حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۳ با پشتیبانی از S Pen ارایه خواهد شد

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

با توجه به شایعات پشتیبانی از قلم S Pen در گلکسی اس ۲۱ اولترا و گلکسی اس ۲۱ پلاس و حالا اینکه گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۳ با پشتیبانی از S Pen ارایه خواهد شد، به نظر می رسد که گلکسی نوت ۲۰ خیلی عمرش به دنیا باقی نباشد. بله، گفته می شود که Galaxy Z Fold 3 با بهترین ویژگی گلکسی نوت ارایه می شود.

گلکسی زد فولد ۳

بله، ما در حال حاضر در مورد گلکسی Z Fold 3 صحبت می کنیم، دستگاهی که ظاهرا آنچه چیزی را دارد که نه تنها یک جانشین شایسته برای Z Fold 2 باید داشته باشد، بلکه همچنین به لطف S Pen می توانید میراث سری Note را هم گرامی بدارد!

اما بیایید به ترتیب پیش برویم. ما تاکنون Galaxy Z Fold 2 را می شناسیم، این دستگاه به دلیل قیمت بالا و عرضه محدود دامنه کاربر بسیار محدودی دارد. همانطور که در بررسی های مختلفی دیدیم که در حال حاضر تجربه ارائه شده توسط گوشی تاشو جدید غول کره ای به سادگی بی نظیر است.

البته هدف این است که به تدریج بازار گوشی های قابل انعطاف را گسترش دهند. بازاری که در حال حاضر هنوز جایگاه ویژه ای ندارد و برای این کار، برنامه هایی برای ادامه کار سری Note تهدیدی وجود دارد (شاید نه در سال 2021 ، بلکه در سال 2022).

طرح مفهومی

طرح مفهومی

از نظر مفهومی، این دقیقا طراحی سری Galaxy Z را خواهد داشت. همچنین سری گلکسی Note با ایده ارائه یک صفحه نمایش بزرگتر از بقیه بازار و قلم برای بهره برداری از آن متولد شدند. چیزی که تاشو بودن سامسونگ برای تکمیل تجربه فاقد آن است، قلم S Pen است (که اتفاقاً به نظر می رسد که به S21 Ultra نیز عرضه می شود).

یک دلیل وجود دارد که از زمان Z Fold 2 یا حتی نسخه قبلی آن در گوشی های تاشو ارایه نشده و آن صفحه نمایش است. نمایشگر داخلی بزرگ است، بله اما از نوع OLED پلاستیکی یا مثلا با شیشه UTG است و مقاومت کافی را ندارد تا بتواند آن را تحت فشار “قلم S” قرار دهد. مقاومت کم باعث می شود برخی شیارها روی سطح باقی بماند.

اما با توجه به اخبار رسیده از کره، راه حل این مسئله دور نیست. همانطور که توسط The Elec گزارش شده است (با شروع گزارش توسط UBI Research)، در واقع سامسونگ آماده راه اندازی Z Fold 3 با قلم S Pen است. همه اینها به لطف اجرای یک پوشش UTG یا (Ultra Thin Glass، محصول معرفی شده توسط Z Flip) است که حتی مقاومت بیشتری دارد و می تواند فشارهای ناشی از نوشتن روی صفحه را تحمل کند.

بعلاوه، برای دستیابی به این نتیجه لازم است که از فناوری EMR (تشدید الکترومغناطیسی) استفاده شده برای دیجیتایزر S Pen در سری Note صرف نظر شود، زیرا برای نیازهای فاکتور شکل تاشو بسیار سخت است. سامسونگ از فناوری AES استفاده خواهد كرد. فناوری گران تر اما قادر به ارائه كارایی بهتر و بیش از هر چیز قادر به تلفیق در نمایشگر انعطاف پذیر است.

نظر شما چیست؟ گوشی تاشو با قلم S Pen مثل گلکسی زد فولد ۳ می تواند برای شما جذاب تر گوشی تاشو بدون S Pen باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amir_galaxy

سلام .دوستان من یه ماهه گلکسی بادز لایو خریدم.جدیدا احساس میکنم هندزفری سمت راستی کیفییت و حجم صداش پایین تر از چپی اس.طبیعیه یا نه؟اونایی که دارن این قصیه رو فهمیدن.حالا چه بادز لایو چه بقیه ایرباد ها.میخوام ببینم واقعا اینجوریه یا من حساس شدم؟

AŁɪ

سلام امیر جان فنچ هم یه چیزی می‌گفت قبلاً دقیق یادم نیست میگه کیفیت صداش از هدفون های تیون شده akg هم پایین تره .
حالا الله و اعلم .

_V_

هروقت واقعاً شیشه جایگزین پلی‌آمید شد و دیگه با ناخون خش نمیفتاد پنل، اونموقع میشه احتمال داد که با اس‌پن میاد، ولی الان اگر بیاد اس‌پن که قطعا نمیاد میتونه به صفحه آسیب بزنه مگر اینکه یه نوع سری خاص براش بذاره سامسونگ

_V_

و امیدوارم حالا اگر این مطلب درست باشه و واقعاً راهشو پیدا کرده باشن، توی جعبه بذاره حتماً و جدا نفروشه (توی بدنه که نمیذاره)

Milad7

من به همون زد فولد 2 هم قانع ام 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)