حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات تراشه Tensor گوگل فاش شد: قوی‌ترین تراشه موبایل حال حاضر!؟

نوشته

2 سال قبل | 10 دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، گوگل

گوگل برای اولین بار قصد دارد تا به صورت رسمی از تراشه اختصاصی خود رونمایی کند. این تراشه اختصاصی، دارای مزیت‌های ویژه‌ای برای گوشی‌های سری Pixel 6 خواهد بود. در فاصله رونمایی رسمی از سری Pixel 6، مشخصات تراشه Tensor گوگل لو رفته است. این مشخصات، به ما نوید رونمایی از یک تراشه قدرتمند را می‌دهد.

مشخصات تراشه Tensor گوگل لو رفت: یک تراشه بسیار قدرتمند!

مدتی پیش، گفتیم که تراشه Tensor ممکن است در واقع یک نسخه معرفی نشده از تراشه‌های Exynos سامسونگ باشد. اما ظاهراً، گوگل از این‌ها هم فراتر رفته است!

 

پردازنده Tensor گوگل احتمالا همان تراشه اگزینوس معرفی نشده سامسونگ است!

 

اخیراً Digital Chat Station که یک افشاگر شناخته شده در ویبو محسوب می‌شود، جزئیاتی جدید را از تراشه Tensor گوگل فاش کرده است. این گزارش، از سوی EqualLeaks نقل شده است. با توجه به این که منبع مورد نظر موثّق است، می‌توانیم به اطلاعات آن استناد کنیم. اما Digital Chat Station دقیقاً چه اطلاعاتی را از این تراشه اختصاصی منتشر کرده است.

خب، ما می‌دانیم که تراشه اختصاصی گوگل قرار است مزایای زیادی را در پی داشته باشد. یکی از مزیت‌های ویژه این تراشه، امکان پشتیبانی طولانی مدت آن می‌باشد. به عبارت دیگر، گوگل می‌توانید برای گوشی‌های سری Pixel 6 با این تراشه، ۵ سال آپدیت اساسی اندروید را فراهم کند. در نتیجه، شاهد یک انقلاب در میزان پشتیبانی گوشی‌های اندرویدی خواهیم بود! در ادامه، گوگل قصد دارد تا پردازنده سیگنال تصویر اختصاصی و بهینه سازی شده خود را در این تراشه به کار بگیرد. با استفاده از این پردازش تصویر، عکاسی در گوشی‌های گوگل یک مرحله ارتقاء می‌یابد. در نهایت، این کمپانی آمریکایی قصد مانور دادن در بخش هوش مصنوعی را دارد. گوگل می‌خواهد از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی خود برای بازدهی هرچه بهتر این تراشه استفاده کند.

 

پردازنده Tensor گوگل احتمالا همان تراشه اگزینوس معرفی نشده سامسونگ است!

 

در نهایت، نوبت به مشخصات این تراشه رونمایی نشده می‌رسد. مشخصات تراشه Tensor گوگل، واقعاً شگفت آور هستند. آن طور که گفته می‌شود، این تراشه دارای پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای است. این هسته‌ها، بین سه کلاستر مختلف تقسیم شده‌اند. در ابتدا، کلاستر بزرگ و اصلی این پردازنده مرکزی، مجهز به دو هسته قدرتمند Cortex-X1 است! ما پیش‌تر دیده بودیم که در تراشه‌های اندرویدی، از تنها یک هسته Cortex-X1 بوده‌ایم. اما این بار، گوگل می‌خواهد یک تراشه بسیار قدرتمندتر را در گوشی‌های خود به کار بگیرد. حداکثر فرکانس این دو هسته‌، برابر با ٢.٨ گیگاهرتز می‌باشد. برای مقایسه، اسنپدراگون ٨٨٨ دارای یک هسته Cortex-X1 با حداکثر فرکانس کاری ٢.٨۴ گیگاهرتز بود. در نتیجه، عملکرد این تراشه یک پله بالاتر از Snapdragon 888 خواهد بود.

در ادامه، دو هسته Cortex-A78 با حداکثر فرکانس کاری ٢.٢۵ گیگاهرتز در کلاستر دوم استفاده شده است. چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس ١.٨ گیگاهرتزی نیز در کلاستر سوم واقع شده‌اند. در کل، این مشخصات خیلی با تراشه‌های فعلی اختلاف ندارند. اما در کلاستر اصلی، شاهد پیشرفت چشمگیری هستیم. پردازنده گرافیکی این تراشه، Mali-G78 خواهد بود. تعداد کلاسترهای این پردازنده مشخص نیست. اما می‌توانیم شاهد استفاده نمونه‌ای مشابه یا بهتر از Mali-G78 در Exynos 2100 باشیم.

نظر شما در مورد مشخصات تراشه Tensor گوگل چیست؟ آیا این تراشه می‌تواند رقبا را شکست دهد؟ فکر می‌کنید که گوگل چه برتری در مقابل رقبا خواهد داشت؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

احتمالش کمه که بهترین باشه ولی جز بهترین هاست .

Auroro

اره والا
گوگل تو هر زمینه ای بره میشه یکی از بهترینها

m.b

“گوگل می‌توانید برای گوشی‌های سری Pixel 6 با این تراشه، ۵ سال آپدیت اساسی اندروید را فراهم کند. در نتیجه، شاهد یک انقلاب در میزان پشتیبانی گوشی‌های اندرویدی نخواهیم بود!”

خار نتیجه‌گیری… 😂🤦‍♂️

Auroro

دهنت مصطفی🤣🤣

m.b

ناظر ساقی خوبیست، و در سطح جهانی کار میکند و همه از او راضی هستند. پس در نتیجه ناظر جنس نمیفروشد😂🤦‍♂️

Mahdi

این بخش متن یه اسید خالط بود🤕🤕😂

روح جواد خیابانی نفوذ کرده😂😂😂

Mahdi

کاش رو پرچمدارای دیگه هم استفاده بشه چون پیکسل امریکا ایران 🥺🥺🥺

خب دیگه چی ازاین بهتر؟
اندروید خام
تراشه اختصاصی
۵ سال آپدیت اندروید
😍😄🤤

ali karimi

سلام تراشه خوبی به نظر میرسه جالبش استفاده از دوتا هستهX1 هستش، مورد دوم اینکه 5سال میخواد ابدیت بده، بقول گفتنی ها روی کاغذ عالیه، ولی بازم باید به یه گوشی که همون پیکسل 6باشه وارددبازار بشه و ببرنش زیر کار تا ببنیم ایا این گفته ها درسته یا نه، و قدرتش چطوریه، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️