حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خانواده ویوو X50 متمرکز بر فیلم برداری رسما معرفی شدند

نوشته

3 سال قبل | 35 دیدگاه | ویوو

پس از مدت‌های شایعه خانواده ویوو X50 رسما معرفی شده اند. این خانواده که سه عضو دارد می تواند گستره قیمتی مناسبی را پوشش دهد. برای اولین بار به نظر می رسد که یک برند موبایلی توجه ویژه‌تری روی فیلم برداری نسبت به عکاسی قرار داده است.

ویوو امسال سخت روی تلفن های هوشمند 5G کار کرده است. آنها یک پرچمدار اسنپدراگون ۸۶۵ را در قیمت ۴۲۱ دلار و یک دستگاه با دایمنسیتی ۱۰۰۰ ارایه کردند. بخلاف آن عملکرد اما تلفن های VIVO X50 ، X50 Pro و X50 Pro Plus که امشب منتشر شده آن ها نشان می دهند که تلفن Snapdragon 765G را می توان با قیمت ۶۵۹ دلار هم به فروش رساند. راستش این سری فوق العاده هستند اما این قیمت باعث می شود بسیاری از افراد کمی عجیب به نظر برسند.

به عنوان مثال در خانواده پرچمدار VIVO، نقطه فروش سری X همیشه مقرون به صرفه بودن نیست بلکه بدنه و دوربین فوق العاده هم هست. در این رابطه، VIVO واقعا سخت کار کرده است. ویوو X50 فقط 173 گرم وزن دارد و ضخامت آن نیز 7.49 میلی متر است. در بین مدل های پرچمدار فعلی، این سبک ترین مدل است. در عین حال، به دلیل فرایند ساخت COP مدل X50 Pro وزن آن 181.5 گرم است و ضخامت آن 8.04 میلی متر است.

با این حال، نقطه فروش سری VIVO X50 قابلیت فیلمبرداری پیشرفته است. این گوشی مجهز به سیستم تثبیت کننده تصویر جدید است که از خیلی موارد بهتر از OIS است.

ویوو X50

ویوو X50

از نظر صفحه نمایش VIVO X50 / X50 Pro / X50 Pro Plus دارای صفحه نمایش AMOLED در اندازه 6.56 اینچی هستند. مدل X50 دارای صفحه نمایش تخت بوده و X50 Pro و X50 Pro Plus از یک صفحه خمیده استفاده می کنند. رفرش‌ریت این سه به ترتیب ۹۰ هرتز، ۹۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز بوده و سمپل ریت به ترتیب ۱۸۰ هرتز ، ۱۸۰ هرتز ، ۲۴۰ هرتز است. بدیهی است که X50 Pro Plus کمی بهتر است.

سری X50 از طراحی صفحه سوراخ دار استفاده می کند (X50 و X50 Pro هر دو صفحه نمایش 6.56 اینچی، عرض بدنه سابق 75.39 میلی متر، دومی 72.80 میلی متر است، که ارگونومی بهتر را ارایه کرده است). همچنین، آنها با یک صفحه نمایش انعطاف پذیر پر رنگ G3 AMOLED با فرایند بسته بندی COP ، اوج روشنایی 1300nit ، فناوری HDR 10+ و پشتیبانی از حالت Eagle Eye برای تقویت صفحه نمایش بازی و گواهی صفحه نمایش نور آفتاب LTM از (Switzerland SGS) برای مجوز مراقبت از چشم را دارد.

در مورد طراحی، VIVO X50 Pro Plus از جنس بدنه چرمی ساده با درجه بالاتر استفاده می کند، که در رنگ های شتر (نارنجی) و Gravitational موجود است.

در قلب VIVO X50 / X50 Pro از پردازنده اسنپدراگون ۷۶۵ جی ، حافظه 8 GB  از نوع LPDDR4X، حافظه فلش UFS 2.0 / UFS 2.1 بهره می برد، در حالی که X50 Pro Plus نوع حافظه و حافظه فلش را مشخص نمی کند. با این حال، ما می دانیم که این دستگاه پردازنده به Snapdragon 865 ارتقا یافته است.

علاوه بر این، X50 Pro Plus فقط حداکثر ظرفیت 256 گیگابایتی را ارائه می دهد که کمی بیشتر است. پیکربندی بالا باید 12 + 512 گیگابایت باشد.

از نظر باتری و شارژ، VIVO X50 / X50 Pro دارای باتری 4200mAh و 4315mAh است که از شارژر سریع 33W پشتیبانی می کند. اما X50 Pro + دارای باتری 4350mAh است. ظرفیت زیادی به روز نشده است، اما شارژ آن به 44W ارتقا یافته است.

عکاسی و فیلم برداری

بزرگترین تفاوت البته دوربین عقب است. X50 دارای یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی + دوربین پرتره ۱۳ مگاپیکسلی + دوربین ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض + دوربین 5 مگاپیکسلی است. دوربین اصلی سنسور سفارشی سونی IMX598 است و X50 Pro دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی + پرتره 13 مگاپیکسلی + دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی + دوربین زاویه عریض 8 مگاپیکسلی ماکرو است. هر دو دوربین اصلی از سنسورهای سفارشی IMX598 استفاده می کنند. اما X50 Pro در لنزهای تله فوتو و زاویه دید عریض قوی تر است.

تفاوت مهم تر تثبیت کننده تصویر است. X50 هنوز هم از OIS سنتی (تثبیت کننده نوری تصویر) استفاده می کند، در حالی که X50 Pro از تثبیت کننده تصویر Micro-Camera برخوردار است.

در مورد VIVO X50 Pro Plus باید به به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی ، لنز پرتره حرفه ای ۳۲ مگاپیکسلی، لنز تله پریسکوپی 13 مگاپیکسلی و لنز ماکرو با زاویه دید عریض ۱۳ مگاپیکسل ارتقا داده است. سنسور دوربین اصلی سامسونگ GN1 سفارشی با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی و اندازه 1 / 1.3 است و همچنین از حالت ۱۰۰ مگاپیکسلی پشتیبانی می کند.

از نظر کیفیت صدا، سری X ویوو در HiFi عملکرد خوبی داشته است. X50 از سه میکروفون و صدور گواهینامه Hi-Res پشتیبانی می کند، در حالی که X50 Pro یک تراشه کیفیت صدای AK4377A را اضافه می کند. مورد دوم همچنین از صدور گواهینامه Hi-Res پشتیبانی می کند.

در نهایت به قیمت می رسیم، جایی که VIVO X50 در نسخه 8 + 128GB به قیمت ۴۹۱ دلار و نسخه 8 + 256GB به قیمت ۵۴۷ دلار ارایه شده است است. قیمت X50 Pro برای مدل 8 + 128 برابر ۶۵۹ دلار برای مدل 8 + 256GB برابر ۶۰۳ دلار است.

قیمت مدل پرو پلاس هنوز مشخص نیست. نظر شما درباره خانواده ویوو X50 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
35 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

امتیاز دوربین گوشی ۱۰۰۰ دلاری موتورولا منتشر شد ۱۱۳🙂🙂🙂

m.b

کار هر کس نیست dxo پول دادن، جیب گشاد میخواهد و شوگِر مَن

جانی

Amir galaxy

😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐(بینهایت)

Dr.Nazer

جانی😂🤦‍♂️

The Destroyer

فقط آخرش😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Mahdi

کاش پول می دادی فقط دوربین گوشیت رو بالا بکشن نه اینکه دوربین حریف رو هم پایین بکشن😂

lovenokia

این لنز IMX598 که گشادگی سوراخش 🙂 1.6 هست . واقعا عالی هست . بزرگترین لنز تلفن همراه
ای کاش در همه گوشی ها قرار بگیره . واقعا کیفیت عگس رو بالاتر میبره .
چرا استفاده نشده تا حالااااااااااا ؟

Dr.Nazer


دوست عزیز شما هنوز تفاوت لنز و سنسور رو متوجه نشدی چرا داری اینجا کامنت میذاری آخه؟😐😂

پی‌نوشت : شاید هم من اشتباه متوجه شده باشم و شوخی باشه، حمله نکنید
ممنون!

persepolis

به به
چین گوشی میزنه
اشغالی سامسونگ هم میزنه…
البته من منظورم کل مجموعه سامی نیست…بلکه بخش موبایل اونه

persepolis

مهدی میخاسم اولین نظر را من بدهم!.😀

Amir galaxy

ولی متاسفانه جایزه به مهدی رسید…
ان‌شاءلله پست بعدی شما برنده میشوید…
باتشکر از همراهی شما

Mahdi

من یه پست امروز ۲۰ ثانیه ازش گذشته بود نظر دادم😎😎😎

[MR.8]

به نظرتون دوربین نسخه pro بهتره یا mi 10 و k30 pro?

Mahdi

Mi10pro
خداحافظ

گفته دوربین نسخه ی پروی این سری بهتره یا دوربین می ۱۰ یا کی ۳۰ پرو ، نگفته می ۱۰ پرو. گفته می ۱۰ که من میگم دوربین ایکس ۵۰ پرو تو اکثر پارامترها قطعاً از کی ۳۰ پرو حتی زوم ادیشنش بهتره(چه اصلی ، چه جانبی چه زوم چه لرزشگیر) اما در خصوص قیاسش با دوربین می ۱۰ از روی مشخصات روی کاغذ ، لرزشگیره کیمبال کمرای ایکس ۵۰ پرو باید عملکرد به مراتب بهتری داشته باشه نسبت به OIS می ۱۰ ، و سنسورهای جانبی برای زوم و پرتره ی ایکس ۵۰ پرو بهتره و از اون طرف سنسور اولتراوایده می ۱۰ بهتره . در رابطه با سنسور اصلی هم از اونجایی که ایکس ۵۰ پرو و ایکس ۵۰ سنسوره سفارشی سونی رو دارن لذا پتانسیل اینو داره که سنسور ۱۰۸ Isocell Bright HMX می ۱۰ رو به چالش بکشه.

به نظرت mi 10 بهتره یا نسخه pro این
متعادل بودن برام مهمتره تا خوب بودن فقط تو دوربین یا باطری?
و وضعیت آبدیت دهی vivo چطوره در صورت خرید نگرانی بابت آبدیت نداشته باشم?

والا ایکس ۵۰ پرو چیپست میان رده داره و می ۱۰ چیپست پرچمدار که اینم باید در نظر گرفت و نکته ی بسیار مهمیه.مشخصات صفحه نمایش هاشون خیلی به هم شباهت داره و تفاوت فاحشی حاصل نمیشه. از نظر ظرفیت باتری می ۱۰ جلوتره و سرعت شارژر سیمی قاعدتاً چون ایکس ۵۰ پرو ظرفیت کمتری داره زودتر شارژ میشه اما خوده شارژر رو کاغذ زیاد تفاوتی ندارن(۳۳ وات ویوو در مقابل ۳۰ وات شیائومی).
کمااینکه می ۱۰ ؛ کانفیگ بالاتری هم داره ، اسپیکر استریو داره ، سنسور اینفرارد داره ، شارژ بیسیم و بیسیم معکوس داره و فیلم برداری ۸کی و سوپر اسلوموشن هم ساپورت می‌کنه و همه ی این پوئن ها نوید این رو میده که می ۱۰ ارزش خریدش به مراتب بالاتر و منطقی تر باشه . از نظر آپدیت دهی و رابط کاربری هم به نظرم شیائومی بهتره .
برتری های ایکس ۵۰ پرو هم که گفتم ، دیگه قضاوت با خودتون 🙂.

البته منظور من پروپلاس بود ولی در‌کل اگه اونم در نظر بگیریم من باز می۱۰ رو انتخاب میکنم چون تو بازار کشورمون شناخته شده تره

“قیمت X50 Pro برای مدل 8 + 128 برابر ۶۵۹ دلار برای مدل 8 + 256GB برابر ۶۰۳ دلار است”
کانفیگ بالاتر قیمت کمتری داره سینا جان؟؟ عجب!!
“قیمت مدل پرو پلاس هنوز مشخص نیست.”
دیشب کامنت مربوط بهش رو فرستادم …
قیمت ایکس ۵۰ پرو پلاس؛
نسخه ی پایه ۸ + ۱۲۸ : ۴۹۹۸ یوان معادل ۶۹۹ دلار
نسخه ی ۸ + ۲۵۶ : ۵۴۹۸ یوان معادل ۷۶۹ دلار
نسخه ی ۱۲ + ۲۵۶ : ۵۹۹۸ یوان معادل ۸۳۹ دلار
البته این گوشی ها چون در چین معرفی شدن پس طبعاً قیمشون متناسب با بازاره کشور مادری هست و فعلاً نسبت به کانفیگ قیمت بسیار رقابتی دارن اما احتمالاً مثل سری می ۱۰ شیائومی اگه قرار باشه برای سایر بازارها اعم از اروپا و خاورمیانه معرفی و عرضه بشن ، اونجا دیگه قیمتشون بالاتر می‌ره و مثلاً احتمال داره قیمت مدل پایه ی ایکس ۵۰ پرو پلاس برای بازار اروپا به مرز ۱۰۰۰ دلار هم برسه.

کلاً ویوو نشون داده رابطه ی خوبی با سامسونگ داره .جدیدترین چیپست های میان رده اش رو(اگزینوس ۹۸۰ و ۸۸۰ که البته ۸۵۰ هم تو راهه) اول ویوو به کار گرفت . تولید پنل های AMOLED اکثر گوشی هاشو به سامسونگ میسپاره . جدیدترین سنسوره دوربین سامسونگ(Isocell GN1) هم اول رو ایکس ۵۰ پرو پلاس پیاده سازی کرد.
مدل پرو پلاس در کنار طراحی چشم نواز و استفاده از متریال چرم با کیفیت همچون برخی از نسخه های پی ۳۰ پرو که تو نمایشگاه ایفا ۲۰۱۹ معرفی شد و میت ۳۰ پرو ۵جی و فایند ایکس ۲ پرو , اومده از کانفیگ سطح بالا(چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ و نمایشگر ۱۲۰ هرتز) به همراه ترکیب دوربین به روز و قوی(زوم دیجیتال ۶۰ برابری،لرزشگیره گیمبال کمرا و Isocell GN1) بهره برده و در عین حال براش قیمت فوق العاده رقابتی هم در نظر گرفته که خیلی راحت میتونه رقبای وطنیش رو به چالش بکشه.
اما مواردی که تو ذوق میزنه؛ نداشتن شارژ بیسیم و بیسیم معکوس و اسپیکر استریو ، نداشتن فیلم برداری 4کی ۶۰ فریم و نداشتن سوپر اسلوموشن هست!!!
از اونجایی که این ۳ عضو جدید تقریباً تو اواسط خرداد ماه معرفی شدن پس میشه یجورایی پیش بینی کرد که ویوو برخلاف تصور نخواد نسل بعدی سری نکس یعنی نکس ۴ رو تو نمایشگاه ایفا ۲۰۲۰ معرفی کنه و رویداد رونماییش رو به زمان عقب تر موکول کنه.

سلام اقا عرفانی
سه مدل گوشی واسه بازی بگین از کشور چین… هر مدل و قیمتی باشه فرقی نمیکنه میخوام بدونم
ممنون

Milad7

اینستاگرام و یوتیوب پر از تبلیغات این گوشی شده 😀

Milad7

باید منتظر بررسی مدل پرو باشیم تا عیارش مشخص بشه 🙂

lovenokia

IMX598 فقط و فقط . عجب لنزیههههههههههه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)