حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل توسعه realityOS را پیش از عرضه هدست خود در سال 2023 به پایان می‌رساند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، واقعیت افزوده (AR)

به‌گفته‌ی مارک گورمن از بلومبرگ، کار اپل بر روی توسعه اولین نسخه از سیستم‌عامل هدست واقعیت ترکیبی خود با نام احتمالی realityOS که مدت‌ها شایعه آن مطرح شده است، پیش از عرضه خود هدست در اوایل سال 2023 به پایان می‌رسد؛ درحالی‌که استخدام‌های جدید مرتبط با این دستگاه قبل از عرضه آن در سال آینده افزایش می‌یابد.

توسعه realityOS اپل

شایعه شده است که این هدست دارای سیستم‌عامل «rOS» یا «realityOS» با کد داخلی «Oak» است. کار اپل بر روی realityOS از سال 2017 شایعه شده بود، اما وجود این سیستم‌عامل سرانجام در اوایل امسال تأیید شد، زمانی که ارجاعاتی به آن در گزارش‌های آپلود اپ استور و کد منبع باز اپل یافت شد.

گورمن در آخرین نسخه از خبرنامه «Power On» خود بیان می‌کند که realityOS «نسخه‌های واقعیت ترکیبی برنامه‌های اصلی اپل مانند Messages، FaceTime و Maps را دربرخواهد گرفت». همچنین توسعه اولین نسخه از این سیستم‌عامل ظاهراً «به‌زودی پایان می‌یابد و باید برای سخت‌افزار جدید در سال آینده آماده شود.» گورمن قبلاً گفته بود که هدست واقعیت ترکیبی اپل بر روی بازی، رسانه و ارتباطات تمرکز خواهد کرد. او معتقد است که Memojis و SharePlay می‌توانند در این تجربه نقشی اساسی داشته باشند.

گورمن افزود که لیست‌های شغلی نشان می‌دهد که اپل اکنون استخدام‌های مرتبط با این دستگاه را افزایش داده است. این شرکت به‌دنبال یک تولیدکننده نرم‌افزار باتجربه در زمینه جلوه‌های بصری و بازی برای ایجاد محتوا برای محیط‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و همچنین توسعه‌دهندگانی است که می‌توانند «ابزارها و چارچوب‌هایی بسازند تا تجربه‌های متصل را در دنیای سه‌بعدی واقعیت ترکیبی ایجاد کنند» و مهندسانی که می‌توانند روی ابزارهای توسعه ازجمله برنامه Intents کار کنند که به برنامه‌ها اجازه می‌دهد با ویژگی‌هایی مانند Siri و Shortcuts فعالیت کنند. لیست‌های شغلی همچنین نشان می‌دهد که اپل درحال برنامه‌ریزی برای ساخت یک سرویس ویدئویی برای این هدست است که دارای محتوای سه‌بعدی خواهد بود که می‌تواند در واقعیت مجازی پخش شود.

توسعه realityOS اپل

توسعه realityOS اپل

علاوه‌بر موجی از استخدام‌های جدید، ظاهراً اپل افرادی را به تیم مدیریتی که بر توسعه هدست نظارت می‌کنند نیز افزوده است که شامل رهبر ارشد سابق پروژه خودروی خودران خود و یکی از ارشدترین مدیران مهندسی نرم‌افزاری خود می‌شود. ماهیت موقعیت‌های جدید نشان می‌دهد که طیف وسیعی از برنامه‌های سلامت و بهره‌وری می‌توانند به این هدست بیایند.

DigiTimes معتقد است که تولید انبوه هدست اپل در ماه مارس سال آینده آغاز خواهد شد و تحلیلگر Ming-Chi Kuo نیز پیش‌بینی کرده است که این هدست می‌تواند در ماه ژانویه به‌صورت رسمی معرفی شود.

نظر شما درباره توسعه realityOS اپل با شتاب بالا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی