حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید ١٢ نسخه پایدار رسماً از سوی گوگل رونمایی شد

نوشته

2 سال قبل | 8 دیدگاه | اخبار، اندروید ۱۲، گوگل

اندروید ١٢ بالأخره به صورت نهایی از راه رسید! این نسخه از اندروید، تاکنون در فاز بتا به سر می‌برد. اما سرانجام امروز، نسخه پایدار اندروید ١٢ معرفی شد. اندروید ١٢ نسخه پایدار که امروز به صورت رسمی معرفی شده است، به زودی به صورت عمومی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. اما دقیقاً جزئیات این نسخه از اندروید چیست؟

اندروید ١٢ نسخه پایدار رسماً معرفی شد!

مدتی پیش گفته بودیم که ممکن است تاریخ رونمایی از نسخه نهایی و پایدار Android 12، ١٢ مهر ١۴٠٠ باشد.

 

تاریخ عرضه اندروید ۱۲ احتمالا ۱۲ مهر ۱۴۰۰ خواهد بود

 

خب، حدس ما درست بود. به گزارش Android Central، پس از ماه‌ها نمایش و ارائه آپدیت‌های نسخه‌های بتا و پیش نمایش از اندروید ١٢ برای توسعه دهندگان، زمان ارائه نسخه نهایی اندروید ١٢ نیز فرا رسید. پروژه متن باز اندروید ١٢ یا همان AOSP این نسخه، به صورت پایدار معرفی شده است. آن دسته از کاربران گوشی‌های پیکسل واجد شرایط که پیش‌تر در فازهای بتای اندروید ١٢ شرکت نکرده‌اند، به زودی آپدیت نسخه پایدار اندروید ١٢ را دریافت خواهند کرد. این به روزرسانی، شامل موارد جدیدی از جمله زبان طراحی جدید Material You، تم پویا و ویجت‌های جدید می‌شود. با تم‌های پویا و طراحی جدید، هم اکنون رنگ‌های موجود در سیستم شما، می‌توانند بسته به رنگ تصویر زمینه گوشی، تغییر کنند.

این نوع از طراحی Material You، برای دیگر برنامه‌ها نیز کاربردی است. به طوری که گوگل برنامه‌های جدید خود را با این طراحی به روز می‌کند. علاوه بر بازنگری طراحی و رنگ بندی اندروید ١٢، بخش حریم خصوصی نیز به دست فراموشی سپرده نشده است. این به روزرسانی، همراه با داشبورد حریم خصوصی جدیدی از راه می‌رسد. این قابلیت، به شما امکان این را می‌دهد تا بتوانید برنامه‌هایی که دسترسی به میکروفون و دوربین را دارند و به طور مکرر از آن استفاده می‌کنند را شناسایی کنید. همچنین در هنگام استفاده از دوربین و میکروفون، نشانگرهای جدیدی به نمایش در می‌آیند. کاربران می‌توانند دسترسی هر کدام را به صورت آنی لغو کنند.

از دیگر قابلیت‌های جدید اندروید ١٢ نسخه پایدار، می‌توان به وجود ویژگی‌های Play As you download، عملکرد بهتر در مدیریت اعلان‌ها، ابزارک‌های جدید کدک گذاری رسانه‌ها و دیگر تغییرات بصری اشاره کرد. طبق انتظارات، به روزرسانی اندروید ١٢ برای گوشی‌های پیکسل زیر منتشر می‌شود:

– پیکسل ۵ و پیکسل ۵a

– پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال

– پیکسل ۴a

– پیکسل ٣a و پیکسل ٣a ایکس ال

– پیکسل ٣ و پیکسل ٣ ایکس ال

همچنین دیگر کمپانی‌هایی که در فاز ارائه نسخه بتای اندروید ١٢ شرکت کرده‌اند، به زودی نسخه پایدار اندروید ١٢ را برای مدل‌های قبلی ارائه می‌کنند. اما برای انتشار نقشه راه به روزرسانی اندروید ١٢، فعلاً باید منتظر بمانیم. توجه داشته باشید که به روزرسانی اندروید ١٢ نسخه پایدار، فعلاً در دسترس پیکسل‌ها قرار نگرفته است. بلکه گوشی‌های پیکسل نام برده، طی هفته‌های آینده از این به روزرسانی بهره مند می‌شوند.

اگر گوشی شما یکی از مدل‌های مذکور است، می‌توانید طی چند روز آینده با مراجعه به بخش به روزرسانی نرم افزاری، به دنبال این به روزرسانی بگردید. انتظار می‌رود که اولین گوشی مجهز به اندروید ١٢ پیش فرض، گوشی‌های سری Pixel 6 باشند. هرچند گوگل همچنان اعلام نکرده است که این دو گوشی چه زمانی معرفی می‌شوند. اما گفتنی است که در تاریخ ۵ آبان، یک رویداد مخصوص اندروید ١٢ برگزار می‌شود که در آن، شاهد ارائه جزئیات بیشتری خواهیم بود.

نظر شما در مورد این نسخه از اندروید ١٢ چیست؟ فکر می‌کنید که در این نسخه از اندروید، کدام کمپانی‌ها بهترین پشتیبانی نرم افزاری را داشته باشند؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali.reza.9821

آقا سامسونگ استورش رو هم برای ایران تحریم کرد ؟ از امروز پیغام میده تو کشور شما ساپورت نمیشه ولی تا دیروز کار میکرد!

علیرضا

سلام. فکر نکنم، من همین الان دو تا از برنامه‌هام رو هم آپدیت کردم و هیچ مشکلی یا خطایی هم نداشتم. منطقه گوشیتون چیه؟

Sajad

سلام آقای جلالی، خسته نباشید.
ایمیل یا راه ارتباطی با ترنجی رو میخواستم. ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

Sajad

سپاس از لطفتون

abollfazl43

سلام
چه زمانی برای گوشیهای شیائومی میاد بروزرسانیش؟

mehpsa

البته نباید از آزادی های ios غافل بخونید ، در این سیستم عامل شما میتوانید با آزادی کامل تصویر زمینه گوشی خود را عوض کنید و از صد ها تصویر زیبا برای گوشی خود لذت ببرید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️