حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل اولین هدست واقعیت افزوده خود را تا سه ماهه دوم ۲۰۲۲ عرضه می کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، واقعیت افزوده (AR)

اپل در کنفرانس توسعه دهندگان امسال، WWDC 2021، از جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS 15 خود به همراه بروزرسانی هایی که بیش از همه مرتبط با فیس تایم و اعلان ها بود، رونمایی کرد. طبق معمول هر ساله، در این رویداد محصول سخت افزار جدیدی معرفی نشد. گزارشات جدید منتشر شده اما، بیان می کنند که سال آینده و در WWDC 2022، این روند ممکن است با معرفی اولین هدست واقعیت افزوده اپل تغییر کند.

اولین هدست واقعیت افزوده اپل

بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده توسط تحلیلگر معروف، Ming-Chi Kuo، وی بیان می کند که اپل قصد دارد اولین هدست واقعیت افزوده (AR) خود را در سه ماهه دوم سال 2022 “عرضه” کند. این محصول اولین ورود اپل به یک گروه عمده از محصولات سخت افزاری از زمان معرفی ساعت هوشمند این شرکت در سال 2014 می باشد.

اگر از کلمه “عرضه” در رابطه با رونمایی یک دستگاه استفاده شود، این موضوع بیان کننده اینست که اپل به شدت در حال کار برای معرفی چنین گجتی در WWDC 2022 می باشد. این شرکت به طور معمول، فقط یک رویداد را در سه ماهه دوم هر سال برگزار می کند، اگرچه امسال استثنایی در کار بود و شاهد رویداد “Spring Loaded” این شرکت نیز بودیم که محصولاتی مانند آیپد M1، آیمک جدید و ایرتگ اپل در آن معرفی شد.

هدست واقعیت افزوده اپل

هدست واقعیت افزوده اپل

البته، اعلامیه معرفی این دستگاه در سه ماهه دوم سال 2022 به این معنی نیست که عرضه آن نیز در همان زمان اتفاق می افتد. اپل معمولاً چندین ماه بین معرفی و عرضه یک محصول جدید مهم فاصله می اندازد.

به عنوان مثال، اپل واچ نسل اول در سپتامبر 2014 معرفی و در ماه مه سال 2015 عرضه شد. از طرف دیگر، آیمک پرو نیز در WWDC 2017 برای اولین بار معرفی شد اما در ماه دسامبر وارد قفسه های فروشگاه شد.

تاریخ احتمالی عرضه هدست اپل

از طرف دیگر، اگر Kuo از واژه “عرضه” برای این هدست استفاده می کند، ممکن است معرفی آن به نوعی در ماه سپتامبر سال گذشته اش برگزار شود. طبق گزارش قبلی بلومبرگ نیز، ادعا شده بود که اپل هدست واقعیت افزوده خود را در “ماه های آینده” و در یک رویداد حضوری معرفی خواهد کرد.

متاسفانه هنوز مشخصات دقیقی از اولین هدست اپل ارائه نشده است، هرچند شایعات حاکی از آنست که اپل در ابتدا یک محصول واقعیت ترکیبی را روانه بازار می کند که کاربران “حرفه ای” را هدف قرار می دهد و قیمت بالایی دارد. از دیگر ویژگی های شایعه شده می توان به نمایشگرهای دوگانه 8K، ردیابی چشم پیشرفته و کنترلر انگشت اشاره کرد که کاربران روی انگشت خود می بندند.

همچنین انتظار می رود شرکت ساکن کوپرتینو از اولین عینک واقعیت افزوده خود نیز در محدوده سال 2025 رونمایی کند که با پشتیبانی از لنزهای طبی و استفاده از یک طراحی سبک تر، جایگزین عینک های سنتی می شود.

همکاری اپل با Valve برای تولید هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

دیدگاهتان راجع به معرفی اولین هدست واقعیت افزوده اپل چیست؟ شما چه فناوری های نوینی را برای این دستگاه در نظر دارید؟ به نظر شما، اپل با معرفی سری جدید از رده محصولات سخت افزاری خود، دوباره این دسته محصول را بازطراحی کرده و شرکت های دیگر را مجاب می کند تا از ایده آنها برای محصولات خود استفاده کنند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی