حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۳ پرفروش‌ترین موبایل بازار موبایل چین سال ۲۰۲۲ شد – آنر X30 پرفروش‌ترین اندرویدی این بازار

نوشته

1 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل

شاید برند اپل سهم خیلی بزرگی از بازار موبایل چین را نداشته باشد اما تک‌مدل‌های آن رکوردهای جالبی را ثبت می‌کنند. مثلا آیفون ۱۳ پرفروش‌ترین موبایل بازار موبایل چین سال ۲۰۲۲ شده است. حتی دو رتبه دیگر هم توسط اعضای پرو همین خانواده تصاحب شده تا ۳ رتبه پرفروش‌ترین موبایل در سال ۲۰۲۲ و بازار موبایل چین متعلق به اپل امریکایی باشد. در همین حال آنر X30 پرفروش‌ترین اندرویدی این بازار است.

پرفروش‌ترین موبایل بازار موبایل چین سال ۲۰۲۲

داده های جدید موسسه پایش بازار Counterpoint Research نشان می‌دهد که آیفون ۱۳ پرفروش‌ترین گوشی هوشمند چین در سال گذشته بوده است. این شرکت همچنین رکورد جدیدی را در این کشور کسب کرد و سه مدل آیفون در رتبه‌بندی فروش، سه جایگاه برتر را به خود اختصاص دادند.

در حالی که محبوبیت مدل پایه آیفون در چین تعجب آور نیست باید بدانید که سال ۲۰۲۲ اولین سالی بود که مدل‌های Pro آیفون در بین ۱۰ گوشی پرفروش قرار گرفتند.

در این گزارش آمده:

برند اپل بیش از ۱۰ درصد از حجم فروش گوشی‌های هوشمند چین در سال ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داد. آیفون ۱۳ با سهم بازار ۶.۶ درصدی، پرفروش ترین گوشی هوشمند در چین بود و از رتبه سوم در سال ۲۰۲۱ (با سهم 2.3) رشد خوبی را تجربه کرده است. در حقیقت فروش آیفون ۱۳ در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل بیش از دو برابر شده است.

پس از آیفون ۱۳ رتبه‌های دوم و سوم پرفروش‌ترین موبایل‌های بازار موبایل چین به آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۳ پرو می‌رسد. این سه آیفون در سال ۲۰۲۲ سهم ۶۰ درصدی از فروش گوشی‌های هوشمند اپل در چین را داشتند.

این دستاورد با توجه به قیمت بالای این آیفون‌ها در مقایسه با محصولات برندهای چینی، حتی قابل توجه‌تر است. همانطور که در لیست زیر می‌بینید، تمام موبایل‌های دیگر لیست ۱۰ دستگاه پرفروش بازار چین قیمتی کمتر از ۵۰۰ دلار قیمت دارند:

باید بدانید که بازار چین از نظر تعداد مدل موبایل بسیار متنوع است. مصرف کنندگان چینی در مجموع از بین ۹۸۰ مدل گوشی هوشمند مختلف خرید خود را انتخاب کرده‌اند.

همانطور که در لیست بالا می‌بینید، Honor برنده بزرگ دیگر سال ۲۰۲۲ بود. در این لیست ۱۰ تایی ۴ جایگاه برای آنر و ۲ جایگاه برای ویوو است. هیچ نامی از سامسونگ یا شیائومی در این لیست وجود ندارد.

آنر X30 محبوب‌ترین موبایل اندرویدی بازار موبایل چین در سال ۲۰۲۲ بود. این دستگاه توانسته سهم ۱.۸ درصدی از کل بازار را کسب نماید. همچنین جالب است بدانید که ۹ دستگاه از این ۱۰ رتبه توانایی اتصال به شبکه 5G را داشتند.

آنر X30 با Snapdragon 695 و شارژر ۶۶ واتی به قیمت ٢٣۵ دلار معرفی شد

البته شاید سال ۲۰۲۳ برای اپل به این درخشانی نباشد. انتظار می رود اپل امسال با رقابت بیشتری روبرو شود و سهم بازار آن کاهش یابد.

نظر شما درباره عملکرد اپل در بازار چین چیست؟ به نظر می‌رسد که تغییر راهبردهای تیم‌کوک توانسته اپل را در بازار چین دوباره زنده کند.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

حتی خود چینی ها هم شیائومی رو قبول ندارن اونوقت اینجا‌ میان تعصبی نظر میدن

rad 007

درسته…بازار چین خیلی بازار سختی برای هر برندی در دنیا هست، سامسونگ با اون همه ابهت اصلا معلوم نیست کجای بازار چین، قرار داره، شیاعومی توی یازار بزرگ هندوستان خیلی طرفدار داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)