حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه Tensor پیکسل ۶ گوگل توسط سامسونگ تولید می‌شود

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | سامسونگ، شایعات، گوگل

در حال که گوگل خود را برای رونمایی از سری پیکسل ۶ خود آماده می‌کند، گزارشات جدیدی منتشر شده اند که اطلاعات بیشتری درباره تراشه گوگل پیکسل ۶ در اختیار ما می‌گذارند. بر اساس این گزارشات، پیکسل ۶ دارای تراشه اختصاصی Tensor خواهد بود که توسط سامسونگ تولید شده است.

تراشه پیکسل ۶ گوگل از معماری مشابه اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می‌کند

در اوایل هفته جاری، گوگل در طی پیش رونمایی از خانواده پیکسل ۶، به موضوعی اشاره کرد که برای بسیاری از دنبال کنندگان دنیای تلفن های هوشمند، بسیار جذاب بود. گوگل خبر استفاده از تراشه های اختصاصی خود در پیکسل ۶ را منتشر کرد. به گفته مدیرعامل گوگل، سوندار پیچای، «تراشه های Tensor از دو دهه تجربه ما در زمینه رایانه ها استفاده می‌کنند و این بزرگترین نوآوری ما در گوشی های پیکسل تا به امروز است.» وی در ادامه افزود که «این تراشه ویژگی های کاملاً جدید، به علاوه بهبود در موارد موجود، همراه با جدیدترین فناوری های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را به همراه خواهد داشت.»

رندر منتشر شده از گوگل پیکسل ۶

بر اساس گزارش NikkeiAsia، در حالی که گوگل فاش نکرده است که چه کسی تراشه های جدید Tensor را تولید می‌کند. ولی منابع نزدیک به این پروژه، مدعی شده اند که غول فناوری کره جنوبی یعنی سامسونگ تولید تراشه های پیکسل ۶ گوگل را بر عهده گرفته است. چیپست های جدید گوگل، بر اساس فناوری ساخت ۵ نانومتری تولید می‌شوند. به عبارت دیگر، این تراشه از فناوری ساخت مشابه اسنپدراگون ۸۸۸ بهره خواهد برد.

مدتی بود می‌دانستیم که گوگل در حال کار روی چیپست خود با نام رمز Whitechapel است. اما در حال حاضر، تراشه های Tensor رونمایی شده اند و اخبار و گزارشات به تراشه ۵ نانومتری گوگل و بهبود عملکرد آن نسبت به نسل قبلی، یعنی پیکسل ۵ اشاره دارند. قابل ذکر است که تراشه Tensor به مدت چهار سال در حال توسعه بوده و صرفا برای پیکسل های گوگل طراحی و ساخته شده است.

سری پیکسل ۶ از سرمایه گذاری های عمیق گوگل در حوزه موبایل بهره می‌برد

نظر شما درباره پیکسل های جدید گوگل چیست؟ آیا گوگل با تراشه اختصاصی خود، حضور موفق تری در بازار تلفن های همراه خواهد داشت؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Golden Manfioda

اگه قرار باشه تراشه های اختصاصی گوگل پیکسل Tensor توسط سامسونگ ساخته بشن ، صد در صد عالی میشن

Mahdi

خوب باشه یا بد مهم نیست مهم اینه یه رقابت جدید شکل میگیره و هیجان بیشتر میشه

mahdi_F18

امیدوارم مثل اسنپدراگون ۸۸۸ نشه
چون لیتوگرافی سامسونگ برای اون پردازنده کاملا بد در اومد .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی