرو مجهز به تراشه M3 و M3 Pro در سیستم خنک کننده است. مدل M3 Pro دارای ۲ فن برای خنک کردن تراشه است، در حالی که مدل M3 فقط از ۱ فن استفاده می کند. دلیل این اختلاف احتمالا قدرت بیشتر تراشه اپل M3 Pro است که در نتیجه گرمای بیشتری هم تولید می کند. مدل دارای تراشه M3 Pro همچنین دارای هیت سینک بزرگتر از M3 است.

 

تفاوت عمده دیگر بین این دو مدل، حافظه ذخیره سازی است. برد مدل M3 دارای دو ماژول ذخیره سازی فلاش است که از نظر تئوری مشکل سرعت حافظه داخلی مک بوک ایر مجهز به تراشه M2 را حذف می کند.

با وجود این تفاوت‌ها، طراحی کلی این دو مدل بسیار مشابه است. قطعات داخلی عمدتاً ماژولار هستند و بیشتر قطعات را می توان به راحتی تعویض کرد.

با این حال، تعدادی از اجزاء قفل شده هستند، مانند Touch ID و سنسورهای زاویه درب. این اجزا به برد اصلی متصل می‌شوند، بنابراین نمی توان آنها را بدون ابزارهای خاص جایگزین کرد.

به صورت کلی امتیاز تعمیرپذیری مک بوک پرو M3 اپل از نظر iFixit برابر ۴ از ۱۰ است که امتیاز پایینی محسوب می‌شود اما در بین محصولات اپل کاملا مورد انتظار است.

نظر درباره مک بوک پرو جدید اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)