حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مک بوک پرو جدید با تراشه اپل M2 و قیمت پایه ۱۲۹۹ دلار معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

سرانجام رویداد WWDC 2022 برگزار شد. در این مراسم از iOS 16، سیستم عامل WatchOS 9 و مک بوک ایر جدید رونمایی شد. اما محصولات مذکور تمام محتوای این رویداد نبودند. اپل مک بوک پرو جدید را نیز معرفی کرد. این لپ تاپ از تراشه M2 برخوردار بوده که نوید عملکرد بهتری را می‌دهد. قیمت پایه این دستگاه از ۱,۲۹۹ دلار شروع می‌شود و از ماه آینده میلادی عرضه خواهد شد.

مک بوک پرو جدید اپل معرفی شد

همان طور که اشاره شد، این مک بوک پرو جدید نیروی پردازشی خود را از طریق تراشه M2 تأمین خواهد کرد. این چیپست بر اساس لیتوگرافی ۵ نانومتری تولید شده و دارای ۲۰ میلیارد ترانزیستور است. اپل ادعا می‌کند که این تراشه جدید ۳۵ درصد عملکرد گرافیکی و ۱۸ درصد عملکرد پردازشی بهتری خواهد داشت.

خلاصه ای از مشخصات مک بوک پرو M2

گران قیمت ترین نسخه Mac BooK Pro M2 از ۲۴ گیگابایت حافظه رم برخوردار بوده و حداکثر ۲ ترابایت حافظه ذخیره سازی (از نوع SSD) نیز برای آن در نظر گرفته شده است. ادعا می‌شود که این دستگاه حدود ۴۰ درصد در بخش گیمینگ از همتای مجهز به تراشه M1 خود سریع تر خواهد بود. MacBook Pro جدید همان طراحی نسل قبل را حفظ کرده اما هم اکنون از پورت های Thunderbolt و وای فای نسل ششم پشتیبانی می‌کند. نمایشگر نسل جدید مک بوک اندازه ۱۳ اینچی داشته و توانایی تولید ۵۰۰ نیت روشنایی را نیز دارد.

مقایسه عملکرد مک بوک پرو M2 با نسخه M1

همان‌طور که می‌توانید در پوستر منتشر شده مشاهده کنید، به نظر می‌رسد که این لپ تاپ از فضای رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند. مک بوک پرو ام ۲ خنک کننده قدرتمندی داشته و این اطمینان را به خریداران خود می‌دهد که حتی پس از ساعت ها کار سنگین، شاهد کمترین افت عملکرد ممکن هستند. به نظر می‌رسد که این محصول برای کاربرانی مناسب است که نیاز به قدرت پردازشی زیادی دارند. اما در عین حال نمی‌خواهند مک بوک های ۱۵ یا ۱۶ اینچی را تهیه کنند. البته این لپ تاپ ویژگی های خاص دیگری (مانند میکروفون هایی با کیفیت استودیویی) نیز دارد‌.

قیمت مک بوک پرو

قطعا MacBook Pro جدید اپل محصول جذابی است. این دستگاه از تراشه قدرتمند، سیستم خنک کننده توانمند و میکروفون های با کیفیتی برخوردار است. با تمام این اوصاف معتقدیم که فروش این محصول با وجود مک بوک ایر جدید کمی سخت است. زیرا دستگاه مذکور از نظر پردازشی عملکردی مشابه داشته و همچنین از MagSafe و صفحه نمایش بزرگ تری نیز برخوردار است.

اپل تراشه M2 را با 18 درصد عملکرد پردازشی و 35 درصد عملکرد گرافیکی بهتر معرفی کرد

 

نظر شما چیست؟ شما کدام یک از محصولات جدید اپل را ترجیح می‌دهید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی