حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوچکتر شدن ناچ آیفون ۱۳ تقریبا قطعی است اما حقه اپل در تغییر این طراحی چیست؟

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل، شایعات

شایعات پیشین حاکی از آن بود که اپل قصد دارد یک ناچ کوچکتر را بدون حذف Face ID بر روی سری جدید آیفون های خود پیاده کند. اکنون، گزارش جدیدی مطرح شده که به روشنی نشان می دهد که شرکت مستقر در کوپرتینو، قصد انجام چنین کاری را داشته و کوچکتر شدن ناچ آیفون ۱۳ را به دیگر تغییرات این گوشی ها اضافه خواهد کرد.

کوچکتر شدن ناچ آیفون ۱۳

منابع زنجیره تأمین اپل که با DigiTimes (از طریق MacRumors) مصاحبه کرده اند، بیان می کنند که اپل در حال توسعه سیستم Face ID بسیار کوچکتری است که از اواخر سال 2021 در مدل های جدید آیفون و آیپد پرو استفاده می شود. در این گزارش مخصوصا اشاره ویژه ای به گوشی آیفون ۱۳ اپل نیز شده است.

برای دستیابی به اندازه جمع و جور جدید، اپل هیچ مولفه ای را از این سیستم حذف نکرده و کیفیت Face ID را نیز پایین نمی آورد. در عوض، برای پردازش تصویر Face ID، از تراشه VCSEL بازطراحی شده استفاده می شود که حدود 40 تا 50 درصد کوچکتر از نسل فعلی تعبیه شده در این سیستم است.

مقایسه ناچ آیفون ۱۳ با آیفون ۱۲ اپل

این مورد، همراه با تغییر مکان بلندگو های این گوشی در قسمت بالایی صفحه نمایش، همان چیزیست که تصور می شود پشت فلسفه طراحی کوچکتر ناچ آیفون های آینده باشد که شایعه و رندر های آن در ماه های اخیر چندین بار به بیرون درز کرده است، از جمله در یک رندر ساختگی از گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس.

کوچکتر شدن ناچ آیفون ۱۳

کوچکتر شدن ناچ آیفون ۱۳

DigiTimes خاطرنشان می کند که تراشه VCSEL که توسط اپل طراحی شده، به کاهش هزینه ها نیز کمک می کند. با نصف کردن سایز ماژول های مربوط به آن، اپل همچنین تعداد ویفر(قطعه نازک سیلیکون که مدارات مجتمع جهت ایجاد یک تراشه بر روی آن قرار می گیرد) مورد نیاز برای تولید را به نصف کاهش می دهد. ممکن است اپل بتواند کارکرد های جدیدی را نیز به این سیستم اضافه کند، اما DigiTimes در حال حاضر هیچ اشاره ای به آن ها نمی کند.

اضافه شدن نمایشگر ۱۲۰ هرتز به سری جدید آیفون ۱۳ پرو

علاوه بر بروزرسانی سیستم Face ID و ناچ در سری آیفون ۱۳، شایعه شده است که اپل در حال برنامه ریزی برای ارتقا نمایشگر در مدل های با پسوند Pro است. همانطور که احتمالا درست حدس زدید،‌ منظور ما پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتز می باشد.

تمامی مدل های فعلی آیفون 12 و آیفون 12 پرو، با رفرش ریت 60 هرتز ثابت کار می کنند، در حالی که امروزه اکثر پرچمداران اندرویدی، رفرش ریت 120 هرتز را ارائه می دهند. بنابراین، اپل برای خارج نشدن از گود رقابت، قصد دارد این ویژگی را به سری جدید آیفون ۱۳ پرو خود اضافه کند.

اپل به دنبال کاهش سهم سامسونگ در تامین پنل OLED آیفون ها است

انتظار می رود ویژگی 120 هرتز اپل با نام “ProMotion” عرضه شود و به طور خودکار، بازخوانی را براساس محتوای نمایش داده شده تنظیم کند. این یعنی به عنوان مثال هنگامی که یک تصویر نشان داده می شود ممکن است رفرش ریت نمایشگر به 10Hz کاهش یابد و یا هنگامی که یک بازی در حال اجرا است، به 120Hz برسد. این مورد در مصرف انرژی باتری دستگاه به شدت موثر خواهد بود.

سایر مشخصات جدیدترین آيفون های اپل

علاوه بر همگی این موارد، نسل بعدی پردازنده موبایل اپل یعنی A15 Bionic و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی در حالت پایه را نیز به مشخصات این گوشی ها اضافه کنید. همچنین اگر احتمالاتی مبنی بر استفاده اپل از پردازنده M1 خود در سری جدید آيفون ۱۳ وجود داشته باشد، بنابراین ممکن است ارتقای ظرفیت رم این گوشی ها را نیز شاهد باشیم؛ که این مورد با توجه به بهره گیری آیپد های ۲۰۲۱ این شرکت از آن، دور از ذهن نیست.

در تکمیل تمامی موارد بالا، انتظار می رود ترکیب دوربین نیز، جدیدتر شده و با بهبود های کلی همراه باشد. اطلاعات ما در این باره در حال حاضر زیاد نیست، با این حال، احتمال دارد شاهد اضافه شدن ویژگی های لرزشگیر اپتیکال همراه با سنسور شیفت و دوربین تله با زوم 2.5 برابری، به هر دو نسخه آيفون ۱۳ پرو باشیم.

تمام اعضای خانواده آیفون ۱۳ با LiDAR ارایه خواهند شد

زمان معرفی و عرضه

آیفون ۱۳ پرو و ​​آیفون ۱۳ پرو مکس احتمالاً در اوایل ماه سپتامبر(اواخر شهریور) معرفی می شوند. اگر اپل در تاریخ معرفی این دستگاه ها را تغییری ایجاد نکند، می توان انتظار داشت که روز سه شنبه، 7 سپتامبر، شاهد برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی از سوی این شرکت باشیم.

در ادامه نیز، تحویل محموله ی اولیه این گوشی ها، باید از روز جمعه، 17 سپتامبر، آغاز شود. همچنین می توان منتظر معرفی محصولات دیگر از جمله اپل واچ سری 7 با قابلیت سنجش میزان قند(گلوکز) خون و آیپد مینی جدید با پیروی از سبک طراحی آیپد پرو، باشیم.

در حال حاضر اطلاعات مشخصی در مورد قیمت گذاری آیفون ۱۳ پرو وجود ندارد. با این حال، از سال 2017، هر سری جدید از آیفون های تازه رونمایی شده اپل، با برچسب قیمتی قیمتی 999 دلار در حالت پایه شروع شده و تا حوالی ۱۵۰۰ دلار نیز، با توجه به نسخه مکس و فضای ذخیره سازی بیشتر، ادامه پیدا می کند.

با این حساب، اپل می تواند وضع فعلی را حفظ کرده و آیفون 13 پرو را به شرح زیر قیمت گذاری کند:

  1. ۱- آیفون ۱۳ پرو در حالت پایه: ۹۹۹ دلار
  2. ۲- آیفون ۱۳ پرو مکس در حالت پایه: ۱۰۹۹ دلار

مدل های 256 و 512 گیگابایتی نیز، باید در دسترس باشد و شایعات حاکی از آن است که یک نسخه اضافی 1 ترابایتی نیز، ممکن است به این ترکیب اضافه شود.

گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۱ اپل منتشر شد: جابجایی رکورد ها

نظر شما راجع به کوچکتر شدن ناچ آیفون ۱۳ و حقه اپل در این باره چیست؟ اگر گوشی آیفون شما از ناچ بهره می برد، آیا در حال حاضر مشکلی با ابعاد آن داشته و سایز آن را بیش از حد بزرگ تصور می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
xiaomi mi mix4

آخه کوچک شدن ناچ یا بزرگ شدن آن هیچ فرقی برای مشتری نداره بالاخره کسی بخواد گیم بازی بکنه مثل گوشیهای پانچ هول دار نمیتونه تمام صفحه بازی بکنه . اما نکته دوم دیگه فرق می‌کنه اونهم اینه که اگه اپل بخواد از پردازنده های جدید سری m استفاده بکنه کلا دیگه سایر گوشیهای اندرویدی به چالش شدید در مورد گرافیک و سرعت کشیده خواهد شد . پس احتمالا سال ۲۰۲۲ سال شکوفایی پردازنده ها چه در قسمت گوشی و چه در قسمت لپ تاپها خواهیم بود .

Mahdi

کسی که اپل رو انتخاب میکنه رابط کاربری روون و قدرت پردازنده مد نظرشه و ۵ سال آپدیت دهی منظم ، البته خب تمام صفحه باشه که بهتره ولی منم با اپل موافقم تا وقتی یه راه حل درست حسابی واسه تشخیص چهره یا حسگر اثر انگشت نباشه نمیشه که اینا رو کنار گذاشت ، حسگر های زیر نمایشگر الان خیلی مشکلات دارن

Mahdi

خب هزینه این ناچ کمتر میشه از اون طرف صفحه ۱۲۰ هزتزی میشه باید قیمت ثابت بمونه ولی اپل احتمالا قیمتو بالاتر ببره

Milad7

کوچک بشه قابل تحمله الان خیلی توی چشمه 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی