حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی زد فولد ۳ با چیپست بر پایه AMD می آید؟

نوشته

2 سال قبل | 11 دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ، شایعات

وقتی صحبت از مشخصات گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ می شود، انتظار می رود که قدرت چیپست آن توسط اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام تأمین شود. با این حال، اکنون به نظر می رسد که سامسونگ یک غافلگیری ویژه را برای این تاشدنی جذاب خود در نظر گرفته است،‌ چرا که احتمال می رود این دستگاه با چیپست بر پایه AMD که شایعات آن نیز در گذشته مطرح شده بود،‌ معرفی شود.

گلکسی زد فولد ۳ با چیپست بر پایه AMD

به نقل از وب سایت phonearena و طبق شایعات منتشر شده توسط Ice Universe، وی ادعا می کند که نوع چیپستی که قرار است در گلکسی زد فولد ۳ بکار رود، هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد؛ این باعث می شود که شایعات پیشین مبنی بر استفاده این دستگاه از چیپست بر پایه AMD قوت تازه ای بگیرند.

چیپست بر پایه AMD سامسونگ

چیپست بر پایه AMD سامسونگ

در جریان مراسم رونمایی از اگزینوس 2100، رئیس بخش تجارت پردازشگر های سامسونگ، دکتر اینیوپ کانگ گفت که “محصول شاخص بعدی” این شرکت با پردازنده گرافیکی AMD ارائه می شود.

اگزینوس ۹۹۲۵ یا اسنپدراگون +۸۸۸

انتظار می رود سامسونگ در ماه ژوئن از پردازنده گرافیکی جدید خود رونمایی کند، اما شایعات قبلی اعلام می کنند که ممکن است تراشه ای با گرافیک AMD با کمی تأخیر عرضه شود. با این اوصاف، پیش از این انتظار می رفت که پردازنده گرافیکی سفارشی سامسونگ در سال 2022 ارائه شود، بنابراین به نظر می رسد این شرکت زودتر از موعد کار خود را آغاز کرده و ممکن است تراشه اگزینوس مبتنی بر AMD را زودتر از آنچه انتظار می رفت، عرضه کند. این چیپست ظاهراً در داخل این کمپانی با نام Exynos 9925 شناخته می شود.

پردازنده اگزینوس 2100 به لطف تغییراتی که سامسونگ در آن ایجاد کرده، تقریباً به اندازه اسنپدراگون ۸۸۸ خوب است، اما پردازنده گرافیکی آن از لحاظ گرافیکی هنوز از Adreno کوالکام عقب تر است. پیش تر نتایج بنچمارک های فاش شده را با هم مرور کردیم که نشان می داد پردازنده گرافیکی AMD سامسونگ رقیب واقعی آدرنو خواهد بود و حتی ممکن است با عملکرد گرافیکی در حد چیپست Bionic اپل هم تراز باشد.

البته احتمال اینکه گلکسی زد فولد ۳ با نسخه جدیدی از اسنپدراگون ۸۸۸(احتمالا +۸۸۸) نیز عرضه شود،‌ دور از ذهن نیست.

مشخصات احتمالی گلکسی زد فولد ۳

انتظار می رود که پرچمدار آینده گوشی های تاشو سامسونگ از نمایشگر و باتری کمی کوچکتر از زد فولد ۲ برخوردار باشد. مشخصات دوربین نیز تا حد زیادی ناشناخته است.

همچنین شایعه شده است که این دستگاه از قلم S Pen نیز پشتیبانی کرده، اما ممکن است اسلات اختصاصی برای این قلم را نداشته باشد. همچنین گزارشات مختلف ادعا می کنند که این گوشی همچنین،‌ میزبان یک دوربین سلفی زیر نمایشگر خواهد بود؛ که در صورت محقق شدن این احتمالات، شاهد یکی از بهترین گوشی های سامسونگ در سال ۲۰۲۱ خواهیم بود. قرار است این گوشی در کنار گلکسی Z Flip 3(امیدوارم طلسم گلکسی نوت ۶ سر این مورد نیاد) و گلکسی S۲۱ FE و در ماه جولای معرفی شود.

تاریخ معرفی گلکسی زد فلیپ ۲ و گلکسی زد فولد ۳ حوالی خرداد ۱۴۰۰ خواهد بود

نظر شما راجع به احتمال معرفی گلکسی زد فولد ۳ با چیپست بر پایه AMD چیست؟ باید منتظر ماند و دید که آیا بالاخره غول کره ای دست به کار می شود تا چیپستی در خور ارائه کند تا پا به پای رقیبان دیگر خود عملکردی قابل قبول داشته باشد یا خیر.

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Tanha122

واقعا ادم لذت میبره از این همه نبوغ و خلاقیت سامسونگ در زمینه پیشرفت چیپست و باید احسنت بهش گفت به جرعت میشه گفت عصر کوالاکام دیگه به سر اومده 😉و عصر سامسونگ در زمینه پردازنده ها شروع شده

Str

به به چه شود🤩

آخ آخ سامسونگ ۲۰۲۱ رو میخدای کولاک کنی.
ببینم چطوری اگزینوس رو افسانه ایش میکنی دیگه با AMD اوتوقت کوالکام قیافش دیدنی تر میشه.
البته هنوز اسنپ تو گوشیای اندرویدی بهترین عملکرد رو داره ولی بازم ببینیم بنچمارک ها تو آینده چی میگن.

هنوز نیومده عزیزم ، کوالکام هم همچین دست و پا بسته نیست ، خدا کنه سامسونگی کع به ما میرسه از مال امریکا بهتر باشه

منم همونو میگم دیگه.
اسنپ تو دیوایسای اندرویدی هنوز اوّله.

Mr.A

خدایی خیلی دوس دارم نتیجه همکاری سامسونگ amd رو تو یه گوشی ببینم
امیدوارم چیز گادی باشه

Auroro

جای نوت معرفی دیگه بنظرتون؟

خیلی نوت ۲۲ پس میتونه شگفت انگیز باشه، اصلا نمیتونم حدس بزنم چی توش بکار میخواد ببره

mosayebso

یه سری شایعه از نسل بعد اکسینوس که اولین soc برپایه معماری mRDNA هست جانشین اکسینوس 1080 هست نه یک پرچمدار
پس برای اواخر 2021 میشه نه ابتدای سه ماهه سوم
از اونجا ک گفته چیپست مشخصاتش مخفی باشه احتمالا یک پردازنده اضافی برای پردازش تصویر مثل نمونه موجود توی پیکسل ها باشه یا علاوه بر پردازش تصویر برای عملیات دیگه هوش مصنوعی هم استفاده بشه
همون اسنپ دراگون 888 قرار داده میشه و در این شکی نیست اما احتمال زیاد برای رقابت با اپل در ضمینه پردازش دوربین بخصوص در بخش ویدئو از یه پردازنده سیگنال اضافه یا npu اضافه استفاده میکنه تا علاوه بر ویژگی های isp اسنپ دراگون 888 به ویژگی های بیشتری دسترسی داشته باشه مثلا تاخیر شاتر نزدیک صفر در عکاسی در 108 مگاپیکسلی یا استفاده از عکاسی 108 مگاپیکسلی همراه با hdr زنده و.. و بطور کلی عکاسی محاسباتی حتی در رزولوشن 108 مگاپیکسل و علاوه بر اینا در رزولوشن 12 مگاپیکسل و ضبط 4 کا و حتی 8کا میتونه اطلاعات بیشتری رو پردازش کنه و نتیجش عکاسی محاسباتی و فیلمبرداری با کیفیت بیشتر
اگر این پردازنده قرار بگیره+کانفیک دوربین اس21 الترا هم درش قرار بگیره میشه یه نتیجه فوق العاده رو دید و بخوبی بتونه با ایفون جدید مقابله کنه
در حال حاضر عکاسی RAW بصورت 12BIT فقط ایفون 12 پرو و مکس و گلکسی اس21 الترا خلاصه میشه و اگر زد فولد 3 از کانفیگ دوربین اس21 الترا استفاده کنه پس زد فولد گزینه سوم بحساب میاد

iTroll 2nd Gen

اسپم :
گویا لجین دوئل دو در اجرای بازی فورتنایت ، گنشن ایمپکت و پابجی گرافیک آخر ، ارور کوالکام کرش دامپ مود میده
هرکی اطلاعات بیشتری داره لطفا ارائه بده …

AŁɪ

کسی نمیدونه چرا چیپ های جدید اسنپ مثل ۸۶۰٫۸۷۰٫۸۸۸ بجز وانپلاس تنظیمات گرافیکی بازی پابجی پیشفرض روی ۹۰ هرتز ندارن و باید با gfx tool وارد بشی ؟

Milad7

بعید میدونم که بخواد نسل جدید اگزینوس را معرفی بکنه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی