حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل به دنبال کاهش سهم سامسونگ در تامین پنل OLED آیفون ها است

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، نمایشگر

مدت زیادی طول کشید تا کمپانی اپل نمایشگر های OLED را در آیفون های خود استفاده کند. با این حال، امروزه اکثر گوشی های این شرکت با پنل های OLED ساخت سامسونگ روانه بازار می شوند. تقاضا برای این نوع از نمایشگر ها مرتب در حال افزایش است و این شرکت نمی خواهد فقط به سامسونگ وابسته باشد؛ چراکه این شرکت کره ای 78 درصد از کل پنل های OLED آیفون را در سال گذشته تأمین کرده است. حال گزارشی به گوش می رسد که اپل به دنبال تنوع بخشیدن بیشتر در تامین کنندگان OLED خود از طریق LG Display و China’s BOE می باشد.

جایگزین تامین کننده پنل های OLED آیفون

به نقل از وب سایت sammobile و طبق داده های منابع صنعت و تحقیقات Omdia، سامسونگ جایگاه خود را به عنوان تامین کننده شماره یک پنل های OLED آیفون حفظ خواهد کرد. این شرکت کره ای حدود 65.1 درصد از کل سفارشات OLED گوشی های اپل را داراست. با این حال، ممکن است شاهد افزایش سهام LG و BOE نیز باشیم. LG Display ممکن است تامین 29.6 درصد از کل پنل ها را به خود اختصاص دهد در حالی که 5.3 درصد سفارشات را BOE بر عهده می گیرد. پیش بینی می شود که اپل در مجموع 169 میلیون پنل OLED برای آیفون های جدید خود تأمین کند که با حسابی سرانگشتی می توان حدس زد کرد که 110 میلیون مورد از آن توسط سامسونگ تأمین می شود که 50 میلیون برای LG و 9 میلیون نیز برای BOE باقی می ماند.

گزارش شده است که LG Display به سختی در حال تلاش است تا بتواند برخی از سفارشات سامسونگ را نیز تصاحب کند. اکنون که این شرکت بخش موبایل خود را تعطیل کرده، مطمئناً علاقه بیشتری برای انجام این کار دارد؛ به علاوه که در سایر بخش های سودآور نیز متمرکز خواهد شد. اما نباید از یاد برد که سامسونگ دیسپلی، هنوز هم نام اصلی در صنعت نمایشگر های OLED است؛ با این حال، رقابت در این بخش و مخصوصا در سال های اخیر، وارد فاز جدی تری شده است.

تامین پنل OLED آیفون

تامین پنل OLED آیفون

سامسونگ دیسپلی شریک اصلی اپل باقی خواهد ماند

براساس این گزارش، افت سهم سامسونگ در تامین پنل ها، بیشتر از حد پیش بینی شده خواهد بود. برای اپل، داشتن شرکای بیشتر در ارائه نمایشگرهای OLED از نظر تجاری کاملاً منطقی است. بحران سال گذشته در زنجیره تأمین درس سختی را به شرکت مستقر در کوپرتینو داد، که بیشتر تامین کنندگان قطعات آیفون خود را از چین گردآوری کرده بود. مجموعه متنوعی از شرکا به اپل کمک می کند تا کمبود های احتمالی تأمین را دور بزند، همچنین قدرت چانه زنی بیشتری نیز به این شرکت خواهد داد. به هر حال، با افزایش رقابت، اپل ممکن است در مورد قیمت چانه زنی کند و پنل ها را از شرکت هایی که بهترین قیمت را پیشنهاد می دهند، خریداری کند؛ به بیان دیگر نوعی مناقصه در این زمینه شکل می گیرد.

در نهایت سامسونگ فعلاً به عنوان شریک اصلی بخش نمایشگر های اپل باقی می ماند. به هر حال، این احتمال وجود دارد که اپل در آینده قصد معرفی از یک آیفون تاشو را داشته باشد که در اینصورت و در حال حاضر، بهترین راه حل اعتماد به شیشه های فوق نازک (UTG) ساخت سامسونگ است. البته بعید است امسال شاهد معرفی آیفون تاشو باشیم و نهایتا، اپل این دستگاه جذاب را تا سال 2022 و یا حتی 2023 به بازار عرضه خواهد کرد. تصور ما اینست که تا آن زمان، سامسونگ کماکان رهبر بخش نمایشگر های OLED باشد. همچنین چندی پیش نیز گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه نمایشگر آیفون ۱۳ پرو از پنل LTPO OLED سامسونگ استفاده خواهد کرد.

نمایشگر آیفون ۱۲ توسط سامسونگ و ال جی تامین می شود

دیدگاه شما چیست؟ به نظر شما LG و BOE توانایی تامین پنل های OLED آیفون با کیفیت بالا را دارا هستند؟ آیا این احتمال وجود دارد که در سال های آتی شاهد کنار زدن سامسونگ دیسپلی توسط این دو کمپانی باشیم؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amir_galaxy

باشه بهش میگیم

Milad7

بیشتر خودش متضرر میشه خخخ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی