حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تمامی مشخصات سری پیکسل ۶ در وب‌سایت بازاریابی گوگل به‌صورت کامل تایید شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | گوگل

کمتر از یک هفته پیش، کمپانی گوگل زمان برگزاری رویداد معرفی آخرین پرچمداران خود با نام‌های Pixel 6 و Pixel 6 Pro را اعلام کرد. همچنین چندی قبل از آن نیز، ما شاهد پیش‌رونمایی رسمی گوگل از این گوشی‌ها با نشان دادن طراحی ظاهری و نام چیپست بکار رفته در آنها بودیم. اما این موارد به‌هیچ‌وجه جلوی لو رفتن اطلاعات آنها را نگرفته و درحال‌حاضر و به‌طور متوالی، شاهد افشای مشخصات تکمیلی از این دستگاه‌ها هستیم. در جدیدترین این موارد، امروز، افشاگر مشهور، ایوان بلس (evleaks@)، لینکی از وب‌سایت رسمی گوگل برای بازاریابی پرچمداران پیش‌رو را در حساب توییتری خود به‌اشتراک گذاشته است که تقریبا تمامی مشخصات سری پیکسل ۶ را به‌صورت کامل تایید می‌کند و به‌نوعی، دومین پیش‌رونمایی از آنها نیز محسوب می‌شود.

تمامی مشخصات کلیدی سری پیکسل ۶ گوگل

مشخصات کلیدی سری پیکسل ۶ گوگل

مشخصات کلیدی سری پیکسل ۶ گوگل

این دومین افشاگری عمده ایوان بلس حول مشخصات و طراحی گوشی‌های آینده گوگل به‌شمار می‌رود و تقریباً همه تصاویر منتشر شده در این وب‌سایت، با آنچه وی در اوایل هفته نشان داد، مطابقت داشته و همچنین عمده شایعات پیشین مربوط به آنها را نیز تایید می‌کند. با مرور کامل در صفحات این وب‌سایت، تعدادی عبارات و عناوین جذاب وجود دارد که تمام ویژگی‌هایی را که دستگاه‌های آینده گوگل ارائه می‌دهند، بیان می‌کند.

با شروع از دستگاه پایه یعنی Pixel 6، اطلاعات درج شده در این صفحه با جزئیات مربوط به پردازنده “قدرتمند” Google Tensor آغاز می‌شود. تراشه Tensor شامل یک “پردازشگر تصویر سفارشی” و تراشه امنیتی Titan M2 بوده، درحالی‌که “تا 80 درصد عملکرد سریع‌تر”(احتمالا نسبت به تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ پیکسل ۵) نیز برای این چیپست ادعا شده است. همان‌طور که در افشاگری‌ها و شایعات قبلی مشاهده کرده بودیم، گوگل قرار است پنج سال بروزرسانی امنیتی را برای پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو ارائه دهد. متأسفانه، هیچ صحبتی از بروزرسانی‌های اصلی اندروید به‌میان نیامده است و فرض احتمالی ما اینست که در اینجا، همان سه سال آپدیت، مانند گذشته نیز برای این گوشی‌ها ارائه شود.

مشخصات سری پیکسل ۶ شامل تراشه Tensor و چیپ M2

مشخصات سری پیکسل ۶ شامل تراشه Tensor و چیپ M2

مرکز امنیتی جدید در این گوشی‌ها، “همه تنظیمات امنیتی شما را در یک مکان نگه می‌دارد”. اینجاست که می‌توانید از برنامه‌هایی که از میکروفون و دوربین شما استفاده می‌کنند، مطلع شده و درصورت لزوم، دسترسی آنها را قطع کنید. تلفن شما همچنین “توصیه‌های فعال” ارائه می‌دهد تا بتوانید به‌درستی در محافظت از دستگاه خود اطمینان حاصل کنید.

با گذر از این صفحه، بخش بعدی سنسور 50 مگاپیکسلی لنز اصلی(از نوع GN1 سامسونگ) را برجسته می‌کند که در مقایسه با پیکسل 5 سال گذشته، “رنگ‌های غنی‌تر، جزئیات فراوان‌تر و 150 درصد نور بیشتر” را ثبت می‌کند. گوگل همچنین از ویژگی “پاک‌کن جادویی” استفاده کرده که به شما امکان می‌دهد تا از شر اشیاء یا افراد اضافی موجود در تصویری که ثبت کرده‌اید، خلاص شوید. حتی یک ویژگی جدید “Unblur Face” وجود دارد که می‌تواند “تاری چهره را تنظیم کرده تا وضوح آن بیشتر شود”.

مقایسه سایز سنسور اصلی پیکسل ۶ با پیکسل ۵

مقایسه سایز سنسور اصلی پیکسل ۶ با پیکسل ۵

در صفحه اختصاصی Pixel 6 Pro، اطلاعات بیشتری در مورد دوربین‌ها در اختیار ما قرار گرفته است. در اینجا نیز، ما شاهد همان سنسور 50 مگاپیکسلی برای لنز عریض دوربین به‌همراه سنسور 12 مگاپیکسلی لنز فوق‌عریض هستیم که تا اینجا با پیکسل ۶ تفاوتی ندارد. با این حال، ۶ پرو دارای یک لنز اضافی شامل یک سنسور 48 مگاپیکسلی برای دوربین تله‌فوتو پریسکوپی است که 4 برابر زوم اپتیکال را ارائه داده و همچنین توسط قابلیت “Super Res Zoom” به شما امکان بزرگنمایی تا ۲۰ برابر را نیز می‌دهد.

با تمامی این تفاسیر، به‌نظر می‌رسد که گوگل عزم خود را جزم کرده تا عنوان بهترین دوربین موجود در گوشی‌های هوشمند سال جاری را از آن خود کند. ارتقاء سیستم دوربین عقب ضروری و مورد انتظار بود، اما این اطلاعات جدید همچنین تأیید می‌کند که پیکسل ۶ پرو دارای یک لنز فوق‌عریض برای دوربین سلفی نیز می‌باشد. این لنز دارای میدان دید 94 درجه‌ای بوده که باعث می‌شود افراد بیشتری در یک قاب تصویر جای گرفته و نیازی به ثبت چندین باره عکس و یا استفاده از لنز اولتراواید پنل پشتی نباشد.

لنز اولتراواید دوربین سلفی پیکسل ۶ پرو

لنز اولتراواید دوربین سلفی پیکسل ۶ پرو

با ویژگی‌های جدید Adaptive Battery و Extreme Battery Saver، پیکسل ۶ و ۶ پرو با یکبار شارژ می‌توانند تا حداکثر دو روز دوام آورند. اما نسخه پرو علاوه‌بر این موارد، دارای شارژ سریع نیز بوده؛ زیرا در لیست آمده است که می‌تواند “تا 50 درصد فقط در 30 دقیقه” شارژ شود. به‌علاوه، این دستگاه‌ها دارای شارژ وایرلس و شارژ وایرلس معکوس نیز هستند تا اگر احساس کردید که نیاز دارید هدفون یا تلفن شخص دیگری را شارژ کنید، از ویژگی “اشتراک باتری” استفاده کنید. متأسفانه، هیچ اشاره‌ای به ظرفیت باتری هر دو دستگاه نشده است؛ با این حال، طبق شایعات پیشین، می‌توان انتظار باتری حجیم با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را برای نسخه پرو داشت.

در کنار نمایش Material You با اندروید 12 که بزرگ‌ترین بروزرسانی اندروید در سال‌های اخیر نیز به‌شمار می‌رود، ما همچنین نگاه دیگری به ویژگی “Live Space” می‌اندازیم. این قابلیت، یک افزودنی برای ویجت At a Glance است که باعث می‌شود تا در یک نگاه، اطلاعات متفاوتی (به‌عنوان مثال، شامل ساعت و مشخصات پرواز) را به شما نشان دهد. با این حال، باید منتظر ماند و دید که چه چیزهای دیگری با Live Space امکان‌پذیر است.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، هر دو دستگاه دارای گواهینامه IP68 برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار بوده و همچنین از Gorilla Glass Victus استفاده می‌کنند “تا 2 برابر مقاومت بهتر در برابر خط‌وخش” را ارائه دهد. با تایید شایعات پیشین، نمایشگر نسخه پرو دارای پنل ۶.۷ اینچی AMOLED با رفرش ریت متغیر ۱۲۰ هرتز بوده که نرخ نوسازی را می‌تواند تا ۱۰ هرتز نیز کاهش دهد؛ بنابراین، می‌توان انتظار طول عمر باتری بهتری را از این گوشی نسبت به نسخه عادی داشت.

به‌لطف تراشه Tensor و قدرت ترجمه ماشینی گوگل براساس هوش‌مصنوعی، هر دو گوشی قادر به ارائه ترجمه‌های آفلاین خواهند بود. تنها زمانی که نیاز به اتصال اینترنت برای ارائه ترجمه‌ها دارید، هنگام راه‌اندازی اولیه بوده و پس از آن، بدون اتصال به اینترنت نیز می‌توان از این قابلیت استفاده کرد.

در پایان، Pixel Stand (نسل دوم) به‌نمایش درآمده و تأیید می‌کند که گوشی شما را به یک نمایشگر هوشمند تبدیل می‌کند. همچنین می‌توانید تصاویر را از Google Photos بارگیری کرده و حتی خانه هوشمند خود را کنترل کنید. سر عت شارژ پیکسل 6 بر روی این پایه شارژ، به 21 وات نیز می‌رسد، درحالی‌که پیکسل 6 پرو با توان 23 وات، کمی سریعتر شارژ می‌شود.

مشخصات شارژ سری پیکسل ۶

مشخصات شارژ سری پیکسل ۶

همچنین با استفاده از شارژر USB-C با توان 30 وات، می‌توان دستگاه‌ها را به‌صورت سیمی شارژ کرد. با این حال، غول جستجو رویه‌ی اپل و سامسونگ را درپیش گرفته و در اینجا خبری از آداپتور شارژ درون جعبه گوشی‌ها نمی‌باشد. علاوه‌بر تمامی این موارد، گوگل تصمیم گرفته تا یک کیس محافظ شفاف را برای پرچمداران خود مهیا کند که ادعا می‌شود از “بیش از 30 درصد پلاستیک بازیافتی” تشکیل شده است.

همان‌طور که گوگل در اوایل این هفته تأیید کرد، پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو در تاریخ ۲۷ مهر (19 اکتبر ) و ساعت ۱ بعدازظهر به‌وقت‌محلی رونمایی می‌شوند. همچنین می‌توان امیدوار بود که این شرکت از سایر محصولات خود که مهمترین آنها شامل ساعت هوشمند پیکسل واچ و گوشی تاشو پیکسل فولد نیز می‌باشد، در این رویداد رونمایی کند.

پیکسل ۶ اولین پاسخ واقعی گوگل به آیفون اپل است

دیدگاه شما پیرامون مشخصات کامل در بخش‌های مختلف سری پیکسل ۶ گوگل و همچنین طراحی ظاهری پرچمداران آینده چیست؟ به‌نظر می‌رسد اطلاعات جدیدی برای کنفرانس معرفی این گوشی‌ها باقی‌نمانده و تمامی موارد، طی افشاگری‌ها فاش شده‌اند. مگر اینکه ویژگی‌های نرم‌افزاری، مخصوصا در زمینه دوربین و همچنین ساعت و گوشی تاشو گوگل، بتوانند ما را هیجان‌زده کنند.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
xZMDZx

گوشی بسیار جذابیه حداقل از گوگل انتظار میرفت اپدیت اندروید رو بیش از ۴ سال عرضه کنه براش ۳ سال برای گوگل، سازنده اندروید کمه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی