حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همکاری سامسونگ با گوگل و کوالکام برای ساخت هدست XR رسما اعلام شد

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | سامسونگ، گجت‌های پوشیدنی

در جریان رویداد Galaxy Unpacked 2023، جایی که سامسونگ از سری Galaxy S23 و Galaxy Book 3 رونمایی کرد، این شرکت همچنین رسما اعلام کرد که با همکاری گوگل و کوالکام بر روی یک هدست XR (واقعیت توسعه یافته) همکاری می کند. در حالی که این شرکت نام محصول خود را اعلام نکرده است اما رسما گفت که این دستگاه به زودی عرضه می شود.

هدست XR سامسونگ

هدف هدست XR سامسونگ مقابله با هدست AR/VR شایعه شده اپل است. هدست XR این شرکت از چیپست پردازشی اختصاصی کوالکام استفاده می کند و بر اساس نسخه جدید اندروید گوگل استوار است که با تمرکز بر روی دستگاه‌های پوشیدنی طراحی شده است. این شرکت همچنین عنوان کرد که در این پروژه XR با متا و مایکروسافت نیز شریک است. در نتیجه می‌توان گفت که گویا همه علیه اپل متحد شده اند!

رئیس Samsung MX اعلام کرد که پلتفرم و نرم افزار باید به حد خوبی آماده باشند تا دستگاه موفق شود. این شرکت کره‌ای می‌خواهد از اشتباهات برندهای دیگری که وارد بازار هدست‌های AR/VR/MR شده‌اند درس بگیرد و اقدام به عرضه دستگاهی نپخته و عجولانه نکند. این کاری است که طی سالیان اخیر اپل انجام می‌دهد.

اگر به خاطر داشته باشید سامسونگ اولین هدست واقعیت مجازی خود را با نام Gear VR در سال ۲۰۱۵ عرضه کرد. پس از عرضه چند نسخه از Gear VR، این شرکت مجموعه هدست های VR را کنار گذاشت. سپس، این شرکت یک هدست مستقل MR (Mixed Reality) برای رایانه های شخصی عرضه کرد که تولید آن نیز متوقف شد.

شاید با همکاری با گوگل، کوالکام و چند برند دیگر، این شرکت بتواند در سال‌های آینده با اپل در فضای XR رقابت کند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید سامسونگ در این زمینه موفق خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

همه با هم می خوان اپل رو خاک کنن :))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)