حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پاسخ گوگل به مشکل Pixel 6 در بخش حسگر تشخیص اثرانگشت: دلایل امنیتی!

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار، گوگل، مشکلات

گوشی‌های پیکسل کمپانی گوگل، غالباً محصولاتی جذاب و قابل تحسین هستند. اما در جدیدترین نسل آن‌ها، مشکلاتی وجود دارد. ما به تازگی شاهد پاسخ گوگل به مشکل Pixel 6 در بخش حسگر تشخیص اثرانگشت بوده‌ایم. اما دقیقاً گوگل چه اظهاراتی در مورد این مشکل دارد؟

پاسخ دهی گوگل به جدیدترین مشکل Pixel 6

چندی پیش در ترنجی از مشکل حسگر تشخیص اثرانگشت سری Pixel 6 صحبت کردیم.

 

مشکل حسگر اثرانگشت Pixel 6 گوگل پس از تغییر سرعت انیمیشن

 

به نقل از Phonearena، انتشار شکایات و گزارشات مختلف از سری Pixel 6، همچنان در جریان است. به طور مثال اگر شما از کاربران این سری در مورد عمر باتری بپرسید، نیمی می‌گویند که عمر باتری عالی است. در مقابل، کاربران دیگر نیز می‌گویند که این میزان از عمر باتری، شرم آور است! علاوه بر مورد مذکور در بخش عمر باتری، مورد مشابهی در بخش حسگر تشخیص اثرانگشت رخ داده است.

برخی از کاربران این سری، می‌گویند که حسگر تشخیص اثرانگشت این دستگاه‌ها عقب مانده است! به طوری که آن‌ها معتقد هستند حسگر تشخیص اثرانگشت به کار گرفته در قاب پشتی در نسل‌های قبلی پیکسل، سرعت و دقت بیشتری داشت. این ناامید کننده است و کسی که این اظهارات را ارائه داده است، خود از سرعت حسگر اثرانگشت Pixel 2 XL راضی بوده است. در خمین راستا، ما دیروز شاهد پاسخ گوگل به مشکل سری Pixel 6 در این بخش بودیم. گوگل در توییتی به یکی از شاکیان این مسئله با نام ianxcom1 با حساب کاربری خود پاسخ داد. در ابتدا، کاربر مورد اشاره در توییتر خود گفته بود:

من عاشق پیکسل ۶ هستم. اما حسگر تشخیص اثرانگشت آن، تجربه مرا خراب می‌کند. من برای بازگشایی این گوشی، ۶ یا ٧ بار حسگر تشخیص اثرانگشت را لمس می‌کنم و در نهایت، مجبور به بازگشایی با رمز عبور عددی می‌شوم. من صبر می‌کنم تا این مشکل به وسیله به روزرسانی نرم افزاری برطرف شود. در غیر این صورت، هرچه سریع‌تر از شر آن خلاص خواهم شد!

گوگل در پاسخ این مشکل Pixel 6 گفت:

ما بابت این مشکل متأسفیم. حسگر تشخیص اثرانگشت پیکسل ۶، از الگوریتم‌های امنیتی پیشرفته‌تری استفاده می‌کند. در برخی موارد، تأیید اثرانگشت شما ممکن است بیشتر طول بکشد و یا نیاز به تماس نزدیک‌تر و بهتری با انگشت داشته باشد.

پاسخ گوگل به مشکل حسگر تشخیص اثرانگشت Pixel 6به سخن دیگر، گوگل اظهار دارد که به دلیل افزایش امنیت حسگر تشخیص اثرانگشت، این حسگر به زمان بیشتری برای تأیید کردن اثرانگشت شما نیاز دارد. البته ظاهراً این یک بهانه است و باور کردن آن، به شما بستگی دارد. در نهایت، توئیت مورد اشاره از گوگل به یک صفحه پشتیبانی مرتبط می‌رسد که در آن، گوگل سعی بر ارائه نکات مفید در مورد افزایش سرعت حسگر تشخیص اثرانگشت داشته است. یکی از توصیه‌های گوگل، استفاده از محافظ نمایشگری است که توسط گوگل تأیید شده باشد.

همچنین اگر حسگر تشخیص اثرانگشت پیکسل ۶ شما ایراد دارد، مطمئن شوید که گوشی شما جدیدترین به روزرسانی‌ها را بر روی خود نصب دارد. شما باید از تمیز بودن نمایشگر، به خصوص در محل شناسایی اثرانگشت، اطمینان حاصل نمایید. اگر انگشت شما تا حد زیادی خشک یا مرطوب است، گوگل پیشنهاد می‌کند تا با رساندن سطح رطوبت انگشت خود به میزان عادی، دوباره عمل بازگشایی را انجام دهید. در ضمن گوگل پیشنهاد می‌دهد تا اطمینان حاصل کنید که با کدام انگشت خود قصد بازگشایی گوشی را دارید. همچنین توصیه می‌شود تا انگشت خود را بر روی حسگر فشار دهید اثرانگشت به خوبی شناسایی شود.

در این بین، برخی از کاربران استفاده از حسگر تشخیص اثرانگشت اپتیکال را مقصر اصلی داستان دانسته‌اند. در حالی که سری Galaxy S21 مجهز به حسگر تشخیص اثرانگشت اولتراسونیک است، سری Pixel 6 همچنان از حسگرهای اپتیکال استفاده می‌کند. با این حال، یکی از کاربران Reddit ذکر کرد که سرعت شناسایی حسگر تشخیص اثرانگشت اپتیکال در OnePlus 8 و OnePlus 9 اگر از Galaxy S21 Ultra سریع‌تر نباشد، کندتر هم نیست. در واقع، وی اظهار دارد که عملکرد گوگل ضعیف بوده است و ایراد در پیاده سازی حسگر و کنترل کیفیت آن بوده است.

فعلاً مشخص نیست که گوگل می‌تواند با ارائه یک به روزرسانی نرم افزاری این مشکل را برطرف کند یا خیر. اما مشخصاً این بهترین راه حلی است که کاربران سری Pixel 6 می‌توانند به آن دل خوش کنند. توجه داشته باشید همان گونه که در مطلب قبلی ذکر کرده بودیم، تغییر سرعت انیمیشن‌ها در بخش Developer Options، ممکن است حسگر تشخیص اثرانگشت پیکسل ۶ شما از کار بیافتد. بنابراین، از چنین کاری خودداری کنید.

نظر شما در مورد پاسخ گوگل به این مشکل سری Pixel 6 چیست؟ فکر می‌کنید که سری Pixel 6 با وجود این همه مشکل، همچنان ارزشمند باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mr.veyani

گوگل :خدا کاش هیچ وقت نسل 6رو معرفی نمی کردم 😰🤣🤣🤣🤣🤣

Mohammadr

میگن شاید باتری رو مدل ارزونتر زده.. حسگرم اینطوری:/ خو جنس خوب بزار، دُرستم قرارش بده.. چ مدلیه اخه

mehpsa

شرکت های آمریکایی گوگل و اپل باید بیان پیش شرکت های چینی و کره ای دوره کارآموزی بردارن ، اون اپل با صفحه نمایش لرزان و باگ و حذف سنسور و عقب ماندگی ۵ ساله در فناوری های جدید، اینم از گوگل
اگه تعصب و وطن پرستی آمریکایی ها و دشمنی غربی ها با کشور های شرقی و چین نبود الان این شرکت ها در حد و حدود جی ال ایکس بودن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️