حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین گوگل Pixel 6 مشخص شد: نه چندان متفاوت با نسخه گران‌تر

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | تست، دوربین، گوگل

گوگل امسال دو گوشی پرچمدار را از سری Pixel 6 خود روانه بازار کرد. فارغ از مشکلات و حواشی پیرامون این خانواده، به طور کلی گوشی‌های جذابی را از گوگل شاهد بودیم. امتیاز DxO دوربین گوگل Pixel 6 امروز مشخص شده است. اما بر خلاف تبلیغات فراوان گوگل، دوربین اصلی این گوشی فاصله چندانی با Pixel 6 Pro ندارد.

گوگل پیکسل ۶

امتیاز DxO دوربین پیکسل ۶ پرو برابر با ١٣۵ بود.

 

امتیاز DxO دوربین Pixel 6 Pro گوگل مشخص شد: جهش جذاب و تحسین برانگیز!

 

به همین ترتیب، چند هفته‌ای از انتشار امتیاز DxO دوربین اصلی پیکسل ۶ پرو می‌گذرد و بالأخره، نوبت به انتشار امتیاز DxO دوربین اصلی گوگل Pixel 6 از مجموعه DxOMARK ارائه شده است. این گوشی، دستگاه ارزان‌تر سری Pixel 6 است و مواردی مانند لنز پریسکوپ تله فوتوی پیکسل ۶ پرو را دارا نیست. حال پیش از آنکه به امتیاز این گوشی بپردازیم، نگاهی به گزیده مشخصات آن داریم:

– دوربین اصلی ۵٠ مگاپیکسلی با حسگر تصویر سامسونگ ISOCELL GN1 / لرزشگیر اپتیکال / اندازه پیکسل‌های ١.٢ میکرومتری / ضریب گشودگی دیافراگم F/1.85

– حسگز تصویر ١٢.۵ مگاپیکسلی برای لنز فوق عریض / فاصله کانونی ١۶ میلی متری و ضریب گشودگی دیافراگم F/2.2

– فوکوس لیزری

– فلش LED

– قابلیت فیلمبرداری 4K با نرخ ۶٠ فریم بر ثانیه

به مانند همیشه، این مجموعه خاطرنشان کرده است که برای نمره دهی به بخش دوربین اصلی این گوشی، بیش از ٣,٠٠٠ عکس و ٢.۵ ساعت فیلم را به ثبت رسانده است.

امتیاز DxO دوربین گوگل Pixel 6

خب، پیکسل ۶ پرو نسبت به نسل‌های قبلی‌اش پیشرفت بارزی داشته است و به همین ترتیب، توانسته است به یکی از مدعیان اصلی در جدول رده بندی DxOMARK تبدیل شود. اما پیکسل ۶ هم از این قاعده مستثنی نیست و حسگر تصویر اصلی آن با نسخه پرو یکسان است.

امتیاز DxO دوربین گوگل پیکسل ۶ بالأخره مشخص شده است و برابر با ١٣٢ است. این امتیاز، بالاتر از حد انتظار ما بوده است. به همین ترتیب، این گوشی موفق شده است تا امتیازات ١۴۴ در بخش عکاسی، ۵۴ در بخش زوم و ١١۵ را در بخش فیلم برداری از آن خود کرده است. توجه داشته باشید که زوم در این گوشی، به وسیله حسگر تصویر اصلی انجام می‌شود.

برای مقایسه، امتیاز DxO گوگل پیکسل ۶، بالاتر از آیفون ١٣ و اوپو Find X3 Pro است. این گوشی، عملکردی در تراز هواوی P40 Pro دارد. اما همچنان عملکرد کلی دوربین اصلی آن، از هواوی Mate 40 Pro و آیفون ١٣ پرو ضعیف است. در تصویر زیر، مقایسه‌ای از عکس ثبت شده با پیکسل ۶ و آیفون ١٣ مینی موجود است:

امتیاز DxO دوربین گوگل Pixel 6

نقاط ضعف و قوت

پیکسل ۶ موفق شد تا عملکردی فراتر از سطح انتظارات را به نمایش بگذارد. اما این گوشی، نقاط ضعف و قوت خودش را دارد. مجموعه DxOMARK در بخش نقاط قوت، مواردی مانند جزئیات بالا با وجود نور کافی، دقت رنگ بالا، فوکوس خودکار سریع و دقیق در نور مناسب، جزئیات بالای تصاویر تا میانه رنج زوم، عملکرد خوب لرزشگیر ویدئو، دقت رنگ و جزئیات بالای ویدئوها را ذکر کرده است.

اما این گوشی، از مشکلاتی همانند وجود نویز در تمام سناریوها و به خصوص در سایه‌ها، عدم ایجاد افکت بوکه پیش از ثبت تصویر، کمبود جزئیات در شرایط نوری نامناسب، جزئیات پایین تصاویر با حداکثر میزان زوم و دیگر مشکلات مربوط به نبود تعادل در حین ثبت تصویر در تاریکی در دوربین اصلی خود رنج می‌برد.

نظر شما در مورد عملکرد کلی دوربین اصلی گوگل Pixel 6 چیست؟ با توجه به این امتیاز، انتخاب کنونی شما پیکسل ۶ است یا پیکسل ۶ پرو؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️