حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با پروژه ستاره قطبی لیپ موشن (Leap Motion North Star) آشنا شوید، واقعیت افزوده (AR) در حد اعلا!

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | حتما بخوانید، واقعیت افزوده (AR)

دیشب بود که گفتیم شاید لزوما نتوان مشخص کرد که طرح های نمایش داده شده در فیلم های علمی تخیلی برمبنای نمونه های اولیه یا ایده های شرکت های فناوری است یا ایده این شرکت ها بر اساس تخیل نویسنده های فیلم علمی تخیلی، درست همانطور که نمی توان گفت ابتدا مرغ وجود داشته یا تخم مرغ! حالا یک مطلب دیگر داریم که مصداق همین صحبت است اما به مراتب جذاب تر و دارای زمینه استفاده مفید در دنیای واقعی! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با پروژه ستاره قطبی لیپ موشن (Leap Motion North Star) آشنا شوید، واقعیت افزوده (AR) در حد اعلا!

دوست دارم پیش از اینکه چیزی درباره پروژه ستاره قطبی لیپ مشن بگویم، ابتدا دو ویدیو مربوط به آن را تماشا کرده باشید:

 

 

اگر شما هم از همراهان قدیمی ترنجی باشید حتما بررسی لیپ موشن (Leap motion) را در ترنجی به یاد دارید. تا کنون اسم لیپ موشن که می آمد، ما به یاد تصویر زیر و امکان شناسایی حرکت دست در هوا به عنوان یک راه ورود داده جدید برای تعامل با کامپیوترها می افتادیم:
لیپ موشن

لیپ موشن

خب، حالا این تصور را با هدست های واقعیت افزوده (AR) ادغام کنید! بله، این بهترین ادغامی است که ممکن است رخ بدهد چرا؟ چون یکی از بزرگترین چالش ها در عین های AR نحوه ارتباط با محتوای نماش داده شده روی آن است. یا باید مثل آدم فضایی ها یک دست مدام روی تاچ پد عینک باشد و به سختی با دستگاه کار کنید یا اینکه پروژه ستاره قطبی لیپ موشن (Leap Motion North Star) را داشته باشید! همانطور که در این ویدیوها دیدید، ارتباط با محتوا به ساده ترین شکل ممکن رخ می دهد  این شبیه به فیلم های فضایی است! مثلا تصور کنید یکی از کاربردهای آن در پزشکی به شکل زیر باشد:

قطعا اگر لیپ موشن این فناوری را به سرعت توسعه بدهد می توان آن را در اختیار شرکت هایی که در زمینه رابط کاربری و تجربه کاربری استاد هستند و سیستم عاملی از خود دارند بگذارد تا این راه تعامل با دستگاه ها بتواند بدرخشد! البته که اگر خود لیپ موشن هم عینک AR خود را توسعه بدهد که سیستم عامل خود را دارد و این را باز شما با شبکه نسل پنجم مخابراتی (5G) ادغام کنید که دستگاه برای اکثر پردازش ها و دسترسی به فایل فقط نیاز به اینترنت برای اتصال به فضای ابری (Cloud) داشته باشد … بله، گرفتید چه شد! شاید واقعا نسل بعدی گجت ها عینک های AR باشند! اینطور نیست؟

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این زیرساخت در سال هال آتی چقدر مورد استقبال قرار بگیرد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

واااووو
من که هر چی داشتم ریخت :))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)