حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمالا شاهد لرزشگیر گیمبال دوربین پیکسل ۶ گوگل خواهیم بود

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | دوربین، شایعات، گوگل

پیکسل ۶ و نسخه پرو آن، این روزها بر سر زبان ها افتاده اند. هفته ها پس از ارائه رندرهایی که طراحی جدید این سری از گوشی های گوگل را نمایان می کرد، برخی از مشخصات مهم در مورد سخت افزار دوربین نیز ظاهر شد. تازه ترین گزارش بیان می کند که که ارتقا تصویربرداری فقط مربوط به مگاپیکسل و بزرگنمایی بیشتر نیست، بلکه نوآوری سخت افزاری قابل توجه دیگری نیز وجود دارد. گفته می شود لرزشگیر گیمبال دوربین قرار است راه خود را به گوشی های سری پیکسل ۶ گوگل باز کند.

لرزشگیر گیمبال دوربین سری گوگل پیکسل ۶

به تازگی افشاگر معروف Tron ادعا کرده است که جدا از حالت لرزشگیر گیمبال دوربین، پیکسل ۶ به سنسور بزرگتر ساخت سامسونگ نیز مجهز خواهد شد. علاوه بر این، پیشرفت های موجود در NPU(واحد پردازش عصبی) و ISP(پردازشگر سیگنال تصویر)، خروجی بهتر ضبط فیلم را تضمین می کند. در حالی که تلفن های هوشمند پیکسل به لطف جادوی عکاسی محاسباتی گوگل، در عکاسی ثابت بسیار عالی عمل کرده اند، اما در زمینه ضبط ویدیو از پرچمداران اپل و سامسونگ عقب مانده اند.

لرزشگیر گیمبال دوربین

لرزشگیر گیمبال دوربین

اما اجازه دهید به موضوع اصلی خود برگردیم؛ سیستم لرزشگیر گیمبال دوربین. این مورد یک فناوری جدید نبوده و اولین باری نیست که در تلفن های هوشمند ظاهر می شود. سازنده چینی گوشی های هوشمند VIVO، سال گذشته X50 Pro خود را به فناوری لرزشگیر مشابهی مجهز کرد و با عرضه سری X60 نیز به اصلاح آن ادامه داد. حال سوال اینجاست که این فناوری چگونه کار می کند؟

طرز کار سیستم Gimbal stabilization

از نظر تئوری، سیستم دوربین گیمبال در واقع نسخه ارتقا یافته ای از سیستم سنتی لرزگشیر تصویر نوری(OIS) می باشد که این روزها در بسیاری از تلفن های هوشمند پیدا خواهید کرد. در این حالت، سخت افزار گیمبال یک قاب مغناطیسی را کنترل می کند که توسط سیم پیچ های صوتی و یک براکت پل معلق کنترل می شود که برای حرکت به پایه های توپی متکی است. این سیستم، حرکت محور X و محور Y را هر کدام در 3 درجه مختلف امکان پذیر می کند که بسیار بالاتر از آن چیزی است که OIS سنتی می تواند بدست آورد.

لرزشگیر گیمبال دوربین

لرزشگیر گیمبال دوربین

بنابراین، مزیت این تکنولوژي چیست؟ خب، درجه بالاتر آزادی محوری به معنای تثبیت بهتر هنگام ضبط فیلم است. این فناوری وقتی با EIS(لرزشگیر تصویر الکترونیکی) و حرکت دو محوره بهبود یافته سیستم OIS جفت می شود، سیستم در نفی حرکات دست کارآمدتر شده و بنابراین، ویدیو های شما پایدارتر به نظر می رسند. VIVO ادعا می کند که فناوری جدید اساساً تلفن شما را به یک دوربین اکشن تبدیل می کند.

سامسونگ در حال کار بر روی لرزشگیر سنسور شیفت برای دوربین گوشی های خود است

نظر شما راجع به استفاده گوشی پیکسل ۶ از تکنولوژي‌ لرزشگیر گیمبال دوربین چیست؟ آیا به نظر شما این مورد، باعث می شود که کیفیت عکس ها و فیلم های ثبت شده توسط دوربین این گوشی، بسیار بهتر از نمونه های رقیب شود یا خیر.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mobin7k

همون vivo هم که ساخته تو کارا معمول تفاوتی نداره تو اکشن هم کسی گوشی رو حاظر نیست برا دو تیکه فیلم به خطر بندازه با 300 دلار میره گوپورو و پاکت میگیره خیلی هم حرفه ای تر درمیاد.

اللخصوص که گوگل بخواد این گوشی رو بفروشه نسخه پرو رو زیر 1000 دلار نمیزاره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی