حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دکمه لمسی گلکسی زد فولد ۳ جایگزین دکمه های فیزیکی می شود

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | سامسونگ، شایعات

سامسونگ اولین شرکتی بود که گوشی هوشمند با صفحه نمایش تاشو را عرضه کرد. اگرچه سازندگان دیگری نیز هستند که تلفن های مشابهی را به بازار عرضه کرده اند، این شرکت کره ای است که همچنان رهبر این بازار می باشد. در همین راستا، بسیاری از کاربران منتظر نسل بعدی گوشی های تاشو سامسونگ می باشند. اخیراً شاهد ارائه رندر هایی از این گوشی ها بودیم. به تازگی اما، حق ثبت اختراعاتی منتشر شده است که طراحی احتمالی نسل بعدی این گوشی ها را نشان می دهد. این حق ثبت اختراع همچنین ثابت می کند که گلکسی زد فولد ۳ ممکن است دکمه های کناری را، از نوع لمسی آن اتخاذ کند.

استفاده سامسونگ از دکمه لمسی به جای فیزیکی در گلکسی زد فولد ۳

همانطور که 91mobiles گزارش می دهد، گوشی Samsung Galaxy Z Fold 3، به جای دکمه های فیزیکی سنتی، با دکمه های لمسی در کنار آن عرضه می شود. با توجه به توضیحات حق ثبت اختراع، دکمه های فیزیکی سنتی کاربران را دچار مشکل می کنند و ممکن است به لولا آسیب برساند. هدف این حق اختراع جایگزینی دکمه های فیزیکی با دکمه های مجازی مبتنی بر لمس است. همچنین آن ها قادر خواهند بود کاربرد های مختلفی را توسط این دکمه ها، تحقق بخشند.

از جنبه های دیگر، گلکسی زد فولد ۳ جدید، از یک صفحه داخلی 7.56 اینچی بدون سوراخ نمایشگر استفاده خواهد کرد. در حقیقت، یک فناوری دوربین زیر صفحه وجود دارد که می تواند سلفی بگیرد و تماس ویدیویی برقرار کند. از نسل جدید فناوری شیشه فوق باریک (UTG) نیز استفاده خواهد شد. انتظار می رود که ضخامت این شیشه افزایش یافته و از دوام و استحکام بالاتری برخوردار باشد.

پتنت دکمه لمسی گلکسی زد فولد ۳

پتنت دکمه لمسی گلکسی زد فولد ۳

مشخصات احتمالی دیگر از پرچمدار جدید تاشو

در داخل این دستگاه، زد فولد ۳ از یک پردازنده پرچمدار کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ و یا پردازنده سفارشی سامسونگ با گرافیک بر پایه AMD استفاده خواهد کرد. در این صورت، گلکسی جدید سامسونگ، به اولین گوشی هوشمند جهان تبدیل خواهد شد که دارای یک تراشه پرچمدار و همچنین یک فناوری دوربین زیر نمایشگر می باشد.

علاوه بر این، ظرفیت باتری گوشی تاشو از 4500 میلی آمپر به 4380 میلی آمپر ساعت کاهش می یابد، از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی کرده و احتمالا با قلم S Pen همراه خواهد بود.

انتظار می رود سامسونگ، مدل جدید Galaxy Z Fold 3 به همراه Z Flip 3 و S21 FE را، در مردادماه و به طور رسمی رونمایی کند. اخیراً TheElec گزارش داده بود که سامسونگ انتظار فروش تا 7 میلیون نسخه ای از گوشی های تاشو خود را دارد که حدود ۲ میلیون از هدف گذاری سال پیش این شرکت برای این گوشی ها، بیشتر است. با این حال، نسخه های Z Fold 2 و Z Flip 2 سامسونگ، تنها حدود ۲.۵ میلیون فروش را در سال گذشته تجربه کردند که به معنای تحقق نصف خواسته های این شرکت بود.

سامسونگ در حل مشکل چین خوردگی Fold 3 و Z Flip 3 پیشرفت چشمگیری داشته است

نظر شما راجع به بهره گیری گلکسی زد فولد ۳ از دکمه های لمسی به جای نمونه های فیزیکی چیست؟ در صورت تجربه دکمه های مجازی، آیا از کارکرد این دکمه ها رضایت داشته اید یا در استفاده از آن ها مشکل دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خدایی اگه همچین مشخصاتی داشته باشه و قیمتش معقول باشه هردوتاشون ارزش خرید خیلی زیادی دارن.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی