حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا سامسونگ باید نگران سری پیکسل ۶ گوگل باشد؟

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | سامسونگ، گوگل

گوگل در حال آماده شدن برای رونمایی از سری جدید گوشی های هوشمند خود با نام Pixel 6 در کمتر از دو هفته آینده ( به طور دقیق تر در تاریخ ۱۹ اکتبر_۲۷ مهر) است. انتظار می‌رود که این شرکت دو مدل Pixel 6 را عرضه کند، یک مدل معمولی و یک مدل Pro. هر دو آن ها به دلایلی در دنیای اندروید سر و صدای زیادی ایجاد کرده اند، یکی از آن دلایل چیپست جدید ۵ نانومتری Google Tensor است. حال می‌خواهیم بدانیم آیا نیاز است سامسونگ از عرضه پیکسل ۶ گوگل نگران باشد و این گوشی چقدر موفق خواهد بود؟

آیا گوگل پیکسل ۶ برای سامسونگ خطرناک است یا سودآور؟

گوگل برای سامسونگ، هم متحد و هم رقیب است. و اگرچه سامسونگ از این دوستی از طریق ساخت تراشه و موارد دیگر، سود می‌برد. اما پیکسل ۶ به طور خواسته یا ناخواسته با گوشی های پرچمدار سامسونگ رقابت می‌کند. اکنون سوال این است که آیا سامسونگ باید نگران باشد؟ آیا سری پیکسل ۶ گوگل می‌تواند از سایر تلفن های هوشمند اندرویدی از جمله سامسونگ، پیشی بگیرد؟ یا پیکسل های جدید مانند مدل های قبلی تهدیدی برای فروش سامسونگ به حساب نمی‌آیند؟ با ترنجی همراه باشید تا نگاه دقیق تری به موضوع Pixel 6 و تهدیدی احتمالی آن برای سامسونگ داشته باشیم.

Google Pixel 6

سری Pixel 6 اولین سری از گوشی های گوگل است که از تراشه منحصر به فردی به نام Tensor استفاده می‌کند. به طور طبیعی ، این شرکت در مورد اولین تلفن هوشمند خود با این تراشه سر وصدای زیادی ایجاد کرد. تراشه Tensor توسط سامسونگ و گوگل به طور مشترک توسعه یافته و بر اساس فرآیند ساخت ۵ نانومتری سامسونگ تولید شده است. به دلیل سابقه نه چندان جالب تراشه های اگزینوس است که برخی از طرفداران گوگل، زیاد به این اتفاق نظر مثبتی ندارند. تراشه Tensor تولید شده توسط سامسونگ می‌تواند ویژگی های مشترک زیادی با اگزینوس داشته باشد.

تراشه این گوشی تنها قطعه ای نیست که گوگل برای تهیه آن به سراغ سامسونگ رفته است. اطلاعات فاش شده نشان می‌دهد که پیکسل ۶ مجهز به سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN1 است. که در فوریه امسال رونمایی شد. و البته، پیکسل ۶ گوگل دارای پنل Super AMOLED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی است. که احتمالاً توسط Samsung Display ساخته خواهد شد.

تبلیغات گوگل پیکسل ۶ در ژاپن به عرضه “به‌زودی” این گوشی اشاره می‌کند

همه این ها بدان معناست که سری Google Pixel 6 با توجه به این واقعیت که سامسونگ سخت افزار آن را تامین می کند، نمی‌تواند پرچمداران گلکسی سامسونگ را در سطح سخت افزاری مورد تهدید قرار دهد. بنابراین، نه تنها غول فناوری کره ای در این زمینه نباید نگرانی داشته باشد، بلکه باید از تامین قطعات گوگل نیز سود ببرد.

Samsung باید نگران چه چیزی باشد؟

وقتی صحبت از گوشی های Pixel می شود، یک تجربه جذاب از اندروید خالص و نرم افزار دوربین (Google camera) همان چیزی است که مشتریان گوگل انتظار دارند. در حالی که اکثر طرفداران سامسونگ رابط کاربری One UI را ترجیح می دهند، بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند اندرویدی دوست دارند تجربه ارائه شده توسط سیستم عامل اندروید گوگل را بدون تغییر داشته باشند. سری Pixel 6 گوگل نیز بهترین تجربه اندروید ۱۲ را برای این مشتریان ارائه می‌دهد. در رابطه با سرعت انتشار آپدیت ها نیز، گوگل پیشگام است. یکی دیگر از برتری های پیکسل ۶، عرضه آن با اندروید ۱۲ است. اما سامسونگ نیز احتمالا تا پایان ۲۰۲۱، اندروید ۱۲ و رابط کاربری OneUI 4.0 را برای پرچمداران خود عرضه خواهد کرد.

Google Pixel 6

و سرانجام، در حالی که Pixel 6 ممکن است دارای سنسور سامسونگ ISOCELL GN1  برای دوربین اصلی باشد، اما در عمل می‌توانیم حدس بزنیم که نتایج فرا تر از انتظار خواهد بود. عملکرد نرم افزار دوربین گوشی های پیکسل گوگل فوق العاده است و همین مسئله ممکن است باعث ترغیب بسیاری از کاربران برای خرید این گوشی شود.

Google باید نگران چه‌ چیزی باشد؟

قیمت های رسمی هنوز مشخص نیستند. اما شایعات در سراسر اینترنت حاکی از آن است که گوشی های گوگل پیکسل ۶ گران تر از مدل های قبلی هستند؛ تا جایی که می‌توانند با سری گلکسی S22 سامسونگ، قیمت مشابهی داشته باشند. این اطلاعات تایید شده نیستند. اما در این صورت، گوگل یکی از مزایای کلیدی خود را از دست می‌دهد و به خریداران احتمالی دلیل خوبی می‌دهد تا به سراغ پرچمداران نام آشنای سامسونگ بروند.

سپس باید به این واقعیت هم توجه کنیم که گوگل دسترسی محدود تری به بازار، نسبت به سامسونگ دارد. آن‌طور که SamMobile می‌گوید، Pixel 6 در اکثر کشورها برای خرید مستقیم از گوگل در دسترس نخواهد بود و معمولاً این بدان معناست که خرده فروشان قیمت ها را تا حدودی افزایش می‌دهند. به عبارت ساده تر، حتی اگر فرض کنیم سری Pixel 6 در ایالات متحده و چند بازار کلیدی دیگر محبوب بسیاری کسب کند و گوی رقابت را از سامسونگ برباید، گوگل به سادگی نمی‌تواند به صورت جهانی با سامسونگ رقابت کند.

گوگل همچنین باید مراقب تلاش های سامسونگ در بخش نرم افزار باشد. رابط کاربری OneUI 4.0 مبتنی بر اندروید خواهد بود اما ویژگی های اضافی زیادی که برای بسیاری مهم است را به این سیستم‌ عامل می‌افزاید. اکنون نیز سامسونگ در تلاش است تا یک اکوسیستم قوی تر را توسعه دهد.

Galaxy Z Flip 3

سامسونگ به تازگی از دو گوشی تاشو جدید با نام های Galaxy Z Fold 3 و Galaxy Z Flip 3 رونمایی کرده است. این دو محصول فروش بسیار خوبی را نیز تجربه می‌کنند. گفته می شود گوگل در نظر دارد تا سال آینده تلفن تاشو خود را به بازار عرضه کند، اما هنوز با سامسونگ در این بخش رقابتی ندارد. سری پیکسل ۶ گوکل مطمئناً برای علاقه مندان به گوشی های تاشو جذاب نخواهد بود.

و در نهایت، پرچمدار سامسونگ دارای قلم S Pen است و تنها تولید کننده تلفن های هوشمند است که نرم افزار بسیار کاربردی را برای استفاده از این قلم، طراحی کرده است. این شرکت از سری Galaxy Note 21 صرف نظر کرد. اما اطلاعات فاش شده اخیر نشان می‌دهد که Galaxy S22 Ultra دارای اسلات اختصاصی برای S Pen خواهد بود.

پاسخ نهایی چیست؟

در نهایت آیا سامسونگ باید نگران سری Pixel 6 باشد؟ مشخص است که نمی‌توان پاسخ قطعی به این پرسش داد، زیرا آینده غیر قابل پیش بینی است. اما آن‌طور که از وضعیت و ویژگی های پرچمداران هر دو شرکت پیداست، سامسونگ نباید نگرانی خاصی از سمت گوگل داشته باشد. اما باز هم این شرکت نباید رویکرد جدید گوگل را نیز دست کم بگیرد. تراشه جدید Tensor دقیقا همان چیزی است که گوگل برای محبوبیت بیشتر بین کاربران به آن نیاز دارد. و البته، سامسونگ باید همیشه مراقب تلاش های گوگل در بخش نرم افزار دوربین باشد.

گوگل پیکسل ۶ پرو را در تصاویری زنده و واضح تماشا کنید!

 

نظر شما چیست؟ آیا گوشی هوشمند جدید گوگل تهدیدی برای پرچمداران سامسونگ خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خیر نباید نگران باشد چون پیکسل هر سال در یه مورد میچیزَد

s.h

چرا نگران باشه ؟! اتفاقا خیلی هم خوشحال میشه اگه فروش خوبی رو تحربه کنه . نصف قطعاتشو سامسونگ داره میسازه از دوربین گرفته تا چیپست و صفحه نمایش (حتی یه شایعه اومده بود که باتری ساخت سامسونگ استفاده میشه) از فروشش سود خیلی خوبی میکنه و از طرفی در آخر رقابت قویتری ایجاد میشه و همش به نفع مشتری هاست. بیشترین بخشی حه سامسونگ و بقیه کمپانی ها باید احساس خطر کنن احتمالا دوربینه که امسال باید حهش بزرگی رو تحربه کنه

نیما عرفانی

❌نه لزوماً
از نظر آمار و ارقام فروش که به هیچ وجه. حتی تو خاک خودشم فکر نمیکنم تقاضاش اینقدر زیاد بشه که ظرفیت خط تولید گوگل جوابگوی اینو داشته باشه ؛ بتونه فقط از سری s سامسونگ جلو بزنه، اونم در حالیکه سهم بازارش زیره وان پلاسه ، دیگه گرفتن سامسونگ و اپل با دو تا گوشی پیشکش . اعجوبه هم باشه با عقل جور در نمیاد بتونه این غیر ممکن رو غیر ممکن کنه . حالا باید دید چی پیش میاد…
علاوه بر صفحه نمایش ، سنسور دوربین اصلی و پردازنده که تو متن بهش اشاره شده ، بر حسب شناخت به احتمال زیاد UWB هم داره و در عین حال حافظه های رم و رام هم ساخت خود سامسونگ باشه که از این نظر هیچ تهدیدی براش نیست.
اما به لحاظ امکانات و بهره وری ؛ فقط همین یه مورد کافیه تا بچربه به سری اس ۲۱ و اس ۲۲… ✅ترکیب توانایی هوش مصنوعیِ چیپست اختصاصی + سنسور GN1 کاستومایز شده + گوگل کمرای پیش فرض به همراه آپدیت های منظم. جداً تصورشم هوش از سر آدم میپرونه چه برسه بخواد تحقق پیدا کنه ، اصلاً یه وضعی 👀آخ آخ یعنی جوری غوغا کنه که دودمان ۱۳ های اپلو به باد بده🤦‍♂️(البته که ممکنه بازم خارج از چارچوب و دنیای dxo!🤙)…
✅ تصور کنید برای کسی که اندروید بازه تیر و دو آتیشه باشه و در صورتیکه از فرم فکتور تاشو و قلم استایلوس سامسونگ فاکتور بگیریم؛ بخواد طعم تجربه ی بی حد و حصر از اندروید خام رو بچشه ، مگه بهتر از پیکسل ۶ پرو هم وجود داره؟؟ حساب کنید وان پلاس ۹ پرویی باشه که به جز بحث توان شارژ ، تقریباً تو بقیه ی موارد تقویت شده.
✔️فقط یه نکته؛ ❌تیونِ بهتره اسپیکر و کالیبراسیون صوتی در قد و قواره ی پرچمدار اواخر ۲۰۲۱ که قراره با یه ایل فلگشیپ فون از ۲۰۲۲ رقابت کنه و و و نه به اثر انگشت اپتیکال ❌👎
دیگه وقتی تا الان سامسونگ ، میزو ، شارپ و ویوو تونستن حسگر اثر انگشت اولتراسونیک نسل دوم کوالکامو استفاده کنن ، واسه گوگل واقعاً کسر شأن و افت داره که نتونه یا نخواد از هم وطن خودش این قابلیت رو بگیره. وقتی تشخیص چهره ۳ بعدی در کار نباشه دیگه باید اثر انگشت ۳ بعدی رو جایگزینش کرد اونم با همون کیفیت ، دقت و سرعتی که تو هر ۴ برند مذکور دیدیم…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی