حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ رسما معرفی شد: گوشی تاشو ارزان 5G هفت رنگ و ضد آب!

نوشته

2 سال قبل | 9 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ

گوشی تاشو Galaxy Z Fold 3 5G سامسونگ را اگر یک گوشی پرچمدار در دسته تاشوهای سامسونگ بدانیم، Galaxy Z Flip 3 5G را می توان نمونه اقتصادی تر و جمع و جور آن دانست. گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ رسما معرفی شده است و آن را می توان گوشی تاشو ارزان 5G هفت رنگ و ضد آب دانست.

گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ

قیمت گوشی سامسونگ Galaxy Z Flip 3 و Galaxy Z Fold 3 مشخص شد: ۹۹۹ و ۱۷۹۹ دلار

سری Flip در خانواده تاشو Galaxy Z به گوشی هایی با اندازه کوچکتر گفته می شود که وقتی بسته است یک نمایشگر کوچک در بیرون به شما می تواند موارد ضروری را نشان دهد. در حقیقت بر خلاف سری Fold باید برای استفاده کامل از دستگاه حتما آن را باز کنید.

گلکسی زد فلیپ ۳ در حالت بسته

گلکسی زد فلیپ ۳ در حالت بسته

خوشبختانه امسال شاهد نمایشگر بیرونی بزرگتری برای Galaxy Z Flip 3 5G سامسونگ هستیم. پنلی که حالا از ۱.۱ اینچی در مدل گلکسی زد فلیپ به ۱.۹ اینچ ارتقا پیدا کرده و با افزایش رزلوشن همان چگالی تصویر بالای ۳۰۰ پیکسل در هر اینچ را ارایه می کند. این نمایشگر چون محتوای ویژه ای را نمایش نمی دهد، یک پنل ۶۰ هرتز است که با نام Super AMOLED Display شناخته می شود.

نمایشگر داخلی گلکسی Z Flip 3 5G سامسونگ پیشرفت خوبی نسبت به نسل قبلی خود دارد. این پنل با نام Dynamic AMOLED 2X Display شناخته می شود که همزمان لقب Infinity Flex Display را هم دارد. رفرش ریت تطبیق پذیر ۱۲۰ هرتز این پنل می تواند تجربه بصری جذابی به شما بدهد. همچنین با ررزلوشن FHD+ به چگالی ۴۲۵ پیکسل در هر اینچ می رسید.

گلکسی زد فلیپ ۳ ۵ جی سامسونگ در حالت باز

گلکسی زد فلیپ ۳ ۵ جی سامسونگ در حالت باز

از نظر ابعادی شاهد کاهش ضخامت از ۷.۲ به ۶.۹ میلی متر هستیم و همانطور که حدس زدید این ضخامت حالت باز دستگاه است. در حالت بسته هم همانند گلکسی Z Fold 3 شاهد کاهش ضخامت در بخش لولا و افزایش ضخامت در بخش مقابل که ضخامت کمتری داشت هستیم. ضخامت گلکسی زد فلیپ ۳ ۵ جی در حالت بسته بین ۱۷.۱ تا ۱۵.۹ میلی متر است. وزن این دستگاه که همان باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری نسل قبلی خود را دارد، همان ۱۸۳ گرم باقی مانده است.

مقاومت در برابر آب گلکسی Z Flip 3 5G را می توان تحت گواهی IPX8 عنوان کرد. این یعنی مقاومت ویژه ای در برابر گردوغبار کسب نشده اما دربرابر آب مقاومت خیلی خوبی دارد.

سامسونگ عنوان می کند که قوی ترین فریم آلومینیومی خود را روی این گوشی قرار داده و به آن Armor Aluminum می گوید. همچنین شیشه گوریلا گلس ویکتوس در بخش های غیرمنعطف دستگاه به کار رفته است. همچنین دوربین های اصلی این دستگاه با شیشه مقاوم گوریلا گلس DX پوشانده شده اند.

رنگ های سامسونگ Galaxy Z Flip 3 5G واقعا متنوع است. این شرکت کره ای ۴+۳ رنگ برای این دستگاه در نظر گرفته است. چطور اینطور نوشتم؟ چون ۳ رنگ آن فقط از طریق وب سایت رسمی سامسونگ به فروش می رسد که شامل صورتی، سفید و خاکستری است.

چهار رنگ دیگر که به صورت آفلاین و وب سایت های دیگر هم در دسترس است شامل کرم، سبز، بنفش و مشکی است.

دوربین های Galaxy Z Flip 3 5G سامسونگ

اینجا هم با دوربین سلفی آغاز می کنیم. البته دوربین سلفی که برخلاف گلکسی زد فولد ۳ زیر نمایشگر نیست. اینجا رزلوشن ۱۰ مگاپیکسلی و اندازه پیکسل های ۱.۲۲ میکرومتر پشت لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار دارد. زاویه دید این دوربین برابر ۸۰ درجه است.

برای دوربین اصلی یک دوربین ۲ گانه ۱۲ مگاپیکسلی وجود دارد. شاید فکر کنید این همان مجموعخ دوربین Galaxy Z Fold 3 5G است اما بدون دوربین تله اما باید بگویم که نه دقیقا.

دوربین اصلی گلکسی زد فلیپ ۳ کمی پایین تر از دوربین اصلی گلکسی زد فولد ۳ قرار دارد. با پیکسل های ۱.۴ میکرومتری و زاویه دید ۷۸ درجه ای و f/1.8 این دوربین به ثبت تصاویر و ویدیوهای شما خواهد پرداخت. اینجا فوکس سریع دوال پیکسل و لرزشگیر اپتیکال تصویر هم وجود دارد.

دوربین زاویه دید عریض با رزلوشن مشابه دارای لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.2 است. اندازه پیکسل های حسگر تصویر این دوربین برای ۱.۱۲ میکرومتر است. زاویه دید ۱۲۳ درجه ای آن به شما کمک می کند که کادر بزرگتری ببندید.

سخت افزار گلکسی Z Flip 3 5G سامسونگ

تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام به عنوان قلب تپنده Galaxy Z Flip 3 5G انتخاب شده است. این دستگاه با اگزینوس ۲۱۰۰ هم باید ارایه شود. هر دو تراشه با فناوری ۵ نانومتری همراه هستند. همچنین اتصال 5G و 4G برای این دستگاه در نظر گرفته شده است.

Galaxy Z Flip 3 5G

Galaxy Z Flip 3 5G

سامسونگ تشخیص داده است که این گوشی تاشو باید حداقل ۸ گیگابایت حافظه رم داشته باشد. از نظر حافظه داخلی هم شما گزینه پایه ۱۲۸ گیگابایتی را دارید در حالی که انتخاب ۲۵۶ گیگابایتی هم موجود است.  سیستم عامل اندروید ۱۱ به همراه رابط کاربری اختصاصی سامسونگ One UI برای تجربه کاربری بهتر روی گوشی تاشو همراه هستند.

حسگر اثرانگشت گلکسی زد فلیپ ۳ روی لبه دستگاه قرار گرفته است.

نظر شما درباره گلکسی Z Flip 3 5G چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
M.Y

جالبه 👌

درواقع میشه گفت نسخه لایت سری سوم پرچمدار های تاشو…
ضد آب، جمع و جور، نمایشگر بیرونی بزرگتر، مقاومت بهتر نسبت به نسل قبل…

M.tvi

واقعا ساخت این گوشی مسخره قابل درک نیست
اصن یعنی چی یه نصفه گوشی داری و برای داشتن گوشی کامل باید بازش کنی😒 حالا فولد رو بگی باز حداقل به تبلت تبدیل میشه ولی این واقعا الان چه کاربردی داره (که هر چند به نظرم فولد هم یک طرح مسخره هست)

حدود ۱۵ سال پیش اونموقع که گوشیای تاشو با صفحه کلید فیزیکی بودند اون موقع هم طراحی مسخره ای داشت؟
درضمن یادت باشه تاشو هم طرفدارای خاص خودشو داره اگر چه بازم کم باشن!
کسی که امروزه تاشو میخره عیب و ایراداتشو میدونه.

M.tvi

گوشی تاشو با صفحه کلید چه ربطی به صفحه نمایش تاشو داره؟ یه چیزی بگو بگنجه لااقل!!! من خود تاشو بودن رو زیر سوال نبردم تاشو بودن صفحه نمایش رو عقلانی نمیدونم. برای یه بار هم که شده دست از ترول بازی بردارین و یکم از سهامی که در شرکت دارین بگذرین فکر کنین به این موضوع!!! تاشو بودن صفحه نمایش برای چه هدفی؟ گلکسی فولد ۱۴ میلیمتر؟؟؟!!!! کیف پول میگیری کنار گوشت جواب تلفن بدی
هر کی این گوشی ها(تاشو صفحه نمایش) رو داره حتی نمیدونه باهاش چیکار کنه!! فقط برای اینکه ۱۸۰۰ دلار پول میده که پز بده

گوشی خیلی زیبایی شده و کابرداش هم بیشتر از قبل
ولی خیلی گرونه ای کاش یه نسخه لایت هم میداد مثلا با پردازنده سری ۷ اسنپ

اگه میخواست نسخه لایت رو معرفی کنه علاوه بر اسنپ سری ۷۰۰ باید قید صفحه نمایش دوم رو هم میزد.
یه جورایی بگیم Zflip3 همون نسخه لایت سری Galaxy Z3 هست.

حرف شما کاملا درسته اما مسلما هرکسی ۹۰۰ دلار بابت این گوشی نمیده وقتی میتونه یه پرچمدار تمام عیار دستش بگیره

Mahdi

طراحیش خوشگله ولی من از این مدل تاشو خوشم نمیا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)