حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکل حسگر اثرانگشت Pixel 6 گوگل پس از تغییر سرعت انیمیشن

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، گوگل، مشکلات

سری Pixel 6 گوگل بر روی کاغذ از مشخصاتی جذاب و قابل توجه برخوردار است. اما ظاهراً در عمل، این گوشی‌ها نقص‌های کمی ندارند. در جدیدترین گزارشات، کاربران خبر از وجود مشکل در حسگر تشخیص اثرانگشت Pixel 6 گوگل پس از تغییر سرعت انیمیشن در گوشی داده‌اند!

مشکل حسگر اثرانگشت Pixel 6 گوگل

ما قبل از این هم شاهد گزارش مشکلاتی از سری Pixel 6 و حتی واکنش رسمی گوگل بوده‌ایم.

 

مشکلات نمایشگر Pixel 6 و واکنش رسمی گوگل به آن

 

به گفته Phonearena، اگر سرعت انیمیشن یکی از گوشی‌های سری Pixel 6 را تغییر دهید، حسگر تشخیص اثرانگشت با اختلال مواجه می‌شود. ظاهراً دسته‌ای از مشکلات بحث برانگیز، گریبان گیر دو گوشی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو شده‌اند. اگرچه که هر دو دستگاه دارای ویژگی‌های جذاب و نقاط قوت مهمی هستند. اما مشکلات مختلفی از زمان عرضه در این گوشی ظاهر شده‌اند. این در حالی است که برخی از کاربران، این سری را بهترین گوشی‌های اندرویدی می‌دانند.

حال، صحبت ما در مورد مشکل حسگر تشخیص اثرانگشت در سری Pixel 6 گوگل است. برخی از کاربران، این مشکل عجیب را گزارش کرده‌اند. به طوری که در هنگام استفاده از قابلیت AOD، نماد اثرانگشت بر روی نمایشگر ناپدید می‌شود. ظاهراً این مشکل قابل حل است. اما به هر حال، این یک مشکل ناامید کننده محسوب می‌شود.

حال، مشخص شده است که ریشه این مشکل در بخش Developer Options نهفته است. یک بحث در Reddit با عنوان خراب شدن حسگر تشخیص اثرانگشت سری Pixel 6 در AOD توسط سرعت انیمیشن‌ها، موضوع را روشن کرده است. حتماً بسیاری از شما، وارد این بخش شده‌اید و اکثراً به سراغ تغییر سرعت انیمیشن رفته‌اید. خب، اگر این کار را در سری Pixel 6 نیز انجام دهید، حسگر تشخیص اثرانگشت مشکل پیدا می‌کند.

تنظیمات سرعت انیمیشن، مقصر اصلی مشکل حسگر اثرانگشت سری Pixel 6 است. البته با قرار دادن سرعت آن بر روی 1x، مشکل حل می‌شود. اگر کاربران در پیکسل ۶ خود این بخش را فعال سازی نکنند، مشکلی پیش نمی‌آید. بنابراین، این به خودی خود یک مشکل نیست. اما با این وجود، اگر وارد بخش گزینه‌های توسعه دهندگان شوید و سرعت انیمیشن را تغییر دهید، حسگر تشخیص اثرانگشت با مشکل مواجه می‌شود. بنابراین، مسئولیت این مشکل با کاربر است.

تمام مشکلات سری پیکسل ۶ تاکنون

اولین گزارشات مربوط به ایرادات این سری، پس از عرضه عمومی سری اول منتشر شدند. در ابتدا، کاربران از سوسو زدن نمایشگر شکایت داشتند. دیگر کاربر نیز از وجود دو حفره نمایشگر در گوشی خو شکایت داشت. اطلاعات رسمی در مورد این مشکل از سوی گوگل به اشتراک گذاشته نشده است. اما کابران در مورد این مشکل صحبت کردند. ظاهراً با فشردن دکمه پاور برای ٠.۵ ثانیه در حین خاموش بودن گوشی، نمایشگر سوسو می‌زند. همچنین کاربری که با این مشکل مواجه شده است، اظهار دارد که از پیکسل ۶ پروی نود بسیار راضی است. اما وجود این مشکل در آن بسیار ناامید کننده است. او حتی از وجود این مشکل خبردار نبود و با دیدن اخبار، متوجه چنین موضوعی شد!

همچنین گزارشات دیگری از وجود حفره نمایشگر ثانویه در این سری وجود دارند. به نظر می‌رسد که با تغییر dpi نمایشگر، یک حفره نمایشگر دیگر نیز ظاهر می‌شود. خبر دیگری هم از سوی Anandtech منتشر شد. جایی که نویسندگان این مجموعه با انجام چند آزمایش، متوجه شدند که نمایشگر پیکسل ۶ پرو بیش از حد مصرف می‌کند. به نقل از Anandtech، مشخصات نمایشگر Pixel 6 Pro نسبتاً با Galaxy S21 Ultra مشابه است. اما در همین حین، مصرف نمایشگر این نماینده گوگل در سناریوهای مختلف مانند رفرش ریت ١٢٠ و ۶٠ هرتزی، بیشتر است.

به گفته یکی از نویسندگان این مجموعه، این مشکل با به روزرسانی نرم افزاری نیز قابل حل نیست. بنابراین، این مصرف بیش از حد می‌تواند در طولانی مدت موجب کاهش عمر باتری پرچمدار گوگل شود.

نظر شما در مورد مشکل حسگر اثرانگشت سری Pixel 6 و دیگر مشکلات آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️