حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طرح مفهومی آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ را ببینید

نوشته

2 سال قبل | 7 دیدگاه | اپل، کانسپت

هنوز تا معرفی آیفون های جدید حدود ۶ ماه فاصله داریم. البته تجربه نشان داده سالی که قرار است طراحی آیفون تغییر کند، رندرها خیلی زودتر از انتظار ما لو می روند. درباره iPhone 13 شاید ناچ کوچکتر را شاهد باشیم. بر همین مبنا بیاید با هم طرح مفهومی آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ را با هم ببینیم. دستگاهی که احتمالا برای اولین بار طراحی قاب جلویی آیفون را از آیفون X (سال ۲۰۱۷) تغییر خواهد داد.

طرح مفهومی آیفون ۱۳ پرو

همانطور که توجه دارید، این تصاویر رندرهای گرافیکی برمبنای شایعات هستند. تا حدودی می توان به آن ها طرح مفهومی هم گفت چون برمبنای دانسته های زیادی بنا نشده اند. ما درباره ناچ آیفون ۱۳ که کوچکتر خواهد بود، گزارش های زیادی شنیده ایم. همچنین شنیده این که آیفون ۱۴ با سوراخ نمایشگر ارایه می شود.

بر همین مبنا در این رندرها شاهد یک ناچ کم عرض تر هستیم. البته که از نظر من این اصلا جذاب نیست و هنوز هم یک زائده بزرگ روی نمایشگر وجود دارد اما این تصمیم اپل است. همان شرکتی که می تواند هر تغییری بدهد و نه تنها مشتریانش بیشتر عاشقش شوند، بلکه دیگر برندها هم دنبابه رو آن باشند!

رنگ طلایی گویا به مدل های پرو بازخواهد گشت و در این رندرها آن را می بینیم. همچنین رنگ مشکی مات آیفون ۱۳ پرو در این رندرها تصور شده است.

آیفون ۱۳ پرو مشکی

آیفون ۱۳ پرو مشکی

آیفون ۱۳ پرو نقره ای

آیفون ۱۳ پرو نقره ای

 

طراحی قاب پشتی در بخش دوربین کمی متفاوت است. چینش دوربین ها را خیلی متفاوت تصور نکرده است. البته برجستگی بخش دوربین کمی متفاوت است. این بار البته رینگ دور هر دوربین مشکی است و سبب می شود که دوربین ها کمی بزرگتر دیده شوند. من می پسندم اما طراحی فعلی آیفون ۱۲ پرو هم زیباست.

درباره خانواده iPhone 13 یک شایعه خیلی مفصل داشتیم که می توانید در مطلب زیر آن را بخوانید:

رنگ مشکی مات آیفون ۱۳ پرو ارایه می شود، پوشش ویژه ضدلکه انگشت روی لبه های استیل برای آیفون های ۲۰۲۱

همچنین در این رندرها شاهد یک رندر برای طراحی آیفون ۱۳ هم هستیم. دستگاهی که همچنان با دوربین دوگانه تصور می شود. این دستگاه اما در رنگ مشکی تصور نشده و همان رنگ خاکستری را نشان می دهد.

آیفون ۱۳ خاکستری

آیفون ۱۳ خاکستری

نظر شما چیست؟ فکر می کنید طراحی آیفون ۱۳ مشابه این رندرها باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farcry

ایکاش اپل یه جورایی از شر فیس آیدی خلاص میشد و از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر التراسونیک مثل S21 استفاده میکرد. البته فیس آیدی توی گوشی های سری ۱۲ سرعت و دقت خیلی بالایی داره ولی خب باعث شده اپل نتونه ناچ رو برداره چون حتی اگر بخواد دوربین سلفی زیر نمایشگر استفاده کنه باز نمیتونه سنسور های فیس آیدی رو زیر ممایشگر قرار بده.
حتی هزینه فیس آیدی به مراتب بالاتر از سنسور التراسونیک زیر نمایشگر هست چون علاوه بر سنسور اینفراد و سنسور Light Projector و یه دوربین برای ثبت چهره یا همون TrueDepth هم داره که هزینه زیاد تری نسبت به یه سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر داره.

Mahdi

مشکل اپل همینه دیگه ، اگه بخواد هم استفاده کنه میخواد یه سنسور زیر نمایشگر جدید بزنه بعد ادعای امنیت کنه ، اصلا نخواستم همین التراسونیک مگه چشه

Farcry

آره واقعا خود من از طراحی ناچ دار آیفون خسته شدم.اپل خودش سال ۲۰۱۷ با معرفی آیفون x که حاشیه خیلی کمی داشت جزو شرکت های پیشرو بود ولی از اون زمان دیگه کلا بیخیال کاهش حاشیه نمایشگر شده.
اگر اپل یه آیفون بدون ناچ و فیس آیدی که دوربین و حسگر زیر نمایشگر داشته باشه معرفی کنه به شدت فروشش بیشتر میشه و خیلی راحت میتونه اونو بفروشه.مثال بارزش آیفون x سال ۲۰۱۷ که با این که ۱۰۰۰ دلار قیمت داشت (درواقع از این نظر خط شکن بود اولین گوشی با تیراژ بالا بود که ۱۰۰۰ دلار قیمتش بود) ولی چون طراحی بدون حاشیه و جدیدی داشت فروش زیادی هم کرد.

Mahdi

من مطمئنم اگه دوربین زیر نمایشگر یا حتی پانچ کوچیک گوشه داشته باشه و حسگرش زیر نمایشگر یا حتی رو لبه باشه و البته ۱۲۰ هرتز باشه باز جای سامسونگ رو میگیره تو فروش

iTroll 2nd Gen

اونی که این رو طراحی کرده ، بخش پشتی رو واقعا بسیار بد طراحی نموده :/
رنگ هاشم که نگم….

تاسال ۲۰۲۵ شاهد استفاده از ناچ در آیفون خواهیم بود😅😅😅

Milad7

خسته شدیم از این ناچ کوفتی 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)