حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بسیاری از ویژگی های دوربین پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو فاش شد

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | دوربین، گوگل

چند هفته‌ای می‌شود که XDA-Developers با یک منبع ناشناس که ادعا می‌کند گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل را در اختیار دارد، در ارتباط است. اخیرا این منبع با به اشتراک‌گذاری اطلاعات با XDA، نگاهی کلی به تمامی ویژگی هایی که می‌توانیم از دوربین سری پیکسل ۶ به‌عنوان پرچمداران آینده گوگل انتظار داشته باشیم را به ما ارائه کرده است.

ویژگی های دوربین پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو

منبع مطلع، به‌تازگی گشتی در اطلاعات دوربین گوگل پیکسل ۶ پرو زده و شماری از ویژگی های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن را نیز افشا کرده است. XDA با بررسی کد تلفن و همچنین پرسش از منبع ناشناس، نکات جالبی در مورد سیستم تصویربرداری آن جمع‌آوری کرده است.

پیش از همه، به‌خاطر داشته باشید که این اطلاعات هنوز به‌صورت رسمی تأیید نشده، بنابراین امکان تغییر در آنها محتمل است. اگرچه XDA یک منبع بسیار معتبر برای اطلاعاتی از این دست می‌باشد، اما این بدان معنا نیست که تمامی اطلاعات به‌صورت کامل صحیح باشند.

مشخصات سخت‌افزاری دوربین سری پیکسل ۶ گوگل

این چیزی است که از نظر سخت‌افزاری می‌توانید از دو گوشی آینده غول جستجو انتظار داشته باشید:

پیکسل ۶:

  1. ۱- دوربین اصلی با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی GN1
  2. ۲- دوربین اولتراواید با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی IMX386
  3. ۳- دوربین سلفی با سنسور ۸ مگاپیکسل

پیکسل ۶ پرو:

  1. ۱- دوربین اصلی با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی GN1
  2. ۲- دوربین اولتراواید با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی IMX386
  3. ۳- دوربین تله‌فوتو پریسکوپی با زوم ۴ برابر و سنسور ۴۸ مگاپیکسلی IMX586
  4. ۴- دوربین سلفی با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی IMX663
ویژگی های دوربین پیکسل ۶

ویژگی های دوربین پیکسل ۶

توجه داشته باشید که این دو گوشی دارای سخت‌افزار دوربین سلفی متفاوتی نیز هستند. طبق گزارش XDA، کد Pixel 6 Pro نشان می‌دهد که در پنل جلویی آن یک لنز سلفی اولتراواید وجود دارد، درحالی‌که Pixel 6 از یک لنز استاندارد استفاده می‌کند. این مورد به دوربین نسخه پرو اجازه می‌دهد تا عکس‌هایی با زاویه دید گسترده‌تر را ثبت کرده و فضای کادر بیشتری را برای عکس‌های سلفی شما ایجاد کند.

قابلیت‌های نرم‌افزاری دوربین پیکسل‌های آینده

در اینجا خلاصه‌ای از آنچه توسط XDA یافت شده است را برای شما توضیح می‌دهیم:

کیفیت ضبط ویدیو: به‌نظر می‌رسد که لنز دوربین اصلی در سری پیکسل ۶ می‌تواند ویدیو 4K را با نرخ 60 فریم‌برثانیه ضبط کند. با این حال، لنزهای اولتراواید و تله‌فوتو ویدیو را با وضوح 4K و نرخ 30 فریم‌برثانیه ضبط می‌کند.

ضبط ممتد: اگر از هر سه لنز دوربین برای ضبط ویدیو با کیفیت 4K 30 استفاده کنید، ممکن است بدون توقف ضبط، بتوانید تصویر را از یک لنز به لنز دیگر به‌طور ممتد تغییر دهید.

بزرگنمایی ویدیو: حداکثر میزان بزرگنمایی هنگام ضبط در حالت 4K 60 یا 1080p 60 ظاهراً 7 برابر است. ضبط در 4K 30 یا 1080p 30 اما، امکان بزرگنمایی تا 20 برابر را نیز فراهم می‌کند.

کنترل white balance به‌صورت دستی: شاید بتوانید کنترل بیشتری روی سفیدی تراز عکس‌های خود داشته باشید. با این حال، مشخص نیست که آیا این مورد، یک ویژگی توسعه‌دهنده دوربین Google Pixel 6 و Google Pixel 6 Pro است یا خیر.

“Face Deblur”: احتمالاً گوگل ویژگی‌هایی را برای حذف اشیاء در کادر تصویر ایجاد کند. با اینکه گفته شده بود این حالت در برنامه Google Photos انجام می‌گیرد، اما هرگز اتفاق نیفتاد. با این حال، شاید این مورد یک قابلیت انحصاری Pixel 6 باشد.

پاکسازی چهره: گوگل پیش‌تر تأیید کرده بود که این ویژگی ارائه خواهد شد. حال، کد موجود در Pixel 6 Pro این مورد را تایید می‌کند. همانطور که از نام آن پیداست، این کار به پاکسازی چهره‌های خارج از فوکوس در عکس‌های ثبت شده توسط شما کمک شایانی می‌کند.

میکروفون بلوتوث: ممکن است بتوانید هنگام ضبط ویدیو، از میکروفون متصل به بلوتوث استفاده کنید. هرچند شواهد این امر درحال‌حاضر متزلزل است.

همچنین چندی دیگر از قابلیت‌های نرم‌افزاری موجود در گوشی‌های آینده گوگل موجود است که به‌دلیل اطلاعات جزئي و یا عدم اطمینان از ارائه آنان، از توضیح دادنشان صرف‌نظر می‌کنیم.

سری پیکسل ۶ از سرمایه گذاری های عمیق گوگل در حوزه موبایل بهره می‌برد

دیدگاه شما چیست؟ آیا گوگل سرانجام و پس از وقفه یک‌ساله در عرضه پرچمدار رده‌بالا، سری پیکسل ۶ خود را به بهترین امکانات و قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به‌منظور مقابله با رقیبان خود مجهز می‌کند یا خیر؟ درنهایت ویژگی‌های دوربین پیکسل ۶ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

بهتر بود از سنسور جدیدتر از GN1 استفاده میکرد
سنسورهای جدیدتر معرفی شدن

m.b

خیلی جالبه که دوربین های گوگل قراره ارتقاء اساسی داشته باشند اما تعداد کاربرایی که نه پیکسل دارن و نه پیکسل میخرن که از این موضوع خوشحالن از خود کاربرای پیکسل جدید بیشتره! از جمله خودم😂
گوگل کمرا هایی قراره سال آینده شاهد باشیم که مو لا درزشون نره…
بعد از پرتره ها و عکسای شب حرفه‌ای و تایم‌لپس های عالی، برای عکسبرداری از ماه و زوم و ویدئو حرفه‌ای هم قراره جواب باشه…😁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی